Kertokaas viisaammat vinkkejä mistä ongelma johtuu.
Potilaana E39 523ia -96 .
Vähän aikaa sitten ajoin pienen keulakolarin jonka jälkeen auto laitettiin "kuntoon" eli auto meikattiin ja uusittiin koko jäähdytysjärjestelmä.
Ennen kolaria joka tosin oli vaan pieni "pusu" sopivasti suoraan peräkoukkuun, ei autossa ollut mitään vikaa eikä tod.nostellut lämpöjä. Kone toimi moitteettomasti eikä kerännyt paineita.
Nytkun on uusittu koko jäähdytysjärjestelmä niin kone nostaa lämmöt punaiselle näillä keleillä n.4km ajon jälkeen.
Pakokaasu arvot mitattu järjestelmästä kansipahvin/kannen halkeaman vuoksi ja ei löydy mitään, myös sylinterit katsottu ettei kiillottumia eli kansivika on melkein pois luettu (tosin tiedän ettei pieni halkeama kansipahvissa tuota arvoja aina järjestelmään). Nyt myös lopetti lämpimän ilman puhaltamisen hyttiin kokonaan ja paisarista häviää nesteitä. On kuulemma ilmattu huolella mutta itse vahvasti epäilen ettei ole käytetty tarpeeksi aikaa tuohon ilmaukseen kun kunnolla sen tekee, n. 40min ilmattu, itse en ollut paikanpäällä. Voisikohan kyseinen ongelma johtua vieläkin huonosta ilmauksesta vaikka sitä on nyt peltiseppä joka on kuulemma bemareita ennenkin ilmaillut niin jättänyt ilmalukon sinne josta johtuu nesteiden kierto ongelma? Automax:kin ilmasi kerran vesipumpun vaihdon yhteydessä, juuri tuo 40min ilmaus. Järjestelmään ei ole käytetty ennen ilmausta "huuhteluainetta". Itse en sairastapauksen vuoksi pääse auton luo kun sitä korjataan ja tuntuu vaan oudolle koska mitään vikaa ennen kolaria ei ollut. Vinkkejä/apua kaivataan pikaisesti !
Vaihdetut osat:
-Syyläri
-Vesipumppu
-Termostaatti
-Paisari
Kiitos jo etukäteen
Potilaana E39 523ia -96 .
Vähän aikaa sitten ajoin pienen keulakolarin jonka jälkeen auto laitettiin "kuntoon" eli auto meikattiin ja uusittiin koko jäähdytysjärjestelmä.
Ennen kolaria joka tosin oli vaan pieni "pusu" sopivasti suoraan peräkoukkuun, ei autossa ollut mitään vikaa eikä tod.nostellut lämpöjä. Kone toimi moitteettomasti eikä kerännyt paineita.
Nytkun on uusittu koko jäähdytysjärjestelmä niin kone nostaa lämmöt punaiselle näillä keleillä n.4km ajon jälkeen.
Pakokaasu arvot mitattu järjestelmästä kansipahvin/kannen halkeaman vuoksi ja ei löydy mitään, myös sylinterit katsottu ettei kiillottumia eli kansivika on melkein pois luettu (tosin tiedän ettei pieni halkeama kansipahvissa tuota arvoja aina järjestelmään). Nyt myös lopetti lämpimän ilman puhaltamisen hyttiin kokonaan ja paisarista häviää nesteitä. On kuulemma ilmattu huolella mutta itse vahvasti epäilen ettei ole käytetty tarpeeksi aikaa tuohon ilmaukseen kun kunnolla sen tekee, n. 40min ilmattu, itse en ollut paikanpäällä. Voisikohan kyseinen ongelma johtua vieläkin huonosta ilmauksesta vaikka sitä on nyt peltiseppä joka on kuulemma bemareita ennenkin ilmaillut niin jättänyt ilmalukon sinne josta johtuu nesteiden kierto ongelma? Automax:kin ilmasi kerran vesipumpun vaihdon yhteydessä, juuri tuo 40min ilmaus. Järjestelmään ei ole käytetty ennen ilmausta "huuhteluainetta". Itse en sairastapauksen vuoksi pääse auton luo kun sitä korjataan ja tuntuu vaan oudolle koska mitään vikaa ennen kolaria ei ollut. Vinkkejä/apua kaivataan pikaisesti !
Vaihdetut osat:
-Syyläri
-Vesipumppu
-Termostaatti
-Paisari
Kiitos jo etukäteen
Comment