Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohivuoto mittauksen tulokset 530d, ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vleivo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 708
    • Zürich Switzerland

    Ohivuoto mittauksen tulokset 530d, ei käynnisty

    Eli mittasin ohivuodot 2min tyhjäkäyntiä. Tulokset olivat 1 ja 6 20ml ja 2,3,4,5 yli 20ml, nelosessa 30ml.

    Auto ei käynnisty ilman starttikaasua. Onkohan vika tässä?
    Last edited by vleivo; 16-08-2016, 21:18.
    1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
    1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
    1991 Ford Mustang GT 5.0
    1994 BMW M5 3.8
    2011 H-D Fatboy Special
    2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kyllähän se vika on suuttimissa. Kaikki suuttimet huoltoon tai sitten toiset tilalle.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Kunnostuksen tarpeessahan nuo alkaa joka tapauksessa olla, mutta melkein irrottaisin ensin painesäätimen pumpun perästä ja vaihtaisin sinne uuden o-renkaan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by vleivo View Post
        Eli mittasin ohivuodot 2min tyhjäkäyntiä. Tulokset olivat 1 ja 6 20ml ja 2,3,4,5 yli 20ml, nelosessa 30ml.

        Auto ei käynnisty ilman starttikaasua. Onkohan vika tässä?
        Paljonkos tällä potilaalla on kilometrejä takana? Sais vähän referenssejä
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Kunnostuksen tarpeessahan nuo alkaa joka tapauksessa olla, mutta melkein irrottaisin ensin painesäätimen pumpun perästä ja vaihtaisin sinne uuden o-renkaan.
          Näin toimisin itekkin. Noilla ohivuodoilla pitäis käynnistyä moitteetta.

          Comment

          • vleivo
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 708
            • Zürich Switzerland

            #6
            280tkm ajettu. Käy hienosti kun on käynnissä, mutta ei vaan tahdo lähteä. Vaihdettu pa-suodatin, ja akku... Tämän tyyppistä oiretta joskus antaneet suuttimet joten ostin tuon mittaussarjan ja kävin ne nyt läpi ensiksi. Railin päässä olevaa paineanturia herjaa vikakoodi rail pressure sensor(käynnistäessä)...

            Voisiko ollla tuo o-renagas tukin päässä syyllinen??
            1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
            1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
            1991 Ford Mustang GT 5.0
            1994 BMW M5 3.8
            2011 H-D Fatboy Special
            2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Ei tukin päässä, vaan korkeapainepumpussa kuten clavu jo kertoi.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • vleivo
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 708
                • Zürich Switzerland

                #8
                Voisitko vielä sanoa mikä rengas kysymyksessä tästä kuvasta?
                Last edited by vleivo; 16-08-2016, 21:18.
                1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                1991 Ford Mustang GT 5.0
                1994 BMW M5 3.8
                2011 H-D Fatboy Special
                2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                Comment

                • polonen
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 37
                  • vihti

                  #9
                  osa nro 20 tuossa vielä kuva

                  e39 525d-03

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Noita tiivisteitä ei saa merkkitiskiltä. Tarvikeliikkeestä Boschin osina o-rengas, tukirengas ja itse säätimen tiiviste.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by vleivo View Post
                      280tkm ajettu. Käy hienosti kun on käynnissä, mutta ei vaan tahdo lähteä. Vaihdettu pa-suodatin, ja akku... Tämän tyyppistä oiretta joskus antaneet suuttimet joten ostin tuon mittaussarjan ja kävin ne nyt läpi ensiksi. Railin päässä olevaa paineanturia herjaa vikakoodi rail pressure sensor(käynnistäessä)...

                      Voisiko ollla tuo o-renagas tukin päässä syyllinen??
                      Siis tyhjäkäyntiä? Mutta mitenkäs rail-paineet pysyy täydessä kuormituksessa?

                      Mitä muita tietoja tai arvoja siinä vikakoodissa oli?

                      Ja tuo paineensäätimen o-rengas voi tosiaan olla syyllinen, paineet karkaa nimittäin suoraan paluulinjaan.

                      Comment

                      • vleivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 708
                        • Zürich Switzerland

                        #12
                        Arvot tyhjäkäynnillä ok, ei ole ollut mahdollisuutta testata ajossa arvoja. Rail pressure sensor se antoi vikakoodiksi ei muuta. Ja perässä luki vielä käynnistäessä...
                        1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                        1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                        1991 Ford Mustang GT 5.0
                        1994 BMW M5 3.8
                        2011 H-D Fatboy Special
                        2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                        Comment

                        • vleivo
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 708
                          • Zürich Switzerland

                          #13
                          Eikä siis huomaa ajossa mitään normaalista poikkeavaa.
                          1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                          1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                          1991 Ford Mustang GT 5.0
                          1994 BMW M5 3.8
                          2011 H-D Fatboy Special
                          2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                          Comment

                          • vleivo
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 708
                            • Zürich Switzerland

                            #14
                            Joutuuko ottamaan venttiilikopan ja suuttimet irti että nuo o-renkaat saa vaihdettua? Paineventtiili ja k-painepumppu ventiilikopan alla, eikö näin.
                            1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                            1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                            1991 Ford Mustang GT 5.0
                            1994 BMW M5 3.8
                            2011 H-D Fatboy Special
                            2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Painesäätimen tiivisteiden vaihtoa varten imusarja pitää ottaa irti, ei muuta. PA- ja alipaineletkut on siinä mukavasti haitoilla, mutta onnistuu niitä irrottamatta pienen ähräyksen saattelemana.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎