Terve, ostin alkusyksystä 97 mallisen 523i:n. Ensi alkuun öljyä piti lisäillä parin tonnin välein ja pakokaasut oli "hieman öljynhajuiset". Nyt kone syö vajaan litran moottoriöljyä per bensan tankkausväli ja pakokaasupilvi on paksu ja sinertävä.
Separaattorin olen vaihtanut ja putsannut öljytikun ja näiden väliletkut. Imusarja ei ollut erityisen öljyinen ennen vaihtoa. Separaattorijumppa ei auttanut öljynkulutukseen yhtään. Kun auton parkkeeraa puhtaalle lumelle, on aamulla pari tippaa ilmeisesti ohjaustehostimen öljyä maassa, eikä konetilassa ole selkeitä moottoriöljyn vuotokohtia.
Ilmeisesti auto seisoi Saksassa jonkun vuoden, ennen kuin sen minulle myynyt kaveri haki sieltä pois. Olisiko tästä mäntien öljyrenkaat jumissa seisomisen ja ehkä saksalaisen viimeisen käyttäjän "Repaturstaun" johdosta? Vai venttiilivarren kumit vai jotain muuta? Kulkupuoli on autossa ihan kunnossa, mitä edelliseen M52B25 mottiseen autooni vertaan.
Onko jostain liuotushoidosta a la dieseliä tulpanreikiin tai Forte öljyjen sekaan tms. kokemuksia öljyrenkaiden avaamisessa, vai pitääkö kone avata?
/Tommi
Separaattorin olen vaihtanut ja putsannut öljytikun ja näiden väliletkut. Imusarja ei ollut erityisen öljyinen ennen vaihtoa. Separaattorijumppa ei auttanut öljynkulutukseen yhtään. Kun auton parkkeeraa puhtaalle lumelle, on aamulla pari tippaa ilmeisesti ohjaustehostimen öljyä maassa, eikä konetilassa ole selkeitä moottoriöljyn vuotokohtia.
Ilmeisesti auto seisoi Saksassa jonkun vuoden, ennen kuin sen minulle myynyt kaveri haki sieltä pois. Olisiko tästä mäntien öljyrenkaat jumissa seisomisen ja ehkä saksalaisen viimeisen käyttäjän "Repaturstaun" johdosta? Vai venttiilivarren kumit vai jotain muuta? Kulkupuoli on autossa ihan kunnossa, mitä edelliseen M52B25 mottiseen autooni vertaan.
Onko jostain liuotushoidosta a la dieseliä tulpanreikiin tai Forte öljyjen sekaan tms. kokemuksia öljyrenkaiden avaamisessa, vai pitääkö kone avata?
/Tommi
Comment