Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 -97 puola vika? [KORJATTU]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    523 -97 puola vika? [KORJATTU]

    Onko kellään ollut tämmöistä että auto röpöttää tyhjäkäynnillä ja kiihdyttelyn jälkeen aamuisin haisee rikille. Vähän vaikuttaa niinkuin 5. Pytty ei kävisi tyhjä käynnillä. 5. Puola oli sulanut mutta vaihto ei auttanut. Pitääkö vikakoodit nollata ennenkuin puola toimii?

    Vika korjautui vaihtamalla DME ohjauskasetti, käytetty kasetti Englannista 15€.
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    Tuolta saatavalla ohjelmalla ohjelmointi. Toimii taas!
    Last edited by 523i; 01-12-2015, 12:23.
  • juha_s
    Alueaktiivi
    • May 2008
    • 447
    • Lappeenranta

    #2
    Originally posted by 523i View Post
    Onko kellään ollut tämmöistä että auto röpöttää tyhjäkäynnillä ja kiihdyttelyn jälkeen aamuisin haisee rikille. Vähän vaikuttaa niinkuin 5. Pytty ei kävisi tyhjä käynnillä. 5. Puola oli sulanut mutta vaihto ei auttanut. Pitääkö vikakoodit nollata ennenkuin puola toimii?
    Vaihoitko tulpat samalla?
    F11 535d xDrive M-Sport -13

    Comment

    • öpel
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 253
      • ??????

      #3
      Originally posted by juha_s View Post
      Vaihoitko tulpat samalla?
      Ääni tälle. Minäkin täällä ääneen valitin huonoa käyntiä ja puolia itsekin epäilin, samoin kuin moni muukin. Lopulta tulppien vaihdolla käynti parani.
      BMW 523i E39 MY1999

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        #4
        paikallisella varaosamyyjällä ei ollut "nelikärki" tulppia joten kokeilin kaksi kärki tulppaa samaan pyttyyn missä uusi puola oli mutta ei ollut vaikutusta, tulpat vaihdettu 40tkm sitten. Jotenkin vaikuttaa että käynti alkaa tasaantua pikkuhiljaa, separaattori menee viikonloppuna vaihtoon koska täyttökorkissa on valkoista töhnää ja kiihdyttäessä kuulostaa että moottori suhahtaa (imuvuotoa?)

        Comment

        • juha_s
          Alueaktiivi
          • May 2008
          • 447
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by 523i View Post
          paikallisella varaosamyyjällä ei ollut "nelikärki" tulppia joten kokeilin kaksi kärki tulppaa samaan pyttyyn missä uusi puola oli mutta ei ollut vaikutusta, tulpat vaihdettu 40tkm sitten. Jotenkin vaikuttaa että käynti alkaa tasaantua pikkuhiljaa, separaattori menee viikonloppuna vaihtoon koska täyttökorkissa on valkoista töhnää ja kiihdyttäessä kuulostaa että moottori suhahtaa (imuvuotoa?)
          Joo, normisti tulppien vaihtoväli on siinä 20tkm, normi tulpalla siis. Ei oo kummemmin kokemusta tulppamerkeistä vielä näissä koneissa, vanhassa m30:ssä parhaiten toimi ngk:t. Edelliseen m50:een taisin myös laittaa ihan 1-kärkiset ngk:t, toimii sen vaaditun ajan eikä tartte makselle kymppejä per kappale. Kait noilla lämpöarvoillakin on joku vaikutus
          F11 535d xDrive M-Sport -13

          Comment

          • 523i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 319
            • Iisalmi

            #6
            Nyt vaikuttaa että auto vääntää normaalisti mutta kun maantiellä automaatti pykältää 5:en ja kierrokset laskee alle 2000 alkaa tärinä

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by juha_s View Post
              Joo, normisti tulppien vaihtoväli on siinä 20tkm, normi tulpalla siis. Ei oo kummemmin kokemusta tulppamerkeistä vielä näissä koneissa, vanhassa m30:ssä parhaiten toimi ngk:t. Edelliseen m50:een taisin myös laittaa ihan 1-kärkiset ngk:t, toimii sen vaaditun ajan eikä tartte makselle kymppejä per kappale. Kait noilla lämpöarvoillakin on joku vaikutus
              Aika hätäisesti sinulla tulppien vaihto tulee.
              Normaalisti inspection II huollossa vaihdetaan tulpat.

              Normi tulppa M52 koneelle on NGK BKR6EK joka on kaksi kärkinen ja maksaa motonetissä 6.90€

              Ei taida 4 kärkisistä olla mitään hyötyä näissä ja ainakin Boschin "hienot" nelikärkiset oman kokemuksen mukaan eivät kestä niinkään pitkään kuin NGK yksikärkiset.

              Comment

              • 523i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 319
                • Iisalmi

                #8
                Voiko separaattorin rikkoutuminen tehdä tämmöisiä oireita että auto kiihtyy normaalisti mutta kun momentinmuunnin lukitsee 5 vaihteen ja vauhtia on noin 100km/h alkaa tärinä? Steptronicilla kun pykältää 4:en tärinä lakkaa. Eli vika tulee vain 100km/h ja vedätyksessä. 80km/h vauhdissa viitosvaihteella ei mitään ongelmia. Vai tuleeko tärinä sittenkin kardaanista yms?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎