Announcement

Collapse
No announcement yet.

Satunnainen kiihtyvyys ongelma. 530da touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wy2160w
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 31
    • Warsaw

    #31
    Huh,

    Ajelin tossa aikani tyytyväisenä siihen että säätö on pois päältä kokonaan (johto pois alipaine kytkimeltä). Nyt sitten kelien lämmetessä menin ulos ja säädin mututuntumalla turbon alipainekellon tappia pidemmäksi (vähemmän ahtoa alakierroksilla) ja kytkin säätimeen johdon takaisin.
    Nyt on kuin eri auto taas ja menohaluja löytyy alhaalta asti ja satunnainen kiihtyvyys ongelma on totaalisen hävinnyt!

    Eli johtui kellon säädöstä, ilmeisesti kun turbo oli vaihdettu niin säätö jäänyt tekemättä. Nyt pääsee taas nauttimaan väännöstä alhaalta asti ja ilman mitään kiihtyvyys ongelmia.

    Onneksi ei kerinnyt turboa/paikkoja rikkomaan toi yli ahtaminen. Kiitos kaikille auttajille!

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      #32
      Eiks se tanko säädä niitä siipiä?
      Eli tekee kanavat ahtaammiksi ja sitä kautta ahdot nousee, mutta myös pakokanavasta tulee pullo.

      Eli ei se ongelma ole liiasta ahdosta johtunut varsinaisesti.
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • wy2160w
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 31
        • Warsaw

        #33
        Se tanko joo säätää niitä siipiä mutta se säätää missä kulmassa pakokaasut osuu siihen pakopuolen turbiiniin. Pienillä kierroksilla on siivet enemmän kiinni asennossa että ilmavirta osuu kohtisuorassa turbiinin siipiin. Korkeimmilla taas huonompi kulma turbiinin siipeen nähden jottei pyöri niin kovaa kun kaasua riittää hukattavaks.

        Aikoinaan mulla oli 1.9tdi passatti jossa oli siivet jumittunu pienille kieroksille ja puski yliahdot isommilla kierroksilla.

        Tosta 530d pystynyt vaan mittailemaan inpalla ahtoja ja aina vetässy ne tappiin siihen 1.5 bar mitä se anturi kykenee lukemaan. Nyt en ole vielä korjauksen jälkeen mitannut.

        Comment

        • dokki
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 236
          • valtimo-sotkamo

          #34
          Mulla on samaa ongelmaa ja ahtipaine mittarin kytkin kun suuttimet oli ok ja turbon säädin vaihdettu.nopeasti kickdownille polkasulla ahtaa yli 2bar ja samontein sama rötäämis ilmiö vähä kun sulla.
          BMW e39 530dA-98
          BMW e38 735iAL-97

          EX:BMW e39 523iA-97
          BMW e36 320ci-92
          BMW e36 316i -92
          BMW e36 325 -91 252hv 315nm
          Honda civic TIC -89 220hv 230nm

          Comment

          • wy2160w
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 31
            • Warsaw

            #35
            Originally posted by dokki View Post
            Mulla on samaa ongelmaa ja ahtipaine mittarin kytkin kun suuttimet oli ok ja turbon säädin vaihdettu.nopeasti kickdownille polkasulla ahtaa yli 2bar ja samontein sama rötäämis ilmiö vähä kun sulla.

            Ota se ahtimen säädin kokonaan pois ja jos rötääminen häviää eikä enää yliahda niin sitten varmaan siinä kellossa kans vika. Kokeile myös ottaa kellosta alipaine letkua irti kun auto käynnissä ja kato miten se liikkuu. Samaten kato se ahtimen siipien liikkuminen ylipäätään että liikkuu vapaasti. Mikäli et ole jo saanut hoidettua kuntoon. :P

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎