Morjesta!
Ekaa kertaa täällä ja kaipailisin totisesti neuvoa ja opastusta oman auton kanssa...
Ostin tuossa vähän aikaa sitten bmw e39, 523i:n. Autoon oli murtauduttu ja sen vuoksi ei lähtenyt käyntiin. Noh vaihdoimme siihen rattilukon ja uuden "avaimen tunnistin rinkulan" siis sen mikä tunnistaa avaimen jne.
Saimme virrat päälle autoon ja yritimme tuossa veljes porukalla käynnistää ekaa kertaa...
Auto ei viitsinyt edes yrittää käynnistymistä vaikka kuinka sahasi akkua tyhjäksi. Moottorista ei kuitenkaan kuulunut minkäälaisia sivuääniä (mitä nyt startatessa pysty kuuntelemaan) eikä myöskään tuntunut olevan jumissa. Ongelma ei kuitenkaan hellittänyt niin päätin tarkistaa minkälaisia puristuksia autosta löytyy...
Ensimmäinen (1) sylinteri antoi = n.5 bar
Toinen, kolmas, neljäs ja viides antoi = 0 bar
ja viimeinen sylinteri (6) antoi = n. 5.5 bar
Huomioitaavaa on myös se, että autossa oli aivan karsean näköiset entiset öljyt ne tarkistaessani. Venttiilikopan alla oli sellaista "palaneen" ja "pinttyneen" näköistä vanhaa öljyä. Öljyvuotoja autosta en ole pahemmin löytänyt muuta kuin öljypohjan kohdalta.
Mietin tässä, että onko mahdollista, että venttiilit olisivat niin jumissa etteivät ne pitäisi painetta ollenkaan noissa neljässä (4) sylinterissä?
Nuo puristuslukemat tuntuvat niin oudoilta kuitenkin että muutakaan järkevää syytä en keksi.
Auto ei edes yritä käynnistyä juurikin tuon takia, että vain ekassa ja viimeisessä sylinterissä on puristuksia.
Jos joku viisaampi osaisi oikaista minua tässä asiassa niin kiitokset olisivat suuremmoiset
Ekaa kertaa täällä ja kaipailisin totisesti neuvoa ja opastusta oman auton kanssa...
Ostin tuossa vähän aikaa sitten bmw e39, 523i:n. Autoon oli murtauduttu ja sen vuoksi ei lähtenyt käyntiin. Noh vaihdoimme siihen rattilukon ja uuden "avaimen tunnistin rinkulan" siis sen mikä tunnistaa avaimen jne.
Saimme virrat päälle autoon ja yritimme tuossa veljes porukalla käynnistää ekaa kertaa...
Auto ei viitsinyt edes yrittää käynnistymistä vaikka kuinka sahasi akkua tyhjäksi. Moottorista ei kuitenkaan kuulunut minkäälaisia sivuääniä (mitä nyt startatessa pysty kuuntelemaan) eikä myöskään tuntunut olevan jumissa. Ongelma ei kuitenkaan hellittänyt niin päätin tarkistaa minkälaisia puristuksia autosta löytyy...
Ensimmäinen (1) sylinteri antoi = n.5 bar
Toinen, kolmas, neljäs ja viides antoi = 0 bar
ja viimeinen sylinteri (6) antoi = n. 5.5 bar
Huomioitaavaa on myös se, että autossa oli aivan karsean näköiset entiset öljyt ne tarkistaessani. Venttiilikopan alla oli sellaista "palaneen" ja "pinttyneen" näköistä vanhaa öljyä. Öljyvuotoja autosta en ole pahemmin löytänyt muuta kuin öljypohjan kohdalta.
Mietin tässä, että onko mahdollista, että venttiilit olisivat niin jumissa etteivät ne pitäisi painetta ollenkaan noissa neljässä (4) sylinterissä?
Nuo puristuslukemat tuntuvat niin oudoilta kuitenkin että muutakaan järkevää syytä en keksi.
Auto ei edes yritä käynnistyä juurikin tuon takia, että vain ekassa ja viimeisessä sylinterissä on puristuksia.
Jos joku viisaampi osaisi oikaista minua tässä asiassa niin kiitokset olisivat suuremmoiset
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Comment