Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 523i, käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmermyyrä
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 4
    • Finland, Oulu

    Bmw e39 523i, käynnistys ongelma

    Morjesta!
    Ekaa kertaa täällä ja kaipailisin totisesti neuvoa ja opastusta oman auton kanssa...

    Ostin tuossa vähän aikaa sitten bmw e39, 523i:n. Autoon oli murtauduttu ja sen vuoksi ei lähtenyt käyntiin. Noh vaihdoimme siihen rattilukon ja uuden "avaimen tunnistin rinkulan" siis sen mikä tunnistaa avaimen jne.

    Saimme virrat päälle autoon ja yritimme tuossa veljes porukalla käynnistää ekaa kertaa...

    Auto ei viitsinyt edes yrittää käynnistymistä vaikka kuinka sahasi akkua tyhjäksi. Moottorista ei kuitenkaan kuulunut minkäälaisia sivuääniä (mitä nyt startatessa pysty kuuntelemaan) eikä myöskään tuntunut olevan jumissa. Ongelma ei kuitenkaan hellittänyt niin päätin tarkistaa minkälaisia puristuksia autosta löytyy...

    Ensimmäinen (1) sylinteri antoi = n.5 bar
    Toinen, kolmas, neljäs ja viides antoi = 0 bar
    ja viimeinen sylinteri (6) antoi = n. 5.5 bar

    Huomioitaavaa on myös se, että autossa oli aivan karsean näköiset entiset öljyt ne tarkistaessani. Venttiilikopan alla oli sellaista "palaneen" ja "pinttyneen" näköistä vanhaa öljyä. Öljyvuotoja autosta en ole pahemmin löytänyt muuta kuin öljypohjan kohdalta.

    Mietin tässä, että onko mahdollista, että venttiilit olisivat niin jumissa etteivät ne pitäisi painetta ollenkaan noissa neljässä (4) sylinterissä?
    Nuo puristuslukemat tuntuvat niin oudoilta kuitenkin että muutakaan järkevää syytä en keksi.
    Auto ei edes yritä käynnistyä juurikin tuon takia, että vain ekassa ja viimeisessä sylinterissä on puristuksia.

    Jos joku viisaampi osaisi oikaista minua tässä asiassa niin kiitokset olisivat suuremmoiset
    0
    asd
    0%
    0
    asd
    0%
    0
    asd
    0%
    0
    asd
    0%
    0
  • Ivl
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 216
    • Oulunsalo

    #2
    Originally posted by Bimmermyyrä
    Morjesta!
    Ekaa kertaa täällä ja kaipailisin totisesti neuvoa ja opastusta oman auton kanssa...

    Ostin tuossa vähän aikaa sitten bmw e39, 523i:n. Autoon oli murtauduttu ja sen vuoksi ei lähtenyt käyntiin. Noh vaihdoimme siihen rattilukon ja uuden "avaimen tunnistin rinkulan" siis sen mikä tunnistaa avaimen jne.

    Saimme virrat päälle autoon ja yritimme tuossa veljes porukalla käynnistää ekaa kertaa...

    Auto ei viitsinyt edes yrittää käynnistymistä vaikka kuinka sahasi akkua tyhjäksi. Moottorista ei kuitenkaan kuulunut minkäälaisia sivuääniä (mitä nyt startatessa pysty kuuntelemaan) eikä myöskään tuntunut olevan jumissa. Ongelma ei kuitenkaan hellittänyt niin päätin tarkistaa minkälaisia puristuksia autosta löytyy...

    Ensimmäinen (1) sylinteri antoi = n.5 bar
    Toinen, kolmas, neljäs ja viides antoi = 0 bar
    ja viimeinen sylinteri (6) antoi = n. 5.5 bar

    Huomioitaavaa on myös se, että autossa oli aivan karsean näköiset entiset öljyt ne tarkistaessani. Venttiilikopan alla oli sellaista "palaneen" ja "pinttyneen" näköistä vanhaa öljyä. Öljyvuotoja autosta en ole pahemmin löytänyt muuta kuin öljypohjan kohdalta.

    Mietin tässä, että onko mahdollista, että venttiilit olisivat niin jumissa etteivät ne pitäisi painetta ollenkaan noissa neljässä (4) sylinterissä?
    Nuo puristuslukemat tuntuvat niin oudoilta kuitenkin että muutakaan järkevää syytä en keksi.
    Auto ei edes yritä käynnistyä juurikin tuon takia, että vain ekassa ja viimeisessä sylinterissä on puristuksia.

    Jos joku viisaampi osaisi oikaista minua tässä asiassa niin kiitokset olisivat suuremmoiset

    Eiköhän tuossa ole kyseessä "liimaventtiili", venttiilinpaininkupit ylitäyttyy, jolloin ei venttiili mene kiinni. Jos olen oikein ymmärtänyt.

    Jos manuaali ja virtalukkosysteemit kunnossa, niin hinaamalla käyntiin, jos automaatti, ei muuta kuin sahaamista varoen kuitenkin polttamatta starttia.
    Bmw X5 2011
    Vw caddy 2019

    Comment

    • ts18056
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 276
      • Joroinen

      #3
      Originally posted by Ivl View Post
      Eiköhän tuossa ole kyseessä "liimaventtiili", venttiilinpaininkupit ylitäyttyy, jolloin ei venttiili mene kiinni. Jos olen oikein ymmärtänyt.
      Ruttutukusta ostettu? Ja siellä se viiden sekunnin koekäyttö? Ei ihme että venat liimaantuu!
      E39 525i -01
      ex 750iL -96

      Comment

      • Bimmermyyrä
        Newbiemmer
        • Jan 2016
        • 4
        • Finland, Oulu

        #4
        Re uppia tilanteeseen

        Hei kiitoksia vastauksista Tarkoitushan oli tässä lähtä hieman vetämään autoa ympäri pihamaata, mutta ennen sitä päätettiin lisätä hieman jähäriä koneseen.

        Noh juu alettiin sitten lisäämään jäähdytysnesteitä koneeseen niin nesteet lorisee kannen ja lohkon välistä pois Hieman alkaa vaikuttaa toivottomalle tapaukselle ja kone remontti siihen nyt kannentiivisteen osalta on ainakin edessä.
        Mitenköhän pahasti se sitten on vaikuttanut itse kanteen kun se neste suorastaan valui sieltä välistä ja ilonen lorina kuului? Tuskin pelkkä kannentiivisteen rikkoutuminen aiheuttaa noin massiivista vuotoa.

        Avk:lat haettaessa auton jäähdytysnesteen paisuntasäilössä oli ihan täynnä jäätä...

        Nyt sitten vuorostaan vois ehdotella mulle mistä löytäisin mahdollisesti joko halvan vaihtokoneen/kannen ja missä vielä voisin käyttää kannen hionnassa Oulun alueelta?

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Koneessa ollut pelkkää vettä ja nyt on lohko tai joku muu paikka halki :think

          Eikös AVK:llakin ollut joku vastuu jos on muka toimivana myyty?
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Bimmermyyrä
            Newbiemmer
            • Jan 2016
            • 4
            • Finland, Oulu

            #6
            Harmikseni menin ostamaan tuon auton "sikasäkissä" tuntumalla. Auton käyntiä ei katsos voitu avk:lla tarkistaa, koska siihen ei saatu virtoja päälle. Myytiin pelkästään siinä kunnossa kun se oli myynti hetkellä.

            Eli en usko, että saan armoa siltä osin.

            Comment

            • ts18056
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 276
              • Joroinen

              #7
              Toivottavasti sait niin halvalla, että koneen osto vielä kannattaa!

              Oliko toi AVK:lla ulkosäilytyksessä, vai jäätyikö vasta kotipihalla? Samaahan tuossa joutui itse pelkäämään, kun trokarilta osti, ja jäätyi nyt kolmenkympin pakkasilla. Olis varmaan kannattanut meikäläisen lotota!
              E39 525i -01
              ex 750iL -96

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎