Announcement

Collapse
No announcement yet.

540i -02 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 168
    • siilinjärvi

    540i -02 ei pysy käynnissä

    Tällainen ongelma:
    Eilen katsastuksen jälkeen ei lähtenyt käyntiin,lisä virtaa ja pyörimään normaalisti.
    Kotona latasin akun ja starttasin.Lähti käyntiin mutta ei pysy käynnissä kun jalan irrottaa kaasulta.Käynnistyy uudelleen taas.Ehkä hieman röpöttää kun painaa kaasua.Kerran yskäisi ja jäi pyörimäään tyhjäkäyntiä normaalisti.Taas sammutus ja käynnistys,ei pysy käynnissä kun irrottaa jalan kaasulta.En löytänyt searchilta tietoa.Tietoa?,arvailuja?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10080
    • KVLA

    #2
    Vikakoodeilla aloittaisin.Voi olla vaikka nokan asentotunnistin anturi.

    Itsellä oli vastaava keissi aikanaan ja vika oli IMM:ssa.Ota johto irti ilmamassamittarilta ja kokeile toimiiko "nilkutusmoodissa" yhtään paremmin.Tuo alkajaisiksi jos et saa autoa heti vikakoodien lukuun.
    Last edited by Heguli 31; 17-10-2015, 09:19.

    Comment

    • jantsu
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 168
      • siilinjärvi

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Vikakoodeilla aloittaisin.Voi olla vaikka nokan asentotunnistin anturi.

      Itsellä oli vastaava keissi aikanaan ja vika oli IMM:ssa.Ota johto irti ilmamassamittarilta ja kokeile toimiiko "nilkutusmoodissa" yhtään paremmin.Tuo alkajaisiksi jos et saa autoa heti vikakoodien lukuun.
      Sammuu heti kun irrottaa johdon.

      Comment

      • jantsu
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 168
        • siilinjärvi

        #4
        Vikakoodit luettu ,ei mitään vikailmoituksia.Auto käynnistyy normaalisti ja kylmänä pyörii hyvin.Lämmettyään ei pysy käynnissä.Tämä siis paikallaan,autolla ei uskalla lähteä ajamaan.Ilmamassamittarin johto irrotettuna lähtee pyörimään mutta ei pysy käynnissä ilman kaasun painallusta.Mitä tutkisi seuraavaksi?

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Miltäs moottorin lämmöt näyttävät moottorinohjaukselta?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10080
            • KVLA

            #6
            Inpalla luettu nuo koodit,vai jollain yleistesterillä?Moottorin lämpötila-anturi antaa väärää tietoa?Inpalla pitäisi näkyä.
            Last edited by Heguli 31; 17-10-2015, 19:34.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Miltäs moottorin lämmöt näyttävät moottorinohjaukselta?
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Inpalla luettu nuo koodit,vai jollain yleistesterillä?
              Kävin tänään Inpa:lla lukemassa koodit tästä autosta sekä katseltiin vähän live dataa. Koodeja ei tosiaan ollut muuta kuin imm:n koodi koska johto oli irrotettu. Moottorin lämmöt näytti dme:llä normaalilta. Myös kaikki muu näytti normaalilta, mutta en tiedä olisiko joihinkin arvoihin pitänyt enemmän kiinnittää huomiota. Roughnes arvo oli 1.sylinterillä päälle 300 kun muilla oli 50 ja 100 välillä. Nämä ei kuitenkaan merkittävästi muuttuneet silloin kun moottori alkoi rötäämään. Lambda bank 1:n jännite arvo vaihteli hieman hitaan oloisesti. Nämä oli ainoat huomiot enkä tiedä onko näillä mitään tekemistä vian kanssa ja onko miten normaalia. Nämä 8 koneet on itselle vieraita, mutta oliko niin, että imm otetaan käyttöön vasta moottorin lämmettyä tiettyyn pisteeseen? Muistaakseni pienemmissä koneissa oli näin. Ainakin nyt auto kävi nätisti tyhjäkäyntiä kunnes lämpesi. imm:n johto irrotettuna ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Mitähän luokkaa imm:n arvot kuuluisi olla tyhjäkäynnillä?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                IMM on käytössä myös kylmällä moottorilla mutta lambda ei.
                Koskee myös pienempiä moottoreita.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8973
                  • Kellokoski

                  #9
                  Veikataan vaikka että bensapumppu tiensä päässä :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3647
                    • Raisio

                    #10
                    Bensasaannin ongelmalta vahvasti kuulostaa.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      IMM on käytössä myös kylmällä moottorilla mutta lambda ei.
                      Koskee myös pienempiä moottoreita.
                      Näinhän se taisikin olla.

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Bensasaannin ongelmalta vahvasti kuulostaa.
                      Onko yleistä, että bensansaannin ongelmat tulevat tyhjäkäynnillä? Kaasua painettaessa käy kuitenkin paremmin. Ei tosin kokoaikaa puhtaasti silloinkaan. Miten moottorin lämpötila voisi vaikuttaa bensansaantiin?
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10080
                        • KVLA

                        #12
                        Jos (Inpalla) ei tule vikakoodeja,niin kyllä tuo aika vahvasti bensanpaineisiin/bensan saantiin viittaa.Siitähän ei E39 anna koodeja bensamallissa.

                        Bensapaine mittari vaan (jakotukkiin) kiinni ja paineita seurailemaan.Kylmänä ja kuumana.Siitähän sen näkee "hirttääkö" bensapumppu pidempään pyöriessään.
                        Last edited by Heguli 31; 18-10-2015, 09:08.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Jos (Inpalla) ei tule vikakoodeja,niin kyllä tuo aika vahvasti bensanpaineisiin/bensan saantiin viittaa.Siitähän ei E39 anna koodeja bensamallissa.

                          Bensapaine mittari vaan (jakotukkiin) kiinni ja paineita seurailemaan.Kylmänä ja kuumana.Siitähän sen näkee "hirttääkö" bensapumppu pidempään pyöriessään.
                          Mitenkäs bensa malleissa tapahtui polttoaineen siirto tankin puoliskosta toiseen? Dieseleissä taisi pa-pumpun imu- ja paluulinjan paine hoitavan tämän, mutta onko bensa malleissa sama periaate? Tästä on joskus ollut juttua, mutta en nyt löydä sitä keskustelua. Tuli vaan mieleen, että voisiko käyntiongelmat johtua siitä että toinen tankin puolisko on tyhjä.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10080
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by markok View Post
                            Mitenkäs bensa malleissa tapahtui polttoaineen siirto tankin puoliskosta toiseen? Dieseleissä taisi pa-pumpun imu- ja paluulinjan paine hoitavan tämän, mutta onko bensa malleissa sama periaate? Tästä on joskus ollut juttua, mutta en nyt löydä sitä keskustelua. Tuli vaan mieleen, että voisiko käyntiongelmat johtua siitä että toinen tankin puolisko on tyhjä.
                            Tankin sisäinen lappopumppuhan ne tankin puoliskot tasaa.Eli juurikin sama periaate.Eikö ne tankin puoliskojen täyttömäärät näy Inpalla tai mittariston salavalikosta.

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Tankin sisäinen lappopumppuhan ne tankin puoliskot tasaa.Eli juurikin sama periaate.Eikö ne tankin puoliskojen täyttömäärät näy Inpalla tai mittariston salavalikosta.
                              Enpä tajunnut eilen Inpalla katsoa. Pitäisi kyllä löytyä salavalikostakin tämä tieto.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎