Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sadetunnistin ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoCCo-
    BTCF Member
    • Jun 2013
    • 82
    • N/A

    Sadetunnistin ongelmaa

    528i vm-99.

    Ei toimi sadetunnistin (ei ole toiminut koko sinä aikana kun minulla auto ollut n. kaksi vuotta).
    Ja nyt ajattelin, että pakko saada toimimaan ennen syksyn sateita/talvea. Autoon on uusittu viime kesänä tuulilasi, eli lasin pitäisi olla syytön toimimattomuuteen.

    Tässä tunnin olen yrittänyt etsiä ohjeita täältä tunnistimen resetointiin ilman piuhan päässä käyttöä tuloksetta. Muistelisin joskus nähneeni jotkut ohjeet viiksestä nollaamiseen..?

    Auton vikakoodit luettu viimeviikolla toisen asian tiimoilta eikä silloin kuulemma ollut mitään vikakoodeja.

    Jos ei tuo manuaalinen resetointi auta, sitten jollekkin piuhan päähän ja resetointi. Veljellä myös purku e39 jossa toimiva sadetunnistin niin voisin silläkin toki kokeilla. Ja sitten vielä jos irroitan pyyhkijöiden releen ja kontaktisprayta. Rele apparin raitis-ilmasuodattimen alla?
    BMW 525i E61
    BMW X5 3.0i E53 -Ex
    BMW 528i E39 -Ex
    BMW 328i E46 -Ex
    Audi A4 1.8i 20v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
    Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
    Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
  • erä-koira
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 542
    • peräkylässä

    #2
    Originally posted by RoCCo- View Post
    528i vm-99.

    Ei toimi sadetunnistin (ei ole toiminut koko sinä aikana kun minulla auto ollut n. kaksi vuotta).
    Ja nyt ajattelin, että pakko saada toimimaan ennen syksyn sateita/talvea. Autoon on uusittu viime kesänä tuulilasi, eli lasin pitäisi olla syytön toimimattomuuteen.

    Tässä tunnin olen yrittänyt etsiä ohjeita täältä tunnistimen resetointiin ilman piuhan päässä käyttöä tuloksetta. Muistelisin joskus nähneeni jotkut ohjeet viiksestä nollaamiseen..?

    Auton vikakoodit luettu viimeviikolla toisen asian tiimoilta eikä silloin kuulemma ollut mitään vikakoodeja.

    Jos ei tuo manuaalinen resetointi auta, sitten jollekkin piuhan päähän ja resetointi. Veljellä myös purku e39 jossa toimiva sadetunnistin niin voisin silläkin toki kokeilla. Ja sitten vielä jos irroitan pyyhkijöiden releen ja kontaktisprayta. Rele apparin raitis-ilmasuodattimen alla?
    Mullakaan ei toiminut sadetunnistin niin kaveri löyti vikakoodin ja nollas sen niin alko pelittä
    NO FOODS NO FARMS

    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
    e39 523i vm:97

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Itse kyllä lähtisin liikkeelle siitä, että auto piuhan päähän. Lasin vaihdon johdosta olisi varmaan hyvä initialisointi tehdä sadetunnistimelle.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Purni
        BTCF Member
        • May 2007
        • 915
        • Vantaa

        #4
        Vääränlainen tuulilasi saattaa tehdä tämän ongelman. Itel lakkasi toimimasta tuulilasin vaihdon yhteydessä. On koitettu nollailla ja resetoida ja vaikka ja mitä mut ei auta ei. Tiedän että omassa on väärä tuulilasi.
        Kesämiina: E39 M5 S/C
        Talvimiina: E70 X5 530sd

        Comment

        • RoCCo-
          BTCF Member
          • Jun 2013
          • 82
          • N/A

          #5
          Vaihdoin juuri veljen autosta entuudestaan toimivaksi todetun tunnistimen tuulilasiin niin johan rupes omankin auton sadetunnistin toimimaan! Eli oma tunnistin oli viallinen.
          Ei tarvinnut tehdä vaihdon jälkeen mitään resetointeja tms. rupes toimimaan suoraan.
          BMW 525i E61
          BMW X5 3.0i E53 -Ex
          BMW 528i E39 -Ex
          BMW 328i E46 -Ex
          Audi A4 1.8i 20v -Ex
          Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
          Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
          Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
          Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

          Comment

          • RoCCo-
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 82
            • N/A

            #6
            Originally posted by RoCCo- View Post
            Vaihdoin juuri veljen autosta entuudestaan toimivaksi todetun tunnistimen tuulilasiin niin johan rupes omankin auton sadetunnistin toimimaan! Eli oma tunnistin oli viallinen.
            Ei tarvinnut tehdä vaihdon jälkeen mitään resetointeja tms. rupes toimimaan suoraan.
            Jaahas... Liian aikasin varmaan innostuin, sillä nyt tunnistin ei taas toimi... Voikohan se olla jotenkin oikosessa ja käräyttää tuon tunnistimen?

            Pitää mennä piuhan päähän ja tutkia..

            Tai jos joku löytää sen resetointi ohjeen?
            BMW 525i E61
            BMW X5 3.0i E53 -Ex
            BMW 528i E39 -Ex
            BMW 328i E46 -Ex
            Audi A4 1.8i 20v -Ex
            Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
            Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
            Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
            Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by RoCCo- View Post
              Jaahas... Liian aikasin varmaan innostuin, sillä nyt tunnistin ei taas toimi... Voikohan se olla jotenkin oikosessa ja käräyttää tuon tunnistimen?

              Pitää mennä piuhan päähän ja tutkia..

              Tai jos joku löytää sen resetointi ohjeen?
              Mites akku / laturi? Alhainen jännite voi oireilla joskus niin että se pudottaa laitteita pois päältä jännitettä säästääkseen.

              Multa nimittäin taannoin laturi meni kaput, ja ajelin hetken virrat hiipuen korjaamolle laturin vaihtoon. Rempan jälkeen kaikki muuten jees mutta sadetunnistimesta oli tullut yhden vakionopeuden perus tihkukytkin. Vaati piuhan päässä käyttämisen millä asettui, siis ei tarvinnut vaihtaa mitään, pelkkä koodaus/ohjelmointi tms.

              P.S.

              Se viiksivipua tökkimällä tehtävä resetointi toimii aika harvassa mallissa jos ollenkaan. Piuhan päässä onnistuu varmemmin. Riippuu tietty ohjelmasta jolla asiaa koittaa ratkoa.
              Last edited by Havis; 15-09-2015, 21:59.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • HOXAHA
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 107
                • Espoo

                #8
                Resetointiohjeet: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=44596
                BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
                HNF XD2 Urban s-pedelec
                Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
                Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
                Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

                Comment

                • RoCCo-
                  BTCF Member
                  • Jun 2013
                  • 82
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Havis View Post
                  Mites akku / laturi? Alhainen jännite voi oireilla joskus niin että se pudottaa laitteita pois päältä jännitettä säästääkseen.

                  Multa nimittäin taannoin laturi meni kaput, ja ajelin hetken virrat hiipuen korjaamolle laturin vaihtoon. Rempan jälkeen kaikki muuten jees mutta sadetunnistimesta oli tullut yhden vakionopeuden perus tihkukytkin. Vaati piuhan päässä käyttämisen millä asettui, siis ei tarvinnut vaihtaa mitään, pelkkä koodaus/ohjelmointi tms.

                  P.S.

                  Se viiksivipua tökkimällä tehtävä resetointi toimii aika harvassa mallissa jos ollenkaan. Piuhan päässä onnistuu varmemmin. Riippuu tietty ohjelmasta jolla asiaa koittaa ratkoa.
                  Akku on uudehko ja laturi vaihdettu uuteen viime talvena eli ei pitäisi olla vika niissä.
                  Täytyy ottaa yhteyttä kerholaiseen samalta kylältä ja käyttää piuhan päässä.
                  BMW 525i E61
                  BMW X5 3.0i E53 -Ex
                  BMW 528i E39 -Ex
                  BMW 328i E46 -Ex
                  Audi A4 1.8i 20v -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                  Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                  Comment

                  • RoCCo-
                    BTCF Member
                    • Jun 2013
                    • 82
                    • N/A

                    #10
                    Originally posted by HOXAHA View Post
                    Kiitoksia! En tosiaan millään itse löytänyt tuota. Ei osunut silmään. Täytyy kokeilla tuota ennen kun vien piuhaan.
                    BMW 525i E61
                    BMW X5 3.0i E53 -Ex
                    BMW 528i E39 -Ex
                    BMW 328i E46 -Ex
                    Audi A4 1.8i 20v -Ex
                    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                    Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                    Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                    Comment

                    • PVDK
                      Newbiemmer
                      • Jul 2014
                      • 13
                      • Kokkola

                      #11
                      Itselläkin samaa oli joskus. Inpalla re-initialization vaihtoehdolla ns. "nollaa" moduulin joka lukee arvon sadetunnistimelta. kannattaa sitä kokeilla sillä itellä ainaki auttoi vain tuo.
                      Vikakoodien lukua Kokkolan suunnalla

                      Comment

                      • RoCCo-
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 82
                        • N/A

                        #12
                        Originally posted by PVDK View Post
                        Itselläkin samaa oli joskus. Inpalla re-initialization vaihtoehdolla ns. "nollaa" moduulin joka lukee arvon sadetunnistimelta. kannattaa sitä kokeilla sillä itellä ainaki auttoi vain tuo.
                        Joo juuri erään kerholaisen kanssa ollaan uudelleen asentamassa tuota tunnistinta. Inpalla katsoi, että arvot kohdallaan ja resetointi sen jälkeen. Toimi hetken, mutta sitten taas lakkasi toimimasta.

                        Huomattiin ilmakupla suoraan tunnistimessa ja nyt irroitettiin tunnistin ja uudet liimat perään. Perjantaina kokeillaan toimivuutta kunhan liima on varmasti kuivunut..
                        BMW 525i E61
                        BMW X5 3.0i E53 -Ex
                        BMW 528i E39 -Ex
                        BMW 328i E46 -Ex
                        Audi A4 1.8i 20v -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                        Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                        Comment

                        • MaxSound
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 255
                          • Kajaani

                          #13
                          Mikä aiheuttaa että sadetunnistin alkaa välillä pyyhkimään täysillä jatkuvasti? Voi pyyhkiä vartin ok, sitten alkaa huitomaan täysillä koko ajan. Auttaa yleensä kun käyttää pois päältä ja pistää uusiksi päälle.

                          Muutenkin tuo tuntuu yliherkältä vaikka herkkyys on pienimmällä. Jos laittaa edes toiseksipienimmälle, niin huitoo jatkuvasti.

                          Tuulilasi on joskus vaihdettu, mutta tunnistin istuu lasiin ihan OK eikä ole ilmakuplia.

                          Ärsyttää kun on liian herkkä, ja hankaa kuivaa lasia
                          E39 525DA Touring -01, 540tkm

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9990
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by MaxSound View Post
                            Mikä aiheuttaa että sadetunnistin alkaa välillä pyyhkimään täysillä jatkuvasti? Voi pyyhkiä vartin ok, sitten alkaa huitomaan täysillä koko ajan. Auttaa yleensä kun käyttää pois päältä ja pistää uusiksi päälle.

                            Muutenkin tuo tuntuu yliherkältä vaikka herkkyys on pienimmällä. Jos laittaa edes toiseksipienimmälle, niin huitoo jatkuvasti.

                            Tuulilasi on joskus vaihdettu, mutta tunnistin istuu lasiin ihan OK eikä ole ilmakuplia.

                            Ärsyttää kun on liian herkkä, ja hankaa kuivaa lasia
                            Sadetunnistimen uudelleen initialisointi.Auttoi ainakin omaan entiseen E39:iin,jossa lasin vaihdon jälkeen pyyhkijät toimi juuri noin.

                            Comment

                            • MaxSound
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 255
                              • Kajaani

                              #15
                              Ok. Jos Kajaanin lähistöltä löytyy joku foorumilainen jolla homma onnistuu sopivaa korvausta vastaan, niin voi laittaa privaa
                              E39 525DA Touring -01, 540tkm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎