memebuy23buy

E39 touringin takaiskarien vaihtoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #16
    Originally posted by Heguli 31
    Pajavasaralla semmonen mehtäsian laaki vääntövarteen pyörän napaa kohti.Pitäisi kartion napsahtaa auki.Lyöntiä voi tehostaa painattamalla raidetankoa nivelen juuresta "auki päin".
    Kyllä se "silmän" kohta kestää hyvin lyödä, tosin mulla toisella puolen irtos se holkki navasta, ja jäi raidetangon kartioon. Ei se sinällään haittaa, mutta paikalleen laitto on hankalempi sen lieriömuodon takia.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #17
      Originally posted by 525TDS Touring
      Kyllä se "silmän" kohta kestää hyvin lyödä, tosin mulla toisella puolen irtos se holkki navasta, ja jäi raidetangon kartioon. Ei se sinällään haittaa, mutta paikalleen laitto on hankalempi sen lieriömuodon takia.
      Kävi juuri samalla tavalla, eli holkki irtos kuskin puolelta piestessä. Helevetin tiukalla oli ja hermot oli taas paskana Eikä mistään löytynyt tarpeeksi isoa raidepään ulosvetäjää, kun kävin pyörällä ettimässä...
      No nyt on kuitenkin alusta kokonaisudessaan alla ja kulmat säädettynä. 15" kitkat tosin edelleen verottaa tuntumaa, mutta hyvältä tuntuu jo kuitenkin

      Autosta jäi muuten 2001/7 leimalla varustetut punaiset E39 H&R madallus etujouset ylimääräiseksi. Oli entinen omistaja ilmeisesti vaihtanut alle jostain syystä? Pitkään mietin kummat laitan. Uudet Sachs performance kitin jouset vaiko nuo H&R:t, muta päätin kokeilla uusia Sachseja(?) Aavistuksen paksumpi lanka oli Sachseissa...
      Myydään eniten tarjoavalle!
      Last edited by Samppasika; 06-04-2005, 20:29.
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #18
        Tilasin myös tuon Sachs:n sarjan. Saahan sitten nähdä miltä se tuntuu/näyttää. Kotiovelle kun tupsahti jo rengas/vannepaketti koossa 17", niin tuo alustapaketti tuleekin hyvään saumaan.

        Miltäs se Sachs on tuntunut näin pitemmän koeajosession jälkeen?

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #19
          Originally posted by Keimo
          Tilasin myös tuon Sachs:n sarjan. Saahan sitten nähdä miltä se tuntuu/näyttää. Kotiovelle kun tupsahti jo rengas/vannepaketti koossa 17", niin tuo alustapaketti tuleekin hyvään saumaan.

          Miltäs se Sachs on tuntunut näin pitemmän koeajosession jälkeen?
          Hyvältä tuntuu Tosin edellinenkin mulla oli sama satsi, mutta BMW- tarroilla varustettuna ja loppun ajettuna Toinen etuiskari oli niin paska, ettei mäntä ottanut pumpatessa juuri yhtään vastaan. Kiitos jonkun tielle levittämien lankunpätkien viime kesänä Saksasta tullessa. Aamuyöstä vähän ennen Jyväskylää n. 140km/h vauhtia ja ajoin sellasen palikan päälle. Hirvee jysäys, kun iskari löi pohjaan ja rengas räjähti.... Auto pysyi silti hyvin ohjattavissa, vaikka renkään kyljessä kakkosnelosen mentävä viilto...
          Silti tänä keväänä antoi konttorin iskaritestissä 60% sillekin tolpalle.. heehee... taitaa olla luotettavia testereitä...
          Mutta asiaan. Oiken hyvä satsi tuntuu olevan. Ei mikään hirveä kivireki, mutta jämäkkyyttä löytyy tarvittaessa. Ja tuskinpa ne tehtaaallakaan alkuperäisienä sport alustana mitään paskaa alle laittaisi...
          Kulmia säädettäessä laitettiin takapään camber kokeeksi alustasarjan lapussa annettuun arvoon , eikä tehtaan ilmoittamaan. (aavistuksen enemmän camberia, mutta kuitenkin tehtaan rajoissa toisessa ääripäässä)
          Last edited by Samppasika; 08-04-2005, 11:11.
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Jeps. Katsotaan milloin tuo paketti nyt sitten saapuu Gynttereiltä tänne. Ei kyllä ollut paha hinta rengas+vannesetille. Alkuperäiset ja uudet BMW vanteet 17" keskiönappeineen ja malli oli http://zoouz.free.fr/Wheels/TMP_wheel/bmw_wheel_086.jpg ja uudet renkaat Michelin Pilot Sport 235/45. Hintaa ovelle tuotuna ~ tonttu, Paketti oli vielä BMW:n omissa muoveissa. Kysyin puhelimessa hintaa suomiliikkeestä pelkille renkaille, niin ~900 euroa.

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #21
              mistä?

              Mistä Keimo tilasit nuo vanteet ja renkulat?

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #22
                erilaisia alustoja Saksasta; mm BILSTEIN, Eibach

                fahrwerk-logistik

                Comment

                Working...
                X