Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 herjaa jarruja??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • habaracing
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1043
    • Vantaa

    e39 herjaa jarruja??

    -97 523i Mittaristossa palaa punainen merkkivalo (ympyrä jossa huutomerkki sisällä ja puolikaaret sivuilla). Käsittääkseni vikailmoitus liittyy jarrujärjestelmään.

    Jarrulevyt/palat ok, kulumisentunnistimet jo kertaalleen uusittu varmuudeksi, jarrunesteet ok ja nestemäärä ok, ei vikakoodeja tallentuneena.

    Onko kukaan törmännyt aiemmin vastaavaan? Mistä kannattaa lähteä kaivelemaan seuraavaksi?
    EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
    e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

    https://www.facebook.com/carbonracingteam/
  • Samee
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 888
    • Valkeakoski

    #2
    Originally posted by habaracing View Post
    -97 523i Mittaristossa palaa punainen merkkivalo (ympyrä jossa huutomerkki sisällä ja puolikaaret sivuilla). Käsittääkseni vikailmoitus liittyy jarrujärjestelmään.

    Jarrulevyt/palat ok, kulumisentunnistimet jo kertaalleen uusittu varmuudeksi, jarrunesteet ok ja nestemäärä ok, ei vikakoodeja tallentuneena.

    Onko kukaan törmännyt aiemmin vastaavaan? Mistä kannattaa lähteä kaivelemaan seuraavaksi?

    Voisiko se liittyä käsijarrun katkaisijaan, siten että auto luulisi käsijarrun olevan päällä?
    E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
    E30 316 4d '89
    E36 M3 Coupe '93
    F30 318d '13

    Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by habaracing View Post
      -97 523i Mittaristossa palaa punainen merkkivalo (ympyrä jossa huutomerkki sisällä ja puolikaaret sivuilla). Käsittääkseni vikailmoitus liittyy jarrujärjestelmään.

      Jarrulevyt/palat ok, kulumisentunnistimet jo kertaalleen uusittu varmuudeksi, jarrunesteet ok ja nestemäärä ok, ei vikakoodeja tallentuneena.

      Onko kukaan törmännyt aiemmin vastaavaan? Mistä kannattaa lähteä kaivelemaan seuraavaksi?
      Pelkkä antureiden uusiminen ei riitä, valo pitää vielä kuitata pois erikseen. Oletko tehnyt myös sen? Ohjeet sen tekemiseen löytyy kyllä jostain tältä foorumilta.
      Last edited by Havis; 30-12-2015, 07:12.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Samee
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 888
        • Valkeakoski

        #4
        Originally posted by Havis View Post
        Pelkkä antureiden uusiminen ei riitä, valo pitää vielä kuitata pois erikseen. Oletko tehnyt myös sen? Ohjeet sen tekemiseen löytyy kyllä jostain tältä foorumilta.
        Mutta eikös jarrupalojen liiallisesta kulumisesta varoittava valo ole keltainen?
        E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
        E30 316 4d '89
        E36 M3 Coupe '93
        F30 318d '13

        Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Samee View Post
          Mutta eikös jarrupalojen liiallisesta kulumisesta varoittava valo ole keltainen?
          Ei, vaan se ainakin omassa E39:ssä ihan on punainen niinkuin muutkin varoitusvalot. ABS valo on kai ainoa keltainen, ja automaattilaatikon yms lisälaitteiden vikavalot.
          Last edited by Havis; 30-12-2015, 16:32.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by Samee View Post
            Voisiko se liittyä käsijarrun katkaisijaan, siten että auto luulisi käsijarrun olevan päällä?
            E39:ssä kässärin merkkivalo on erikseen. Siinä ympyrän sisällä on P kirjain, ei huutomerkki.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • ts18056
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 276
              • Joroinen

              #7
              Originally posted by Samee View Post
              Mutta eikös jarrupalojen liiallisesta kulumisesta varoittava valo ole keltainen?
              Ainakin 01:sen "User Manualin" mukaan. Enpä ole omassani tuota vielä nähnyt.
              E39 525i -01
              ex 750iL -96

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by ts18056 View Post
                Ainakin 01:sen "User Manualin" mukaan. Enpä ole omassani tuota vielä nähnyt.
                -01:ssa voi olla keltainen, mutta omassa -96:ssa punainen, joten hyvin tod. näk. myös -97:ssakin (kuten aiheen aloittajalla näyttäis olevan).

                Varsinkin kun kaveri erikseen vielä kertoo että kojelaudassa palaa punainen jarrujärjestelmän varoitusvalo (ympyrän sisällä huutomerkki ja sulut ympärillä)

                Eri vuosimalleissa on erilaisia toteutuksia näiden yksityiskohtien osalta.

                Mutta yhtäkaikki, kuittaamalla pitäis valon sammua ellei joku johto tms ole oikeasti poikki tms.
                Last edited by Havis; 30-12-2015, 18:00.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • ts18056
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 276
                  • Joroinen

                  #9
                  Originally posted by Havis View Post
                  -01:ssa voi olla keltainen, mutta omassa -96:ssa punainen, joten hyvin tod. näk. myös -97:ssakin (kuten aiheen aloittajalla näyttäis olevan).

                  Varsinkin kun kaveri erikseen vielä kertoo että kojelaudassa palaa punainen jarrujärjestelmän varoitusvalo (ympyrän sisällä huutomerkki ja sulut ympärillä)

                  Eri vuosimalleissa on erilaisia toteutuksia näiden yksityiskohtien osalta.

                  Mutta yhtäkaikki, kuittaamalla pitäis valon sammua ellei joku johto tms ole oikeasti poikki tms.
                  Joo, näinhän se on, ja kun vielä maakohtaisia eroja. Punainen toi taitaa mullakin olla, ainakin jos tätä http://www.bimmerforums.com/forum/sh...rakes-are-fine ketjua/kuvaa on uskominen.
                  E39 525i -01
                  ex 750iL -96

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10043
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    Mutta yhtäkaikki, kuittaamalla pitäis valon sammua ellei joku johto tms ole oikeasti poikki tms.
                    Mutta jos kaikki on kunnossa,niin eikös ehjillä antureilla valo sammu, kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa ja odottelee n. 30 sek.

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Mutta jos kaikki on kunnossa,niin eikös ehjillä antureilla valo sammu, kun laittaa virrat päälle käynnistämättä autoa ja odottelee n. 30 sek.
                      Jos se punainen ei sammu samalla tavalla kuin se keltainen

                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • Vegas
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 62
                        • pohjola

                        #12
                        Ainakin omassa 97 oli myös punainen palojen valo. Pelkkä anturin vaihto ei sammuta, ohjeita oli useampia erilaisia eikä yksikään toiminut mutta vähän ajan käytön jälkeen sammui, vissiin tietty määrä startteja ilman anturivikaa poistaa valon. Jossain tälle valolle myös sanotiin syyksi palojen lisäksi paineen vähentyminen jarrulinjoissa... Ei kyllä hajua tarkkaileeko mikään putkien paineita...

                        Comment

                        • Samee
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 888
                          • Valkeakoski

                          #13
                          Originally posted by Havis View Post
                          E39:ssä kässärin merkkivalo on erikseen. Siinä ympyrän sisällä on P kirjain, ei huutomerkki.
                          Täytynee sitten olla eroa prefaceliftin ja faceliftin tai jonkun muun tekijän välillä. Sigun autossani nimittäin palojen kulumisen valo on keltainen ja käsijarrun punainen. Lisäksi käsijarrun valossa on nimenomaan huutomerkki eikä "P" kirjain.
                          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                          E30 316 4d '89
                          E36 M3 Coupe '93
                          F30 318d '13

                          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                          Comment

                          • Moskar39
                            Newbiemmer
                            • Jan 2016
                            • 25
                            • Tuusula

                            #14
                            Yleismittari käteen ja sitten tutkimaan säiliön pintavahtia koho ylhäällä ja alhaalla ohmialueella ja onko johdon liittimien välillä jännite syttyvirran ollessa päälä?

                            Comment

                            • Moskar39
                              Newbiemmer
                              • Jan 2016
                              • 25
                              • Tuusula

                              #15
                              Palojen kulumistunnistimien johdot kannattaa myös tarkastaa, onko esim haljenneita kuoria. Jos johdon kuoreen tulee vaurio, imeytyy sinne vettä ja pilaa johdon pitkältä matkalta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎