Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan läpät ja EGR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa81
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2015
    • 445
    • Helsinki

    #16
    Hommat etenee ja seuraavana vuorossa on kaikkien alipaineletkujen vaihto.
    Koska samalla irroitan imusarjan uudestaan että pääsen kunnolla letkuihin käsiksi, niin osaisiko joku ystävällinen sielu kertoa tuleeko vikaherjoja tai jotain muita ongelmia jos kylmästi vaan poistan seuraavat osat tästä kuvasta:
    9 Vacuum box
    10 VACUUM HOSE WHITE
    11 ELECTR.VALVE
    12 VACUUM HOSE BLACK
    18 FUEL INJECTION SYSTEM-RESSURE SENSOR
    Ja tuon EGR venttiilin tilalle tosiaan suora putki ilman mitään liittimiä.

    EGR:n puolella sitten taas ajattelin tylysti tulpata letkun nro 10. Ja tuon viitosen tilalle tulpan, joka tulee tuon aiemmin mainitun EGR remove kitin mukana.

    Onko tästä operaatiosta koitumassa jotain pommia joka jostain syystä jossain vaiheessa räjähtää käsiin?
    Tietysti tuolla alipainepuolella tulppailen kaikki noille menevät lähdöt aina T-haaralta asti, joten sinne en jätä mitään mahdollisia vuotokohtia.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Jamppa81 View Post
      Hommat etenee ja seuraavana vuorossa on kaikkien alipaineletkujen vaihto.
      Koska samalla irroitan imusarjan uudestaan että pääsen kunnolla letkuihin käsiksi, niin osaisiko joku ystävällinen sielu kertoa tuleeko vikaherjoja tai jotain muita ongelmia jos kylmästi vaan poistan seuraavat osat tästä kuvasta:
      9 Vacuum box
      10 VACUUM HOSE WHITE
      11 ELECTR.VALVE
      12 VACUUM HOSE BLACK
      18 FUEL INJECTION SYSTEM-RESSURE SENSOR
      Ja tuon EGR venttiilin tilalle tosiaan suora putki ilman mitään liittimiä.

      EGR:n puolella sitten taas ajattelin tylysti tulpata letkun nro 10. Ja tuon viitosen tilalle tulpan, joka tulee tuon aiemmin mainitun EGR remove kitin mukana.

      Onko tästä operaatiosta koitumassa jotain pommia joka jostain syystä jossain vaiheessa räjähtää käsiin?
      Tietysti tuolla alipainepuolella tulppailen kaikki noille menevät lähdöt aina T-haaralta asti, joten sinne en jätä mitään mahdollisia vuotokohtia.
      Läppien solenoidi (11) pitää jättää paikalleen, muuten antaa siitä turhaa vikakoodia. Miksi ihmeessä olisit poistamassa ahtopaineanturia (18)?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Jamppa81
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2015
        • 445
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Läppien solenoidi (11) pitää jättää paikalleen, muuten antaa siitä turhaa vikakoodia. Miksi ihmeessä olisit poistamassa ahtopaineanturia (18)?
        Koska tarkoituksena on poistaa kaikki turhat letkut, mutta näitä en sitten poista. Täytyypä tutkailla mihin tuo ahtopaineanturin letkut menee. Muistaakseni läppien alipainekellolle meni joku letku tuosta. Saatan muistaa väärin.

        :edittiä:
        Miten tuo AGR järjestelmä toimii tai vaikuttaa mihinkään jos sen poistaa? Tarkoitus siis ei ole poistaa kaikkea mahdollista, vaan poistaa turhat kilkkeet jotka on kytköksissä EGR:ään ja imusarjan läppiin. Koska ne on jo poistettu käytöstä enkä niitä aio käyttöön palauttaakaan.
        Last edited by Jamppa81; 23-11-2015, 13:43.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎