E39 m5

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beedro
    Newbiemmer
    • Jul 2015
    • 16
    • pertteli

    #1

    E39 m5

    Mahtaisko jollain olla varmuutta siitä että kyseisen mallin kiertokangenlaakerit pystyy vaihtamaan alakautta ilman että koko moottori tarvitsee kaivaa pois? vinkkiä tulemaan projektiin!
    Ja sit vinkkejä kaivataan myös varaosien edulliseen/luotettavaan myyjään....
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    varaosien luotettava ja edullinen myyjä löytyy saksasta. paikallinen merkkiliike




    tietysti olisi hienoa jos käyttäisit kotimaista myyjää, alla 3 hyvää puljua jotka on jollain tavalla myös näkyvillä btcf:llä

    hyviä paikkoja esim. bemariosat.fi, mtt-trading ja kl-varaosat
    Last edited by Tonton; 29-10-2015, 19:15.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      #3
      http://www.schmiedmann.fi tuolta saa myös hd-osia

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        Originally posted by 523i View Post
        http://www.schmiedmann.fi tuolta saa myös hd-osia
        saa varmaan, mutta sanotaanko niin että kannattaa odottaa että paketti on kädessä ennen kuin aloittaa ajokuntoisen auton purkamisen.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • ea_M5
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 205
          • Finland - Espoo/Turku

          #5
          Here you go...







          2001 Le Mans Blue ///M5
          Black/Blue sport interior
          Titanium Trim
          Supersprint X-pipe

          Comment

          • Beedro
            Newbiemmer
            • Jul 2015
            • 16
            • pertteli

            #6
            Originally posted by Tonton View Post
            saa varmaan, mutta sanotaanko niin että kannattaa odottaa että paketti on kädessä ennen kuin aloittaa ajokuntoisen auton purkamisen.
            Ookke....tuon shiedmanin tiesin itsekin ja osia olen sieltä kysellytkin ,Toimitusaika oli 2 vkoa mut eipä tässä kiirettä kun auto seisoo talven kumminkin. Oliko mitään hajua kk- laakereista kellään??

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #7
              Originally posted by Beedro View Post
              Ookke....tuon shiedmanin tiesin itsekin ja osia olen sieltä kysellytkin ,Toimitusaika oli 2 vkoa mut eipä tässä kiirettä kun auto seisoo talven kumminkin. Oliko mitään hajua kk- laakereista kellään??
              etkö malttanut katsoa tuota yllä olevaa YouTube linkkiä?
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • ea_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 205
                • Finland - Espoo/Turku

                #8
                Ja tässä osalistaa...

                ------------------------------------------------
                Rod Bearing Replacement (by VantaaM5)
                ------------------------------------------------
                11131407532 x 1 (Steel Gasket -> Oil Pan Bottom)
                11137831014 x 1 (Steel Gasket Upper Oil Pan)
                11431707164 x 2 (Upper Oil Pan -> Thick dipstick O-ring)
                11137830114 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                11137830113 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                11137830112 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                11441406693 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                11421741129 x 1 (Oil Pump with Drive -> O-ring)
                11421406872 x 1 (Oil Pump with Drive -> O-ring)
                11131406864 x 1 (Oil Pump with Drive -> Oil Pipe)
                11421713597 x 1 (Oil Pump with Drive -> Oil Pipe o-ring)
                11421407015 x 1 (Upper Oil Pan -> O-ring)
                11411304178 x 1 (Upper Oil Pan -> O-ring)
                07119963151 x 1 (Copper Gasket Ring Oil Drain Plug)
                11241407493 x 8 (Rod Bearing Shell 49,00mm BLUE)
                11241407492 x 8 (Rod Bearing Shell 49,00mm RED)
                11241405890 x 16 (Rod Bolt M10 x 1.25 - 5Nm -> 20Nm -> 65deg angle - E12 female/reverse torx socket)
                07119932842 x 1 (Circlip)
                07119963201 x 4 (Gasket Ring)
                07119963129 x 5 (Gasket ring)
                31121092167 x 2 (Hex bolt)
                31121093462 x 2 (Hex bolt)
                31121092165 x 2 (Hex bolt)
                33306760349 x 2 (Nut)
                33326760668 x 2 (Nut)
                33306760587 x 2 (Nut)
                07119905032 x 2 (Nut - OLD NUMBER 32201092453)
                32201142083 x 1 (Inner Hex Bolt)
                07129964672 x 1 (Self-locking Hex Nut)
                32201092452 x 1 (Pitman Arm Bushing Collar Screw)
                07119963200 x 2 (Gasket Ring)
                11411407056 x 1 (Chain Tensioner - Oil Pump)
                07119905695 x 1 (Circlip for Oil Pump Chain tensioner)

                Cheap optional additions:
                07119913115 x 20 (Hex Bolt)
                11421702917 x 4 (O-ring - Scavending pipes in the upper oil pan)
                11411407056 x 1 (Oil Pump Chain Tensioner)
                07119901601 x 4 (Hex Bolt Oil Pump Cover)
                11417549652 x 1 (Hex Nut - 47Nm nut in the oil pumps sprocket)
                07119901600 x 3 (Hex Nut - Nuts in the plate behind oil pump sprocket)

                Consider:
                22111092895 x 1 (Left Engine Mount)
                22111092896 x 1 (Right Engine Mount)

                And two part numbers changed:

                07119932842 -> new number 07119905695
                32201092453 -> new number 07119905032

                ---------------------------------------------------------------
                Rod Bearing Break-in Period (Oman maun mukaan )
                ----------------------------------------------------------------
                Replace the oil&filter after 200 kilometers
                Up to 1,200 miles (2,000 km):
                Drive at varying engine speeds and
                road speeds, but do not exceed
                5,500 RPM or 105 mph (170 km/h)
                during this period.
                ------------------------------------------------------
                2001 Le Mans Blue ///M5
                Black/Blue sport interior
                Titanium Trim
                Supersprint X-pipe

                Comment

                • Beedro
                  Newbiemmer
                  • Jul 2015
                  • 16
                  • pertteli

                  #9
                  Originally posted by Tonton View Post
                  etkö malttanut katsoa tuota yllä olevaa YouTube linkkiä?
                  juu katsoin ja kiitos tuosta!

                  Comment

                  • Beedro
                    Newbiemmer
                    • Jul 2015
                    • 16
                    • pertteli

                    #10
                    Originally posted by ea_M5 View Post
                    Ja tässä osalistaa...

                    ------------------------------------------------
                    Rod Bearing Replacement (by VantaaM5)
                    ------------------------------------------------
                    11131407532 x 1 (Steel Gasket -> Oil Pan Bottom)
                    11137831014 x 1 (Steel Gasket Upper Oil Pan)
                    11431707164 x 2 (Upper Oil Pan -> Thick dipstick O-ring)
                    11137830114 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                    11137830113 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                    11137830112 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                    11441406693 x 2 (Upper Oil Pan -> Scavending Solenoid O-ring)
                    11421741129 x 1 (Oil Pump with Drive -> O-ring)
                    11421406872 x 1 (Oil Pump with Drive -> O-ring)
                    11131406864 x 1 (Oil Pump with Drive -> Oil Pipe)
                    11421713597 x 1 (Oil Pump with Drive -> Oil Pipe o-ring)
                    11421407015 x 1 (Upper Oil Pan -> O-ring)
                    11411304178 x 1 (Upper Oil Pan -> O-ring)
                    07119963151 x 1 (Copper Gasket Ring Oil Drain Plug)
                    11241407493 x 8 (Rod Bearing Shell 49,00mm BLUE)
                    11241407492 x 8 (Rod Bearing Shell 49,00mm RED)
                    11241405890 x 16 (Rod Bolt M10 x 1.25 - 5Nm -> 20Nm -> 65deg angle - E12 female/reverse torx socket)
                    07119932842 x 1 (Circlip)
                    07119963201 x 4 (Gasket Ring)
                    07119963129 x 5 (Gasket ring)
                    31121092167 x 2 (Hex bolt)
                    31121093462 x 2 (Hex bolt)
                    31121092165 x 2 (Hex bolt)
                    33306760349 x 2 (Nut)
                    33326760668 x 2 (Nut)
                    33306760587 x 2 (Nut)
                    07119905032 x 2 (Nut - OLD NUMBER 32201092453)
                    32201142083 x 1 (Inner Hex Bolt)
                    07129964672 x 1 (Self-locking Hex Nut)
                    32201092452 x 1 (Pitman Arm Bushing Collar Screw)
                    07119963200 x 2 (Gasket Ring)
                    11411407056 x 1 (Chain Tensioner - Oil Pump)
                    07119905695 x 1 (Circlip for Oil Pump Chain tensioner)

                    Cheap optional additions:
                    07119913115 x 20 (Hex Bolt)
                    11421702917 x 4 (O-ring - Scavending pipes in the upper oil pan)
                    11411407056 x 1 (Oil Pump Chain Tensioner)
                    07119901601 x 4 (Hex Bolt Oil Pump Cover)
                    11417549652 x 1 (Hex Nut - 47Nm nut in the oil pumps sprocket)
                    07119901600 x 3 (Hex Nut - Nuts in the plate behind oil pump sprocket)

                    Consider:
                    22111092895 x 1 (Left Engine Mount)
                    22111092896 x 1 (Right Engine Mount)

                    And two part numbers changed:

                    07119932842 -> new number 07119905695
                    32201092453 -> new number 07119905032

                    ---------------------------------------------------------------
                    Rod Bearing Break-in Period (Oman maun mukaan )
                    ----------------------------------------------------------------
                    Replace the oil&filter after 200 kilometers
                    Up to 1,200 miles (2,000 km):
                    Drive at varying engine speeds and
                    road speeds, but do not exceed
                    5,500 RPM or 105 mph (170 km/h)
                    during this period.
                    ------------------------------------------------------
                    Mahtaako tarkoittaa että laitetaan ihan normaalit 10w*60 castrolit sisään laakerivaihdon jälkeen? eikä mitään ns. hiontaöljyä....

                    Comment

                    • ea_M5
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 205
                      • Finland - Espoo/Turku

                      #11
                      Liitin tuon "break-in"-kohdan ihan huvikseni koska sen tarpeellisuudesta pelkän KK-laakerien vaihdon jälkeen ei ole yksimielisyyttä. Varovaisimmat kaverit M5Boardilla noudattavat sitä. Kaiken järjen mukaan KK-laakerien toiminta perustuu öljyn viskositeettiin, jolloin varsinaista hiovaa metalli-metalli kontaktia ei pitäisi olla. On kuitenkin syytä muistaa, että tuolla melko välittömästi suoritettavalla öljynvaihdolla pyritään myös pääsemään eroon puhdistusliinojen jättämistä kuidun palasista ja mahdollisista muista työn aikana koneen sisään jäävistä pienistä roskista.


                      Normaalisti koneessa käytettävä laadukas täyssynteettinen on ainakin Raikun mukaan riittävä täydellisen rebuid-prosessin jälkeen:

                      Last edited by ea_M5; 30-10-2015, 00:26.
                      2001 Le Mans Blue ///M5
                      Black/Blue sport interior
                      Titanium Trim
                      Supersprint X-pipe

                      Comment

                      • Beedro
                        Newbiemmer
                        • Jul 2015
                        • 16
                        • pertteli

                        #12
                        Originally posted by ea_M5 View Post
                        Liitin tuon "break-in"-kohdan ihan huvikseni koska sen tarpeellisuudesta pelkän KK-laakerien vaihdon jälkeen ei ole yksimielisyyttä. Varovaisimmat kaverit M5Boardilla noudattavat sitä. Kaiken järjen mukaan KK-laakerien toiminta perustuu öljyn viskositeettiin, jolloin varsinaista hiovaa metalli-metalli kontaktia ei pitäisi olla. On kuitenkin syytä muistaa, että tuolla melko välittömästi suoritettavalla öljynvaihdolla pyritään myös pääsemään eroon puhdistusliinojen jättämistä kuidun palasista ja mahdollisista muista työn aikana koneen sisään jäävistä pienistä roskista.


                        Normaalisti koneessa käytettävä laadukas täyssynteettinen on ainakin Raikun mukaan riittävä täydellisen rebuid-prosessin jälkeen:

                        http://www.m5board.com/vbulletin/e39...eak-oil-2.html
                        Ok kiitos!

                        Comment

                        Working...
                        X