E39-navi ja M- multifunc ratti

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• TJJ
    replied
    Pitäisi tutkia kaikki ratin cruisen nappipaneelilta moottorinohjauksen boksille moottoritilaan. Siinähän menee vain yksi johto, ei ole kovin vaikea juttu. Pitäisi myös kokeilla toisella nappipaneelilla. Katso tuon tmth:n linkin asennusohjeen viimeinen sivu.

Leave a comment:

• BenDilde
    replied
    Tänään käytin autoa nimim. Dunky:lla piuhan päässä eikä tietokoneella kuulemma cruisea löytynyt. Minähän en näistä mitään ymmärrä mutta ei ainakaan mitään vikaa ollut päälle mikä voisi cruisen toimimattomuuteen vaikuttaa :think

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by BenDilde View Post
    Ilmeisesti tarviis vielä varustelistassa olla tuo cruise erikseen merkitty vaikka onkin mf ratti tilattu?
    Jos siinä on varuste 249, niin siihen kuuluu cruise. Siis ainakin Saksan hinnaston mukaan. Jos se puuttuisi, niin ei sen nappejakaan olisi.

Leave a comment:

• tmth
    replied
    Asennusohjeet mf ratille.

Leave a comment:

• BenDilde
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä siinä tuon mukaan (varuste 249) pitäisi olla vakionopeudensäädin jo tehtaalta asennettuna.
    Joten pitäisi sitten varmaan aluksi tutkia näkyykö vikakoodeissa jotain joka estää cruisen päällemenon. Voi vika tietysti olla itse kytkimessäkin, sen johdotuksissa ratin sisällä tai slipringissä eli siinä "johtorullassa" jota myöten ratin signaalit menee ohjauspylvään liittimelle ratista.
    Ilmeisesti tarviis vielä varustelistassa olla tuo cruise erikseen merkitty vaikka onkin mf ratti tilattu?

Leave a comment:

• janke
    replied
    No tänään tutkittiin ja kävikin sitten niin että mun autossa EI ole cruisea Tarkemmin kun varustelistaa katsoi, niin monitoimiratti kyllä löytyy mutta cruisea ei :( Elikkäs rakkaat tietäjät, mitä osia tarvitsen että saan tuohon mun '01 520i laitettua cruisen retrofittinä? Asennusohjeet ilmeisesti pitäisi hakea Autosalvasta?
    En osaa muuten auttaa, mutta tuola on asiasta keskusteltu:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=79842

Leave a comment:

• BenDilde
    replied
    No tänään tutkittiin ja kävikin sitten niin että mun autossa EI ole cruisea Tarkemmin kun varustelistaa katsoi, niin monitoimiratti kyllä löytyy mutta cruisea ei :( Elikkäs rakkaat tietäjät, mitä osia tarvitsen että saan tuohon mun '01 520i laitettua cruisen retrofittinä? Asennusohjeet ilmeisesti pitäisi hakea Autosalvasta?

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Kyllä siinä tuon mukaan (varuste 249) pitäisi olla vakionopeudensäädin jo tehtaalta asennettuna.
    Joten pitäisi sitten varmaan aluksi tutkia näkyykö vikakoodeissa jotain joka estää cruisen päällemenon. Voi vika tietysti olla itse kytkimessäkin, sen johdotuksissa ratin sisällä tai slipringissä eli siinä "johtorullassa" jota myöten ratin signaalit menee ohjauspylvään liittimelle ratista.

Leave a comment:

• BenDilde
    replied
    No nyt se meni oikein kun keksin että mikä tuossa VINissä on kirjain ja mikä numero 😂 Mut eikös tuon mukaan pitäisi olla vakkari vai eikö tuo vielä kerro mitään?
    Attached Files

Leave a comment:

• BenDilde
    replied
    Ratin valot, radion ohjaus ja cruise käyttää kaikki eri johtoa. Joten niistä ei kovin paljon voi päätellä.

Varustelistan saa auton VIN-koodilla (runkonumeron 7 viimeistä merkkiä) esim. tuolta: http://bimmer.work/
    Tuolla on siitä juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=231905
    Mikähän menee reisille kun laitan noi 7 viimeistä merkkiä, niin antaa jonkun F10:n eikä mun e39:ä?

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Jossain sattui silmään, niin mulla ainakin kaikki nappien valot pelaa ratissa, eli ne on silloin ainakin jonnekin asti kytketty? Ja mistä mä sen varustelistauksen löydän
    Ratin valot, radion ohjaus ja cruise käyttää kaikki eri johtoa. Joten niistä ei kovin paljon voi päätellä.

Varustelistan saa auton VIN-koodilla (runkonumeron 7 viimeistä merkkiä) esim. tuolta: http://bimmer.work/
    Tuolla on siitä juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=231905

Leave a comment:

• BenDilde
    replied
    Katso auton varustelistaus, onko siinä mainittu monitoimiratti ja cruise?
    Jos ei ole, niin sitten tuo on jälkikäteen asennettu ja pitäisi tutkia onko cruisen johto ratilta moottorinohjaukselle kytketty.
    Jossain sattui silmään, niin mulla ainakin kaikki nappien valot pelaa ratissa, eli ne on silloin ainakin jonnekin asti kytketty? Ja mistä mä sen varustelistauksen löydän

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Katso auton varustelistaus, onko siinä mainittu monitoimiratti ja cruise?
    Jos ei ole, niin sitten tuo on jälkikäteen asennettu ja pitäisi tutkia onko cruisen johto ratilta moottorinohjaukselle kytketty.

Leave a comment:

• BenDilde
    replied
    Mulla on mun '01 e39:ssä tällainen ratti. Onkohan tää alkuperäinen 39:n ratti vai jostain muualta? Hommasin vasta auton ja oon ihmetellyt että kun cruise ei autossa toimi. Radion ohjaus kyllä toimii napeista. Voisko olla että on jossain välissä vaihdettu ratti? Onkos näissä vehkeissä se cruise valmiina että jos on jälkiasennus, niin saako pelkällä johtosarjalla ja ohjelmoimalla toimimaan?
    Attached Files

Leave a comment:

• buksin-1
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    pitäis kaverin -02 320d asentaa vakionopudensäädin, mf-ratti pitää tietenkin laitaa mut mikä tuon johtosarjan varaosanumero on? Tarviiko muuta?

Kiitos.
    65710021159

Leave a comment:

Working...
X