eli alotetaas vaihteisto vianetsintä ja ihmettely
eli vaihteisto on vikatilassa (ei kierrä 2500rpm) enempää mutta kaikki vaihteet toimii niinkuin pitää ihan d asennossa tai sportil tai pakkovaihteilla... tänää huomasin et ihanku vaihteistosta pukkais pientä savua tulemaan? :S eli oisko turbiini menos sököks tai jotain? töpselin päähän saan auton vasta ensiviikolla :( mutta jos teiltä foorumin tietäjiltä sais tietoja yleisimmistä vioista mitä e39 automaattilaatikoissa on
kiitän jo etukäteen avusta
e39 2000 3.0lD automaattivaihteisto ongelma
Collapse
X
-
Tags: None
-
Tai pakoputki tukossa ja pukkaa laippa liitoksesta savua.. Eiköhän tuoOriginally posted by leppis8181 View Posteli alotetaas vaihteisto vianetsintä ja ihmettely
eli vaihteisto on vikatilassa (ei kierrä 2500rpm) enempää mutta kaikki vaihteet toimii niinkuin pitää ihan d asennossa tai sportil tai pakkovaihteilla... tänää huomasin et ihanku vaihteistosta pukkais pientä savua tulemaan? :S eli oisko turbiini menos sököks tai jotain? töpselin päähän saan auton vasta ensiviikolla :( mutta jos teiltä foorumin tietäjiltä sais tietoja yleisimmistä vioista mitä e39 automaattilaatikoissa on
kiitän jo etukäteen avusta 
vika löydy moottori puolelta. Ei laatikon pitäis rajoittaa kierroksia.
-
Originally posted by ASDTurku View PostTai pakoputki tukossa ja pukkaa laippa liitoksesta savua.. Eiköhän tuo
vika löydy moottori puolelta. Ei laatikon pitäis rajoittaa kierroksia.
oisko noin? mun käsittääkseni jos vaihteistossa on jotain feelua niin menee vikatilaan ja rajoittaa nimenomaan kierroksia korjatkaa jos olen väärässä
Comment
-
Vikatilassa laatikko toimii ainoastaan yhdellä vaihteella. Voi hyvin olla putki tukossa. Tällaisen tapauksen olen nähnyt ihan vähän aikaa sitten, jossa katin sisuskalut oli irronneet ja tukkineet pakoputken. Oireet hyvin lähelle samanlaiset.Originally posted by leppis8181 View Postoisko noin? mun käsittääkseni jos vaihteistossa on jotain feelua niin menee vikatilaan ja rajoittaa nimenomaan kierroksia korjatkaa jos olen väärässä
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
ok no hyvä tietääOriginally posted by markok View PostVikatilassa laatikko toimii ainoastaan yhdellä vaihteella. Voi hyvin olla putki tukossa. Tällaisen tapauksen olen nähnyt ihan vähän aikaa sitten, jossa katin sisuskalut oli irronneet ja tukkineet pakoputken. Oireet hyvin lähelle samanlaiset.
olin jo melkee irrottamas laatikkoa
mut jos nyt malttais et saan töpselin takas lainasta ja kattelis mitä tietokone kertoo
)))
Comment
-
noniin vaihteistossa ei ole mitään vikaa... laiton pedaalin pohjaa siinä se keräs hetken kieroksia ku jossain 4000rpm kohal vähän rytkytti sit pölläytti sellasen paskakasan pöntöst pihalle et oksat pois
mut fööni tuntuis silt ettei siipien kulma muuttuis jää viheltää mut mitä enemmän kenki niin tuntu sen paremmin vaan toimivan :S tainnu olla pikkasen paikat tukos.. ja yhden vikakoodin sain pihalle ja jos siihen sais selvyyden mitä se meinaa http://aijaa.com/2erN7Z
Comment
-
????? eli toi dde on ilmeisesti moottorin ohjausyksikkö? jonka ongelma on (syöttöjännite alhainen) eli onko boksi täysin sökö vai korjattavissa vai täytyykö suoraan vaihtaa uus... vai onko jotain antureita/laitteita jotka vaikuttaa tohon et sen syöttöjännite on alhainen?Last edited by leppis8181; 11-12-2015, 14:32.
Comment
-
-
putkisto ja imusarja on putsattu joOriginally posted by jannnu78 View Postsiellä tosiaan voi olla kondensoitunu vettä putkistoon aika lailla , ja kun ja jos tulee tänä talvena pakkaset saattaa jäätää , jollain konstilla varmaan kandes saada ne mäskit veke sieltä putkistosta .
mut nyt kun sais viel tietoo ton dde ongelman et mikä sen aiheuttaa et siel on liian alhainen jännite.. jos nyt en ihan väärin ymmärtäny niin ton dde takan on kaikki maf jne mut niiden arvot on ihan normit mitä inpalla kattelin livedataa
Comment
-
nonniin sain sinne yhden vikakoodin lisää http://aijaa.com/wFUs9j eli toi alempi vikakoodi kuvasta.... sit ihmettelin ku inpalla seuralin livedataa niin sielä oli kohta battery voltage joka ilmotti lukemaks 7.56v??? mitäs helvettiä toi meinaa ku auto kuitenki lataa ja starttaa normaalisti sekä akku suht tuore ja kaikki laitteetkin toimii paitsi lämmityslaite puhaltaa ainoastaan jalkatiloihin oisko siihenki jotain apuja mistä vois johtua?
Comment
-
Laitetaanpa tänne, kun kysymyksessä juuri samanlainen auto. Eli kaveri soitteli, kun bemari ei liikkunutkaan kaupanpihasta mihinkään. Ei liiku eteen, eikä taakse, eikä myöskään kun stepiltä laittaa vaihetta silmään. Kun laittaa Deeltä takaisin Peelle, niin kuuluu vain ikävän kuulosta rutinaa? Kurkkasin auton alle, ja lootan kohdalta näytti olevan märkä, olisko öljyt karannu? Ennen tätä episoodia auto toimi moitteettomasti, ja pari päivää sitten käyty mm. oulu-helsinki reissu.. Ei myöskään pala mitään vikavaloja. Kellään tietoa, mistä voisi vikaa lähteä etsimään?E36 328i Cabriolet ///
Ex: 4kpl e46, 5kpl e39, e60 + muun merkkisiä
Comment
-
Vetari pullahtanut irti perästä?Originally posted by jonijuhani View PostLaitetaanpa tänne, kun kysymyksessä juuri samanlainen auto. Eli kaveri soitteli, kun bemari ei liikkunutkaan kaupanpihasta mihinkään. Ei liiku eteen, eikä taakse, eikä myöskään kun stepiltä laittaa vaihetta silmään. Kun laittaa Deeltä takaisin Peelle, niin kuuluu vain ikävän kuulosta rutinaa? Kurkkasin auton alle, ja lootan kohdalta näytti olevan märkä, olisko öljyt karannu? Ennen tätä episoodia auto toimi moitteettomasti, ja pari päivää sitten käyty mm. oulu-helsinki reissu.. Ei myöskään pala mitään vikavaloja. Kellään tietoa, mistä voisi vikaa lähteä etsimään?
Comment
Comment