Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D öljy palautuu hitaasti öljypohjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maanmittaaja
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 111
    • Salo

    530D öljy palautuu hitaasti öljypohjaan

    Mikä aiheuttaa öljyn viivyttelyn paluussa öljypohjaan? Öljythän manuaalin mukaan katsotaan 5minuuttia sammutuksen jälkeen, mutta tuolloin ei ole vielä palautunut läheskään kaikki öljyt. Jos esim. kylmästä koneesta katsoo tikkua, niin tilanne on aivan toinen. Kone käy nätisti eikä suurempia vuotoja näy missään ja ei ylimääräisiä savuttelekkaan. Eikä öljynkulutusta juurikaan ole. Ei vain uskalla ajaa ilman pientä ekstraöljyä, kun tosiaan tuntuu, että muuten voi tuo öljypinta mennä liian alas.
  • dokki
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 236
    • valtimo-sotkamo

    #2
    Myös minulla on öljytikku kuiva kun nostaa heti sammutettuaan mutta kun tyrkkää tikun uudestaan niin on taas maksimissa
    BMW e39 530dA-98
    BMW e38 735iAL-97

    EX:BMW e39 523iA-97
    BMW e36 320ci-92
    BMW e36 316i -92
    BMW e36 325 -91 252hv 315nm
    Honda civic TIC -89 220hv 230nm

    Comment

    • maanmittaaja
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 111
      • Salo

      #3
      Originally posted by dokki View Post
      Myös minulla on öljytikku kuiva kun nostaa heti sammutettuaan mutta kun tyrkkää tikun uudestaan niin on taas maksimissa
      Kuivaan tikun kyllä välissä ja tyrkkään uudestaan. Tuo efekti on tuttu, mutta tämä jää silti vajaaksi lämpimässä koneessa. Voisko siellä olla sitten vaan tikun ympäristössä joku syy, miksi öljy ei tule nopeasti tikun luo? Pitänee kattella jossain vaiheessa jotai räjäytyskuvaa... Viittis liikoja öljyjäkään turhaan pitää, ettei mee vaahdon vatkaamiseks.

      Comment

      • bemmidee
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 55
        • stadi

        #4
        Originally posted by dokki View Post
        Myös minulla on öljytikku kuiva kun nostaa heti sammutettuaan mutta kun tyrkkää tikun uudestaan niin on taas maksimissa
        Sama juttu mulla kans, kyllähän siinä aina henki salpautuu kun vetäsee kuivan tikun ulos. Ei ole tämmöstä ominaisuutta muissa kieseissä tullut vastaan. Ilmeisen hankala paikka tikulla kastua kun tuntuu "täytenäkin" öljy tarttuvan tikkuun vähän huonosti tai toispuoleisesti No onhan se tankkauskin välillä haastavaa kun katkoo koko ajan

        Comment

        • maanmittaaja
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 111
          • Salo

          #5
          Originally posted by bemmidee View Post
          Sama juttu mulla kans, kyllähän siinä aina henki salpautuu kun vetäsee kuivan tikun ulos. Ei ole tämmöstä ominaisuutta muissa kieseissä tullut vastaan. Ilmeisen hankala paikka tikulla kastua kun tuntuu "täytenäkin" öljy tarttuvan tikkuun vähän huonosti tai toispuoleisesti No onhan se tankkauskin välillä haastavaa kun katkoo koko ajan
          Mulla muuten tankkauksen katkominen loppu kun vaihoin tankkiin siirtopumpun. Mikähän ilmaletkun mutka siellä oikeni

          Comment

          • maanmittaaja
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 111
            • Salo

            #6
            Originally posted by maanmittaaja View Post
            Mikä aiheuttaa öljyn viivyttelyn paluussa öljypohjaan? Öljythän manuaalin mukaan katsotaan 5minuuttia sammutuksen jälkeen, mutta tuolloin ei ole vielä palautunut läheskään kaikki öljyt. Jos esim. kylmästä koneesta katsoo tikkua, niin tilanne on aivan toinen. Kone käy nätisti eikä suurempia vuotoja näy missään ja ei ylimääräisiä savuttelekkaan. Eikä öljynkulutusta juurikaan ole. Ei vain uskalla ajaa ilman pientä ekstraöljyä, kun tosiaan tuntuu, että muuten voi tuo öljypinta mennä liian alas.
            Itse itselleni vastaten. Selkeä merkki huohotintamppoonin tukkeutumisesta. Veti niin tukkoon, että painoi öljyt pihalle suodatinkotelosta. Nooh, ei mitn vahinkoo päässy kuitenkaan käymään ja nyt on Vortex erotin laitettuna, niin ei enää pitäs tukkeutua. Ja öljytkin palautuu siinä ohjekirjan 5minuutissa takaisin

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Eiköhän se öljy valu yläkerrasta suoria kanavia pitkin alas?

              Tota kuivaa tikkua oon monesti hämmästellyt, johtuu melko varmasti mittatikun putkesta joka on pitempi kuin putki.
              O-rengas yläpäässä tiivisteenä, jolloin neste ei nouse putkeen.

              Sama voi olla tuossa aloittajan ongelmana, kylmä ja jähmeä öljy ei nouse putkessa nopeasti.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎