memebuy23buy

M54B25 ääntää tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    #16
    Itsehän laittaisin tuon tarvike DISA:n paikoilleen. Oli ihan laadukkaan oloinen kun viimeks hypistelin kädessä, ja tuntuu se tuola työkaverin autossa vielä toimivan.
    Tuskin tuon auton elinijän aikana joutuu uudestaan uusimaan
    Elä unohda imusarjan tiivisteitä kun huohotinta rupeat remppaamaan, ja kannattanee tarkistaa lisäilmapumppu (jos autossa sellanen on) samalla kun imusarja on irti.
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

    Comment

    • Carlo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 752
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by poteroa View Post
      http://bemariosat.fi/index.php

      Tuolta saa kanssa edullisesti tuon huohotinpuolen, kaikki "original teile" tavaraa. Omaan e46 M54:een 150,- kaikki.

      Originally posted by Skunkki^ View Post
      Itsehän laittaisin tuon tarvike DISA:n paikoilleen. Oli ihan laadukkaan oloinen kun viimeks hypistelin kädessä, ja tuntuu se tuola työkaverin autossa vielä toimivan.
      Tuskin tuon auton elinijän aikana joutuu uudestaan uusimaan
      Elä unohda imusarjan tiivisteitä kun huohotinta rupeat remppaamaan, ja kannattanee tarkistaa lisäilmapumppu (jos autossa sellanen on) samalla kun imusarja on irti.
      Kiitoksia, Schmidmannilta tuliko jo viestiä että huohotus puolen kamat on noudettavissa. Muistaako Skunkki^ paljon tuo tarvike DISA kustansi? Ja olisko mahdollista tilata omaanki autoon tuo kapistus sun kautta?

      Kai se on niin että imusarja kannattaa irroittaa tuota remonttia varten? Näin youtubes videon jossa äijä vaihtaa huohotinventtiilin ja kaksi putke irroittamatta imusarjaa :think
      Omaan autoon tilasin kaikki putket johon on eriste saatavilla, oliskohän näitä ollut yhteensä 4 kpl.
      Last edited by Carlo; 08-10-2015, 16:16.

      Comment

      • Carlo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 752
        • Vantaa

        #18
        Tänään vaihdoin nuo huohotin puolen kamat, ja onnistuin siinä ihan hyvin irroittamatta imusarjaa. Tässä hyvä pätkä --> https://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k, joka kannattaa katsoa jos kyseiseen hommaan ryhtyy. Noh, tuo vinkuminen ei kuitenkaan tämänkään operaation jälkeen loppunut. Mutta hyvä että tuli tehtyä sillä vanhat putket ja separaattori olivat todella hauraita, ja kaikki ilman eristystä.

        Tuo v-mäinen vinkuminen jonka takia koko threadin alotin paikantui myös tämän päivän aikana. Alempi hinan kiristäjästä on syypää tälle äänelle. Olen jo aikasemmin etsinyt näistä välyksiä sekä suihkuttanut voiteluainetta "pyörien" pyöriessä, mitään vikaa löytämättä. Tänään lainasin kaverin hyllystä voitelusprayn, pitkällä pillillä, jolla sain suihkutettua kunnolla myös alempaa kiristäjärullaa, ja ääni loppui välittömästi. Eli laitetaan tilaukseen DISAN lisäksi nuo molemmat hihnan kiristäjärullat sekä uusi termari, kun ei tullut vesipumpun yhdeysessä sitä vaihdettua.

        Näillä sanoilla, voin siis päättää tämän ongelmaketjun ja kiittää kaikkia vinkeistä/kommenteista
        Last edited by Carlo; 08-10-2015, 16:24.

        Comment

        • R.I.P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 235
          • Varsinainen Suomi

          #19
          Originally posted by Carlo View Post
          Kiitos näistä vinkeistä
          Komppaan tätä ja lähden mätänetistä hakemaan voitelusprayta piiiiitkällä pillillä.

          Kertoisiko joku tyhmälle mikä on "DISA"? Ruotsiksihan se on "Air-flow valve", mutta mitä se on A) suomeksi? B) tarkoittaa/tekee?

          Huohotin ja letkut uusittiin omassa kärryssä muutama viikko sitten satunnaisen sammuilun vuoksi. Miksi suositellaan eristettyjä letkuja?
          BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

          Comment

          • Carlo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 752
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by R.I.P View Post
            Komppaan tätä ja lähden mätänetistä hakemaan voitelusprayta piiiiitkällä pillillä.

            Kertoisiko joku tyhmälle mikä on "DISA"? Ruotsiksihan se on "Air-flow valve", mutta mitä se on A) suomeksi? B) tarkoittaa/tekee?

            Huohotin ja letkut uusittiin omassa kärryssä muutama viikko sitten satunnaisen sammuilun vuoksi. Miksi suositellaan eristettyjä letkuja?
            DISA on, niinkuin nimi "air-flow valve" jo kertoo, ilman virtaus venttiili. DISA siaitsee m54 moottoreissa imusarjan kyljessä, näkyy tuossa poustaamassani videossa. Tuo niin sanottu "venttiili" on kaikessa yksinkertaisuudessa läppä imusarjan sisällä joka irrotessa voi tehdä ikävää jälkeä. DISA:n toiminta on helppo tarkastaa, on kiinni imusarjassa kahdella torx kantaisella ruuvilla. Tarkastusta varten kannattaa katsoa --> https://www.youtube.com/watch?v=B_HWy9gOymE

            Mitä tulee hihnan kiristin rulliin niin omaan autoon jouduin ostaan koko kiristäjän rullan kanssa koska oikeanlaista, pelkkää rullaa ei enää valmisteta. Vaihdoin molemmat kiristäjät rullineen sekä ylhäällä olevan epäkeskon ohjain rullan.

            Eristettyjä putkia suositellaan kylmiin maihin kuten suomeen Kovan pakkasen osuessa on mahdollista että putket tai separaattori jäätyy jolloin koneen huohotus ei enää toimi.

            Comment

            Working...
            X