Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 touringin takaiskarien vaihtoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 touringin takaiskarien vaihtoa...

    Laitoin sivuille kuvien kera hiukan mallia, miten nuo E39 touringin takaiskarit vaihtuu. Jos vaikka jollain muullakin olisi ajankohtaista moinen operaatio. Samalla huomasin, että kuljettajan puoleinen taempi ylatukivarsi (wishbone) oli aivan "paskana" ulommasta nivelestään, eli se meni vielä tilaukseen ja ensi viikolle. Etuiskarit odottelee vielä kiltisti laatikossa.

    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by Samppasika
    Laitoin sivuille kuvien kera hiukan mallia, miten nuo E39 touringin takaiskarit vaihtuu. Jos vaikka jollain muullakin olisi ajankohtaista moinen operaatio. Samalla huomasin, että kuljettajan puoleinen taempi ylatukivarsi (wishbone) oli aivan "paskana" ulommasta nivelestään, eli se meni vielä tilaukseen ja ensi viikolle. Etuiskarit odottelee vielä kiltisti laatikossa.

    http://koti.mbnet.fi/taskisa
    OT: ia. Hiton hyvät sivut oot rakentanu! Ei voi muuta kun kehua!
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • Wessu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 88
      • Vantaa

      #3
      Jep,selkeetä oli ja asennusjuomatkin on tullut näköjään kumottua

      Mistäs hommasit iskarit ?

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #4
        Originally posted by Wessu
        Jep,selkeetä oli ja asennusjuomatkin on tullut näköjään kumottua

        Mistäs hommasit iskarit ?
        Polar Autovaruste, Oulu.
        Juomaa tuli kumottua ihan riittävästi päivän aikana ja loppuillasta lasten kanssa linnunpönttöjä rakennellessa pieksin vasaralla peukaloon ja pikkurilliin ja seuraavana aamuna klo 4:45 väsytti jonkin verran aamuvuoroon lähtiessä...
        Last edited by Samppasika; 03-04-2005, 14:50.
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Wessu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 88
          • Vantaa

          #5
          Ha haa niinpä niin.
          Oliko sulla tomaatti vai manuaali toi sun peli?
          Meinaan tultiin muijan kanssa Naantalista tänään ja tietokone antoi
          keskinopeuden 105 km/h ja kulutuksen 7,7 litraa.

          Mun mielestä toi on liian pieni kulutus 528i manuaalille.
          Mitäs sulla on antanut arvoja?
          Vai pitääkö tota tietsikkaa alkaa kalibroimaan.

          Talvirenkaat 15" oli tosin alla,joten vaikuttaako kesäpyörien 17" vaihto noihin arvoihin?

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #6
            Originally posted by Wessu
            Ha haa niinpä niin.
            Oliko sulla tomaatti vai manuaali toi sun peli?
            Meinaan tultiin muijan kanssa Naantalista tänään ja tietokone antoi
            keskinopeuden 105 km/h ja kulutuksen 7,7 litraa.

            Mun mielestä toi on liian pieni kulutus 528i manuaalille.
            Mitäs sulla on antanut arvoja?
            Vai pitääkö tota tietsikkaa alkaa kalibroimaan.

            Talvirenkaat 15" oli tosin alla,joten vaikuttaako kesäpyörien 17" vaihto noihin arvoihin?
            Manuaalihan tämä. Samanlaisia arvoja mulla antoi viime kesänä pidemmillä matkoilla. Etenkin Saksasta Ouluun tullessa tais olla keskiarvo allekin tuon, kun oli juuri huollettu auto alla (uudet tulpat, ilmansuodatin, öljyt jne jne..). Ja keskinopeus taisi Saksan päässä olla muistaakseni yli 130km/h.
            Mulla oli silloin myös 15" kumit myöskin tuolloin alla, joskin kesäkumit. Noista uusista 17" renkaista en vielä osaa sanoa vaikuttiko kulutukseen, kun viime loppuksesältä vasta vajaa 1000km niillä ajettu ja kaikki lyhyempää matkaa..
            Last edited by Samppasika; 03-04-2005, 17:01.
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              joko oot päässyt vaihtamaan niitä etuiskareita? kun oli puhetta miitissä
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #8
                Originally posted by henri
                joko oot päässyt vaihtamaan niitä etuiskareita? kun oli puhetta miitissä
                Eipä oo kerenny Tulin töistä ja otin tirsat Nyt rouva lähti autolla liikenteeseen, joten jää ens viikolle jollekin vapaa päivälle...
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #9
                  xxx

                  tuplapostaus! miksei näitä saa poistettua...????
                  Last edited by Samppasika; 03-04-2005, 17:14. Reason: tuplapostaus...
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Originally posted by Samppasika
                    Eipä oo kerenny Tulin töistä ja otin tirsat Nyt rouva lähti autolla liikenteeseen, joten jää ens viikolle jollekin vapaa päivälle...
                    Etuiskareita kun vaihdat, vain raidetanko tarttee irrottaa navasta, siis muita tukivarsia ei tarvi irrottaa, sitte vaan yläpää irti ja sen paketin saa tuleen lokarin alta pois, tosin asentajalla tarvii olla massaa +80kg. Ja kun sullakin on ne saschin iskarit, niin tosi hyvä jousipuristin tarttee olla, kun se iskari palaa aina keskiasentoon.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #11
                      Originally posted by 525TDS Touring
                      Etuiskareita kun vaihdat, vain raidetanko tarttee irrottaa navasta, siis muita tukivarsia ei tarvi irrottaa, sitte vaan yläpää irti ja sen paketin saa tuleen lokarin alta pois, tosin asentajalla tarvii olla massaa +80kg. Ja kun sullakin on ne saschin iskarit, niin tosi hyvä jousipuristin tarttee olla, kun se iskari palaa aina keskiasentoon.
                      Jep. Niin olin TIS:stä joskus kattovinani. Oli juuri tarkoitus tarkistaa, mutta nytpäs ei tarvikaan Käytän ne uudet ja vanhat tolpat irrallaan liikkeessä. Taitaa olla niin helpoin, kun ei kunnollisia puristimia näy löytyvän lähipiiristä. Ei tuu maksamaan enää maltaita muutaman minuutin homma?
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #12
                        Originally posted by 525TDS Touring
                        Etuiskareita kun vaihdat, vain raidetanko tarttee irrottaa navasta, siis muita tukivarsia ei tarvi irrottaa, sitte vaan yläpää irti ja sen paketin saa tuleen lokarin alta pois, tosin asentajalla tarvii olla massaa +80kg.
                        Kattelin vielä TIS:iä varmuden vuoksi ja siinä käskivät irroittaa myös kallistuksenvaimentimen linnunluun raidetangon pään lisäksi. Oiskohan tuosta johtunut, että jouduit vääntämään ripustusta alas koko painolla, kun vakaaja punnertaa vastaan? (vai unohditko vain mainita?)
                        Lähteekö raidepää ilman ulosvetäjää ja jos ei, riittääkö bilteman kampe: korkeus 70mm, leveys 50mm, aukeama 16mm? Tuo kun pitäis kuitenkin ehjänä saada veke
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9988
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by Samppasika
                          Kattelin vielä TIS:iä varmuden vuoksi ja siinä käskivät irroittaa myös kallistuksenvaimentimen linnunluun raidetangon pään lisäksi. Oiskohan tuosta johtunut, että jouduit vääntämään ripustusta alas koko painolla, kun vakaaja punnertaa vastaan? (vai unohditko vain mainita?)
                          Lähteekö raidepää ilman ulosvetäjää ja jos ei, riittääkö bilteman kampe: korkeus 70mm, leveys 50mm, aukeama 16mm? Tuo kun pitäis kuitenkin ehjänä saada veke
                          Pajavasaralla semmonen mehtäsian laaki vääntövarteen pyörän napaa kohti.Pitäisi kartion napsahtaa auki.Lyöntiä voi tehostaa painattamalla raidetankoa nivelen juuresta "auki päin".

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31
                            Pajavasaralla semmonen mehtäsian laaki vääntövarteen pyörän napaa kohti.Pitäisi kartion napsahtaa auki.Lyöntiä voi tehostaa painattamalla raidetankoa nivelen juuresta "auki päin".
                            Tiiä sitte, kuinka noita kärsii mennä pieksemään, ku kaikki alustassa on alumiinia...
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9988
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by Samppasika
                              Tiiä sitte, kuinka noita kärsii mennä pieksemään, ku kaikki alustassa on alumiinia...
                              Totta tuokin...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎