Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523ia lämpöjen nousu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39_086
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 2
    • Uusimaa

    E39 523ia lämpöjen nousu.

    Kertokaas viisaammat vinkkejä mistä ongelma johtuu.
    Potilaana E39 523ia -96 .

    Vähän aikaa sitten ajoin pienen keulakolarin jonka jälkeen auto laitettiin "kuntoon" eli auto meikattiin ja uusittiin koko jäähdytysjärjestelmä.
    Ennen kolaria joka tosin oli vaan pieni "pusu" sopivasti suoraan peräkoukkuun, ei autossa ollut mitään vikaa eikä tod.nostellut lämpöjä. Kone toimi moitteettomasti eikä kerännyt paineita.
    Nytkun on uusittu koko jäähdytysjärjestelmä niin kone nostaa lämmöt punaiselle näillä keleillä n.4km ajon jälkeen.
    Pakokaasu arvot mitattu järjestelmästä kansipahvin/kannen halkeaman vuoksi ja ei löydy mitään, myös sylinterit katsottu ettei kiillottumia eli kansivika on melkein pois luettu (tosin tiedän ettei pieni halkeama kansipahvissa tuota arvoja aina järjestelmään). Nyt myös lopetti lämpimän ilman puhaltamisen hyttiin kokonaan ja paisarista häviää nesteitä. On kuulemma ilmattu huolella mutta itse vahvasti epäilen ettei ole käytetty tarpeeksi aikaa tuohon ilmaukseen kun kunnolla sen tekee, n. 40min ilmattu, itse en ollut paikanpäällä. Voisikohan kyseinen ongelma johtua vieläkin huonosta ilmauksesta vaikka sitä on nyt peltiseppä joka on kuulemma bemareita ennenkin ilmaillut niin jättänyt ilmalukon sinne josta johtuu nesteiden kierto ongelma? Automax:kin ilmasi kerran vesipumpun vaihdon yhteydessä, juuri tuo 40min ilmaus. Järjestelmään ei ole käytetty ennen ilmausta "huuhteluainetta". Itse en sairastapauksen vuoksi pääse auton luo kun sitä korjataan ja tuntuu vaan oudolle koska mitään vikaa ennen kolaria ei ollut. Vinkkejä/apua kaivataan pikaisesti !
    Vaihdetut osat:
    -Syyläri
    -Vesipumppu
    -Termostaatti
    -Paisari

    Kiitos jo etukäteen
    Last edited by E39_086; 16-11-2015, 09:04.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Kovin vahvasti kuulostaa tosiaan ilmalta järjestelmässä.

    Comment

    • holisti72
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 336
      • Siilinjärvi

      #3
      Itse kanssa veikkaisin ilmavaivoja.., omassa ainakin oli samoja oireita ettei kabiiniin tullut lämmintä vaikka kone olikin lämmin.., tosin mulla ei nostellut lämpöjä yli normin.. Syylärin vaihdon yhteydessä ilmattu kunnolla ( merkkiliike ) ei enää ongelmia.. Paisarin korkki kannattaa myös vaihtaa jos ei vaihdettu, sekin saattaa aiheuttaa tuota ongelmaa.
      - Pena -

      BMW E39 528iA -99 orientblau
      ex BMW e34 525 tds -92

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #4
        Ilmaa järjestelmässä, kuten edellä todettiinkin. Lue tuolta linkistä hiukan aiheesta ja koita saada ilmat poistettua. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=204845
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Huonosti ilmattu...
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎