Toispuoleinen lämmöntuotto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kojootti324
    BTCF Member
    • May 2014
    • 61
    • Rock Village

    #16
    Asiaa sivuten...
    Huomasin, eipä voinut olla huomaamatta, omani -01 530d autoilmastoinilla puhaltaa vain kylmää, vaikka kone on normaali lämpöihin kerinnyt.
    Ei auta puhalluksen kääntö, eikä lämpötilan säätö.
    10-20km voi ottaa ennen kun rupee puhaltaa lämmintä.

    Onko vesiventtiili sökö, epäilys on ainakin kuollut kiertovesipumppu, kun vesi ei kierrä vai onko peräti ilmanstoinnin ohjainpaneeli vaihdettava????

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1844
      • Kotona/Poissa

      #17
      Originally posted by Kojootti324 View Post
      Asiaa sivuten...
      Huomasin, eipä voinut olla huomaamatta, omani -01 530d autoilmastoinilla puhaltaa vain kylmää, vaikka kone on normaali lämpöihin kerinnyt.
      Ei auta puhalluksen kääntö, eikä lämpötilan säätö.
      10-20km voi ottaa ennen kun rupee puhaltaa lämmintä.

      Onko vesiventtiili sökö, epäilys on ainakin kuollut kiertovesipumppu, kun vesi ei kierrä vai onko peräti ilmanstoinnin ohjainpaneeli vaihdettava????
      Ihan ensin kannattaa varmistaa että nestettä on tarpeeks eikä siinä ole ilmaa.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Kojootti324
        BTCF Member
        • May 2014
        • 61
        • Rock Village

        #18
        Originally posted by Havis View Post
        Ihan ensin kannattaa varmistaa että nestettä on tarpeeks eikä siinä ole ilmaa.

        Nesteen vajaus ja toinen ilmausruuvi hapertunut poikki!?
        Nysän kaivamista 1,5h ja uuden ruuvin laitto sekä lisää nestettä!

        Toimii

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1844
          • Kotona/Poissa

          #19
          Originally posted by Kojootti324 View Post
          Nesteen vajaus ja toinen ilmausruuvi hapertunut poikki!?
          Nysän kaivamista 1,5h ja uuden ruuvin laitto sekä lisää nestettä!

          Toimii
          Hyvä! Mutta mutta... ei se neste huvikseen mihinkään katoa, joten hyvin todennäköistä että mikäli autoosi ei ole tehty mitään nesteisiin liittyvää huoltoa lähiaikana jossa täyttö on jäänyt vajaaksi, on siinä silloin vuoto jossain. Pien tai iso, riippuu siitä kuinka tiuhaan nesttä saa lisäillä.

          Suosittelen seuraamaan nestepintaa melko usein ja katsomaan samalla josko silmään osuis märkää pintaa vuodon merkiksi.

          Mutta ei välttämättä iso/kallis korjaus, riippuu mikä siellä vuotaa.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Kojootti324
            BTCF Member
            • May 2014
            • 61
            • Rock Village

            #20
            Originally posted by Havis View Post
            Hyvä! Mutta mutta... ei se neste huvikseen mihinkään katoa, joten hyvin todennäköistä että mikäli autoosi ei ole tehty mitään nesteisiin liittyvää huoltoa lähiaikana jossa täyttö on jäänyt vajaaksi, on siinä silloin vuoto jossain. Pien tai iso, riippuu siitä kuinka tiuhaan nesttä saa lisäillä.

            Suosittelen seuraamaan nestepintaa melko usein ja katsomaan samalla josko silmään osuis märkää pintaa vuodon merkiksi.

            Mutta ei välttämättä iso/kallis korjaus, riippuu mikä siellä vuotaa.
            Vuotokohta oli luultavammin se antautunut ilmausruuvi, kun paljasti itsensä ylävesiletkua puristelemalla


            Mutta täytyy seurata

            Comment

            • jpo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 55
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by bayer69 View Post
              Kokeile ajaa auto rampille että saat keulan ylemmäs ja jatkat ilmausta auto käynnissä.
              Tässä kun yhtenä aamuna kuului kennosta veden virtausta niin tuli jännästi mieleen tuo uusintailmaus. Keula rampilla ja lämpimällä koneella + kokispullo johdannaisella sain lisää ilmaa savustettua ulos. Nyt tuntuu lämmintä tulevan molemmilta puolin saman verran ja lämmöt pysyvät kurissa.

              Vähän vaan jäi mysteeriksi kuinka ilmaa pystyi olemaan vain kennon toisella puolella, kun manuaali-ilmastoinnin kanssa kaiketi kennon pitäisi olla yksi osainen? Tosin eivät kyllä marmoritiskilläkään osanneet sanoa VINin perusteella yksiselitteisesti minkälainen kenno siellä pitäisi olla.

              Vinkkinä muuten muille, jos limupullo patenttia ei meinaa saada tiiviisti siihen korkin tilalle (kuten itselle kävi), niin 50 mm vesiletku esim. Motonetistä/Biltemasta+ 40-60 mm putkiklemmari ja vesiletkun kovuudesta riippuen muutamakierros putkimiehen teippiä kierteisiin. Tämän ainakin saa tiiviisti siihen kiinni.

              Comment

              Working...
              X