Originally posted by Stone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ja ajovalot - pleksin kiillotuksesta
Collapse
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Tämän ketjun innoittamana päätin kokeilla kiillotusta. Parhaat ikinä auton ehostukseen käyttämäni 20 minuuttia. Hain laiskana miehenä varaosamaailmasta 40 euron sikahintaisen setin, jossa oli tahna, laikka ja kiillotusliina. Sitten ei muuta kuin laikka porakoneeseen ja hanaa. Tässä olisi varmasti voinut säästää 35 euroa.
Ero on mykistävä
Syvemmät kiveniskemät toki jäivät, mutta sekä auton ilme, pleksin kirkkaus että valoteho paranivat todella huomattavasti. Metrin päästä pleksit näyttävät uusilta.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Ehdin jo heittää laatikon pois, mutta AD-varaosamaailmassa Helsingin Oulunkylässä kävelin tiskille, selitin ongelman ja 10 sekunnin päästä oli paketti kädessä. Eli löytynee mistä vaan tarvikeliikkeestä. Paketti oli musta, hienoilla kuvilla varustettu ja jenkeissä tehty helppo ratkaisu kaltaisilleni helposti rahastettaville urpoille. Tästä threadista löytyy todella paljon edullisempia vaihtoehtoja (eli ostaa hienon hiomatahnan ja rättilaikan halpahallista).
Pakkauksessa oli vain yhtä, todella hienojakoista hiomatahnaa, vaikutti lähinnä kliinerivahalta. Tätä levittelin ohjeen mukaan pehmeään laikkaan ja sitten porakoneen kanssa rupesin kiillottamaan.
Pleksit oli tietysti pesty, vedin maalarinteipit maalin suojaksi valojen reunoille ja sitten levitin ensin aineen koko pleksille aika hitaasti ja kevyellä otteella, sen jälkeen vähän kovemmalla paineella ja kierroksilla kävin huolella pleksit läpi. Parin minuutin jälkeen pyyhin aineet pois ja muutos oli jo silloin todella suuri.
Kävin molemmat lamput läpi kolmeen kertaan, mutta viimeisellä kerralla ei enää mitään näkyvää parannusta tullut. Mitään pinnoitusta en laittanut, koska paketissa ei sellaista ollut eikä ohjeissa mainittu mitään pinnoituksen tarpeesta. Vähän hinkkailin mukana tulleella pyyhkeellä lopuksi.
Tämän kokemuksen perusteella tuntuisi siltä, että olennaista on tehdä homma todella hienojakoisella hiomatahnalla. Millään karkealla tavaralla en lähtisi pleksejä raapimaan, kun himmentymät ja pienet naarmut lähtevät näinkin. Toki kiveniskemien koloja jäi, mutta ne eivät nyt näy eivätkä haittaa näkemistä.
Porakone oli verkkovirtakäyttöinen, mistä oli apua kun voimaa ja kierroksia riitti vaikka vähän painoikin laikkaa välillä.
Keväällähän tuon näkee miten hyvin hiottu pinta kestää kirkkaana. Toisaalta samapa tuo, kun ainetta on edelleen jäljellä pariin-kolmeen käsittelyyn.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Onko tietoa mitä materiaalia E39 umpioiden "lasit" on: akryylia vai polykarbonaattia vai jotain seosta vai ihan jotain muuta sorttia? Polykarbonaatin kanssa jotkut kovat ohenteet (joita lakoissa on) ei taida oikein pelittää.
Onko joku testannut uusi spraypullossa olevia 2K lakkoja? Ainakin niillä pinta ois kovempi kuin 1K lakoilla ja muutenkin ominaisuudet lienee paremmat, mutta toimiiko muutoin E39 umpioiden kanssa?
Mikä ois tämän hetken paras pinnoite / UV-suoja joka vielä järkevissä hinnoissa ja joka kestäisi?
Comment
-
-
Originally posted by kihe View PostOnko joku testannut uusi spraypullossa olevia 2K lakkoja? Ainakin niillä pinta ois kovempi kuin 1K lakoilla ja muutenkin ominaisuudet lienee paremmat, mutta toimiiko muutoin E39 umpioiden kanssa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment