E39:n ongelmista löytyi useampikin threadi, mutta en ollut varma minkä alle tämä olisi pitänyt laittaa. Siirtäkööt joku oikeaan paikkaan mikäli tarvetta.
Mutta nyt asiaan.
Kulkine: BMW 528 E39, vm -96.
Oireita:
- Paisarissa "liikaa" painetta
- Puhaltaa sisälle haaleaa/viileää
- Ylävesiletkussa (90 asteen kulma) halkeama/reikä
Eli paisarinkorkin välistä oli päässyt nesteet paineen takia karkuun. Sitten kun avasi korkin niin rupesi solkenaan työntämään nestettä pihalle. Aikansa työnnettyä nestettä jäi nesteet ihan korkin yläpintaan (letkuissa painetta). Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Pajalla oli mekaanikko sitä mieltä, että kansiremppa edessä. Lämmöt eivät nousseet keskiväliä korkeammalle. Ja automaattinen ilmastointi puhalsi vain haaleaa/viileää.
Autoon on tehty kansiremontti tämän kevään aikana ja viime syksynä vaihdettu vesipumppu. Voiko olla, että pelkällä korkin vaihdolla ja perusteellisella ilmauksella korjautuu?
Mutta nyt asiaan.
Kulkine: BMW 528 E39, vm -96.
Oireita:
- Paisarissa "liikaa" painetta
- Puhaltaa sisälle haaleaa/viileää
- Ylävesiletkussa (90 asteen kulma) halkeama/reikä
Eli paisarinkorkin välistä oli päässyt nesteet paineen takia karkuun. Sitten kun avasi korkin niin rupesi solkenaan työntämään nestettä pihalle. Aikansa työnnettyä nestettä jäi nesteet ihan korkin yläpintaan (letkuissa painetta). Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Pajalla oli mekaanikko sitä mieltä, että kansiremppa edessä. Lämmöt eivät nousseet keskiväliä korkeammalle. Ja automaattinen ilmastointi puhalsi vain haaleaa/viileää.
Autoon on tehty kansiremontti tämän kevään aikana ja viime syksynä vaihdettu vesipumppu. Voiko olla, että pelkällä korkin vaihdolla ja perusteellisella ilmauksella korjautuu?
Comment