Allekirjoittaneen -99 523i M52TUB25 on kylmänä välillä hyppyheikki matalilla kierroksilla. Kun esim. lähtee aamulla töihin tai töistä kotia, niin saa olla välillä kaasun kanssa hyvin tarkkana pitkän matkaa.
Tyhjäkäynti on aivan tasainen (INPA sanoo 740rpm), moottori ei sammu ja liikkelle lähdettäessä auto vetää nätisti konttaamisvauhtia kaasuun koskematta ykkösellä, mutta jos tarjoilen kaasupoljinta hyvin hellästi, kuten parkkihalli pyörittelyssä täytyy, niin moottorin voiman tuotto muuttuu nykiväksi, välillä todella repiväksi, ja silloin on pakko päästää kaasu ylös kokonaan, tai antaa enemmän hanaa/kierroksia ja luistattaa kytkintä.
Jos survon kaasun suoraan pohjaan, niin tämä nykiminen tietysti katoaa, Bemari kiihtyy hyvin ja luistonesto hoitaa katkomisen, ainakin märällä asfaltilla.
Tämäkään "vika" ei aina esiinny, vaan selvästi Bemarilla on niitä hyviä ja huonoja aamuja, vaikka oliskin kylmä. Oikein kuumina kesäpäivinä en muista ikinä nykimistä esiintyneen.
Muutoin kone vaikuttaa oikein hyvältä. Startti on nopea, kierrokset putoaa tyhjäkäynnille nopeasti, nätisti ja ääneti kuutonen hyrrää. Katsastuksessa mitattu loistavan pienet päästöt.
Minkäänlaista ongelmaa ei ole ole, jos kone on kunnolla lämmennyt pidemmän ajon päätteeksi.
Onhan minulla noita autoja ollut muitakin, ja kaikissa kengurubensa tullut tutuksi autojen ikääntyessä. Aina olen huoltanut viimeisen päälle, mutta en ole tainnut ikinä päästä näistä nykimisistä täysin eroon minkään autoni kohdalla.
Mutta koska tätä vikaa ei ole aina ollut Bemarissani, ainakaan näin huomattavana, niin jokin siellä täytyy olla rikki ja olisihan se hieno saada kone aivan iskuun.
Vikakoodeja ei ole, INPA näyttää mm. imuilman lämpötilan, ilmamassa virtauksen ym. arvot mielestäni "järkevinä" (en omaa pätevyyttä lukea niitä ammattimaisesti) ja saman kaltaisina kuin mitä vuonna 2011 kun ostin tämän auton hyvin vähän ajettuna.
Tyhjäkäynti on aivan tasainen (INPA sanoo 740rpm), moottori ei sammu ja liikkelle lähdettäessä auto vetää nätisti konttaamisvauhtia kaasuun koskematta ykkösellä, mutta jos tarjoilen kaasupoljinta hyvin hellästi, kuten parkkihalli pyörittelyssä täytyy, niin moottorin voiman tuotto muuttuu nykiväksi, välillä todella repiväksi, ja silloin on pakko päästää kaasu ylös kokonaan, tai antaa enemmän hanaa/kierroksia ja luistattaa kytkintä.
Jos survon kaasun suoraan pohjaan, niin tämä nykiminen tietysti katoaa, Bemari kiihtyy hyvin ja luistonesto hoitaa katkomisen, ainakin märällä asfaltilla.
Tämäkään "vika" ei aina esiinny, vaan selvästi Bemarilla on niitä hyviä ja huonoja aamuja, vaikka oliskin kylmä. Oikein kuumina kesäpäivinä en muista ikinä nykimistä esiintyneen.
Muutoin kone vaikuttaa oikein hyvältä. Startti on nopea, kierrokset putoaa tyhjäkäynnille nopeasti, nätisti ja ääneti kuutonen hyrrää. Katsastuksessa mitattu loistavan pienet päästöt.
Minkäänlaista ongelmaa ei ole ole, jos kone on kunnolla lämmennyt pidemmän ajon päätteeksi.
Onhan minulla noita autoja ollut muitakin, ja kaikissa kengurubensa tullut tutuksi autojen ikääntyessä. Aina olen huoltanut viimeisen päälle, mutta en ole tainnut ikinä päästä näistä nykimisistä täysin eroon minkään autoni kohdalla.
Mutta koska tätä vikaa ei ole aina ollut Bemarissani, ainakaan näin huomattavana, niin jokin siellä täytyy olla rikki ja olisihan se hieno saada kone aivan iskuun.
Vikakoodeja ei ole, INPA näyttää mm. imuilman lämpötilan, ilmamassa virtauksen ym. arvot mielestäni "järkevinä" (en omaa pätevyyttä lukea niitä ammattimaisesti) ja saman kaltaisina kuin mitä vuonna 2011 kun ostin tämän auton hyvin vähän ajettuna.
Comment