E39 525d, M57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525dee
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 18
    • SUOMI

    #16
    okei, minkä letkun välissä sul toi on?

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #17
      Originally posted by 525dee View Post
      okei, minkä letkun välissä sul toi on?
      Imusarjan alla sellanen mutka.eli sen letkun välissä mikä menee siihen öljynsuodattimen jalkaan.
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Kiertovesipumpullinen lämppäri olisi parempi vaihtoehto.

        Nekään eivät enään maltaita maksa.

        Comment

        • 525dee
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 18
          • SUOMI

          #19
          Kun koitin juurikin semmosta asentaa imusarjan alle, vesiletkuun joka tekee 180 asteen kurvin.
          Mutta mielestäni toi tt thermo lämppäri oli ainakin liian iso, asennuksesta olisi tullut aika viritys. Siks päädyin nyt sen hylkäämään

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by 525dee View Post
            Kun koitin juurikin semmosta asentaa imusarjan alle, vesiletkuun joka tekee 180 asteen kurvin.
            Mutta mielestäni toi tt thermo lämppäri oli ainakin liian iso, asennuksesta olisi tullut aika viritys. Siks päädyin nyt sen hylkäämään
            Senhän voi laittaa vaikka lämppärin letkuihin, sieltä se webastokin lämmittää.
            Itse en alkaisi tunkemaan mihinkään imusarjan alle tai muuhun ahtaaseen väliin.

            edit: jos ihan jouten tuo tt-thermo niin pistäppä privaa.
            Last edited by Muurahainen; 18-01-2016, 21:51.

            Comment

            • mika021
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 96

              #21
              letkulämmitin

              Originally posted by 525dee View Post
              Kun koitin juurikin semmosta asentaa imusarjan alle, vesiletkuun joka tekee 180 asteen kurvin.
              Mutta mielestäni toi tt thermo lämppäri oli ainakin liian iso, asennuksesta olisi tullut aika viritys. Siks päädyin nyt sen hylkäämään
              Itse asensin ensin säteilylämmittimen öljypohjan kylkeen kun pelottelivat letkulämppärin asennuksen sotkevan moottorin antureita jolloin auto ei lähtisi käymään.
              Sitten kuitenkin totesin säteilylämmittimen hyvinkin tehottomaksi ja olin kuullut että e39 on asenneltu noita letkulämmittimiäkin onnistuneesti joten aloin harkita letkulämppärin asennusta.



              Itse tuli asennettua letkulämppäri tuon kuvan mukaan. kohtalaisen helppo laitettava tuohon väliin + letkulämppärin kiinnikkeen saa kätevästi kiinnikin kytkimen vaikohan vaihdelaatikon kiinnityspultin alle niin ei turhia pääse lämmitin heilumaan. Hyvin on lähtenyt käymäänkin joten ei ainakaan tuossa välissä sotke mitään koneen toimintaan vaikuttavia antureita. Auton ollessa "lepotilassa" vesiventtiilit ovat auki ja nesteet pääsee kiertämään koneessa kuvan nuolten suuntaisesti käytettäessä letkulämmitintä.

              http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/au...tkulammittimet TUOLTA TILASIN. + Metrin verran lämminvesiletkua paikallisesta tarvikemyymälästä.Taisin ottaa ton defa 550w mallin ja riittävästi lämpee mielestäni. Saahan tuolta tehokkaammankin lämmittimen jos haluaa...
              -30 pakkasellakin parin tunnin lämmityksen jälkeen koneen lämmöt n. 35c
              Toimiva ratkaisu
              Autona vm 02 525D M57
              Last edited by mika021; 24-01-2016, 10:38.

              Comment

              • MaxSound
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 255
                • Kajaani

                #22
                Pitääpä laittaa itsellekkin tuommoinen letkulämppäri, kiitos vinkeistä
                E39 525DA Touring -01, 540tkm

                Comment

                • 525dee
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 18
                  • SUOMI

                  #23
                  Mistähän voisi johtua melkosen pitkär starttaukset kylmällä? Parikin astetta kun oli pakkasta niin vaati tosi pitkää starttia ennenkuin lähti käymään? Webastokin oli ollut päällä. Hehkut mittasin tossa kun vähän huoltelin, kaikki näytti n. 1 ohmi.

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    #24
                    Suuttimet vuotaa paluupuolelle?

                    Tai hehkurele rikki.
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2016
                      • Kangasala

                      #25
                      Originally posted by MaxSound View Post
                      Suuttimet vuotaa paluupuolelle?
                      Tai hehkurele rikki.
                      Hehkureleitä ei E39/M57-kombosta yleensä mene, mutta hehkuja suurilla ajomäärillä tietysti pimenee. Nollakelin molemmin puolin nää lähtee kyllä sutjakasti jopan ilman hehkujakin. Omilla käyttökokemuksilla päättelyketjusta oksentuu ulos, että suuttimet vuotaa. Laiskasti pyörittävä starttimoottori vaan pahentaa tilannetta, koska paineet Kp-pumpulla nousee tällöin hitaasti.
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • 525dee
                        Newbiemmer
                        • Jan 2016
                        • 18
                        • SUOMI

                        #26
                        startti pyörittää hienosti, akku tuntuu olevan hyvä ja on latauksessa ollut nyt usein. Tänään oli 5 astetta pakkasta ja ei käynnistynyt ollenkaan. Pitäisi varmaan tosiaan ilman hehkujakin käynnistyä näillä pakkasilla? Eli suuttimiin viittaisi?

                        Comment

                        • 525dee
                          Newbiemmer
                          • Jan 2016
                          • 18
                          • SUOMI

                          #27
                          niin ja plussakeleillä käynnistyy kyllä hienosti

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            #28
                            Mittaa suuttimien ohivuodot.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • 525dee
                              Newbiemmer
                              • Jan 2016
                              • 18
                              • SUOMI

                              #29
                              juu simmosta lueskelinkin jostakin että vois itsekin testata. Eikkäs paluuputkien tilalle vaihdan pitkäl läpinäkyvät putket? Ja startatessa ei pitäis tulla juurikaan läpi?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by 525dee View Post
                                juu simmosta lueskelinkin jostakin että vois itsekin testata. Eikkäs paluuputkien tilalle vaihdan pitkäl läpinäkyvät putket? Ja startatessa ei pitäis tulla juurikaan läpi?
                                Kaikista suuttimista putket omiin mittakippoihin. Auto tyhjäkäynnillä 20ml/2min on raja. Mikäli joltain suuttimelta tulee enemmän, se suutin tarvitsee huoltaa/vaihtaa. Mittakipoiksi voi käydä vaikka apteekista lääkeruiskut. Hommaan käy siis ihan mitkä tahansa astiat, joissa on mitta-asteikko. Siis 6 mittakippoa ja 6 kpl kirkasta letkua.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X