E39 neste ja lämpöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J@kke
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 37
    • Joenkylä

    E39 neste ja lämpöongelmia

    E39:n ongelmista löytyi useampikin threadi, mutta en ollut varma minkä alle tämä olisi pitänyt laittaa. Siirtäkööt joku oikeaan paikkaan mikäli tarvetta.

    Mutta nyt asiaan.

    Kulkine: BMW 528 E39, vm -96.

    Oireita:
    - Paisarissa "liikaa" painetta
    - Puhaltaa sisälle haaleaa/viileää
    - Ylävesiletkussa (90 asteen kulma) halkeama/reikä

    Eli paisarinkorkin välistä oli päässyt nesteet paineen takia karkuun. Sitten kun avasi korkin niin rupesi solkenaan työntämään nestettä pihalle. Aikansa työnnettyä nestettä jäi nesteet ihan korkin yläpintaan (letkuissa painetta). Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Pajalla oli mekaanikko sitä mieltä, että kansiremppa edessä. Lämmöt eivät nousseet keskiväliä korkeammalle. Ja automaattinen ilmastointi puhalsi vain haaleaa/viileää.

    Autoon on tehty kansiremontti tämän kevään aikana ja viime syksynä vaihdettu vesipumppu. Voiko olla, että pelkällä korkin vaihdolla ja perusteellisella ilmauksella korjautuu?
    -J@kke


    __________________________
    Menopelit, entiset ja nykyiset:

    E36 316
    E46 318
    E39 523
    E39 528
    E91 320
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #2
    Ei sitä paisarin korkkia kuulu kuumalla koneella avata.. Saa höyryt ja nesteet äkkiä käsille/naamalle.. Mistä olet päätellyt, että paisarissa liikaa painetta? Mittasitko paineet? Vaihda se vesiletku ennen kuin ajat lisää tai sitten pääset äkkiä kansipahvin vaihtoo kun se siitä halkeaa kunnolla ja sylkäisee nesteet ulos.

    Tehtiinkö se kansiremppa kunnolla? Eli kansi koeponnistettiin jne? Miksi se kansiremppa tehtiin? Ajeltiinko sillä lämmöt punaisella?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10112
      • KVLA

      #3
      Huonosti ilmattu rempan jälkeen.

      Comment

      • J@kke
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 37
        • Joenkylä

        #4
        En avannut kuumalla koneella, oli auto seisonut jo sen 1-2tuntia ja eikä ollut ajettu kuin joku 20min.

        En ole paineita mitannut. Oli vain oma ajatus, että olisi liikaa paineita kun sillä lailla nesteet tulee ulos.

        Kansirempan syytä en tiedä/muista kun auto tuli minulle vaihdossa.

        Oli se kansi ainakin koneistamolla käytetty.
        -J@kke


        __________________________
        Menopelit, entiset ja nykyiset:

        E36 316
        E46 318
        E39 523
        E39 528
        E91 320

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 541
          • peräkylässä

          #5
          Originally posted by J@kke View Post
          En avannut kuumalla koneella, oli auto seisonut jo sen 1-2tuntia ja eikä ollut ajettu kuin joku 20min.

          En ole paineita mitannut. Oli vain oma ajatus, että olisi liikaa paineita kun sillä lailla nesteet tulee ulos.

          Kansirempan syytä en tiedä/muista kun auto tuli minulle vaihdossa.

          Oli se kansi ainakin koneistamolla käytetty.
          Kokeileppa ilmata uudestaan voi olla ilma kupla jossain
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • J@kke
            Bimmer Rookie
            • Dec 2014
            • 37
            • Joenkylä

            #6
            Selvittelin syytä miksi tuohon oli silloin tehty kansiremppa niin jakoketjun laahain oli hajonnut niin siinä samalla tehty sit kansiremppa.
            -J@kke


            __________________________
            Menopelit, entiset ja nykyiset:

            E36 316
            E46 318
            E39 523
            E39 528
            E91 320

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1786
              • vihti

              #7
              Ihme korjaamo jos iha lonkalta heitetään että "joo kansiremppa tehään", varmaa kannattais tutkia ensin. Itse oon ajanu 2 viikkoa jäähdytysjärjestelmä rikki, termostaatti temppuili ja vettä puuttui koneesta monta litraa. Jäähdytysjärjestelmän huollon jälkeen ei enää ongelmia, on ajettu sillä 50tkm lisää sen remontin jälkeen eikä oo mitään ongelmaa moottorin kanssa.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • J@kke
                Bimmer Rookie
                • Dec 2014
                • 37
                • Joenkylä

                #8
                Joo oli se seppä sitä aluksi tutkinut, että ei kaikkialle oikein nesteet kiertäisi ja sit se selvitti jo kohta jotain että kannen välistä pääsisi ilmaa. Epäili se myös, että voisiko olla vain pässinkivekset jumissa. Meinasi se vielä tuon vesipumpun tarkastaa vaikkakin vaihdettu vasta vuosi sitten.
                -J@kke


                __________________________
                Menopelit, entiset ja nykyiset:

                E36 316
                E46 318
                E39 523
                E39 528
                E91 320

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #9
                  Joko se rikkinäinen vesiletku on vaihdettu?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • J@kke
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 37
                    • Joenkylä

                    #10
                    Se on vaihdettu heti seuraavana päivänä kun vika havaittiin. Sen jälkeen ajettu pari testi lenkkiä ja havaittu, että ei lämmintä puhalla sisälle. Sen jälkeen viety pajalle ilmattavaksi
                    -J@kke


                    __________________________
                    Menopelit, entiset ja nykyiset:

                    E36 316
                    E46 318
                    E39 523
                    E39 528
                    E91 320

                    Comment

                    • R.I.P
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 235
                      • Varsinainen Suomi

                      #11
                      jelp

                      Karvaasta kokemuksesta kirjoittelen;
                      Kansi korkkasi -30 asteen pakkasella kun Motonetin muovisiipisestä vesipumpusta oli irronnut kaikki siivet, eli vikaa kantsii kurkkia myös sieltä, kuten meinasitkin.
                      Et maininnut onko termari vaihdettu lähiaikoina - sekin saattaa jumittaa. Termostaatti ei maksa paljoa, eli se kantsii vaihtaa (mutta osta jostain muualta kuin Motonetistä).
                      Kansiremontin jälkeen on hyvinkin mahdollista että järjestelmään on jäänyt ilmakuplia, aiheuttaen mainittuja oireita. Uusintailmaus auttaa useimmiten.
                      BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

                      Comment

                      • J@kke
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2014
                        • 37
                        • Joenkylä

                        #12
                        Ok. Itse just mietinkin, että vaihtaisi sen metallisiipisen pumpun, termarin ja samalla sit jos vaihtaisi vielä sen paisarin korkin. Sitten alkaisi ilmailemaan ja katsomaan, että joko alkaa pelittämään niin kuin kuuluukin.

                        Meinasin tuosta fixus korjaamolta osia käydä kyselemässä.
                        -J@kke


                        __________________________
                        Menopelit, entiset ja nykyiset:

                        E36 316
                        E46 318
                        E39 523
                        E39 528
                        E91 320

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by J@kke View Post
                          Ok. Itse just mietinkin, että vaihtaisi sen metallisiipisen pumpun, termarin ja samalla sit jos vaihtaisi vielä sen paisarin korkin. Sitten alkaisi ilmailemaan ja katsomaan, että joko alkaa pelittämään niin kuin kuuluukin.

                          Meinasin tuosta fixus korjaamolta osia käydä kyselemässä.

                          Mielestäni on ihan sama onko se metallisiipinen vai komposiitti, kunhan vaan ostat tunnetun valmistajan tekemän laatutuotoksen. Niitä halpoja metallisia on monilla hajonnut ja sitten jälki ei ole kaunista.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • J@kke
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2014
                            • 37
                            • Joenkylä

                            #14
                            Ok. Pitää selvittää mikä on hyvä ja kestävä.
                            -J@kke


                            __________________________
                            Menopelit, entiset ja nykyiset:

                            E36 316
                            E46 318
                            E39 523
                            E39 528
                            E91 320

                            Comment

                            • J@kke
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2014
                              • 37
                              • Joenkylä

                              #15
                              Tänään seppä soitteli ja ilmoitteli, että mahdollisesti vika voisi ollakkin lämmityslaitteen kennossa. Epäili, että siellä on tukosta, jonka vuoksi nesteet eivät kiertäisi kunnolla.

                              Miten iso homma lie tuo kennon vaihto?
                              -J@kke


                              __________________________
                              Menopelit, entiset ja nykyiset:

                              E36 316
                              E46 318
                              E39 523
                              E39 528
                              E91 320

                              Comment

                              Working...
                              X