Kuinkas ollakkaan irrotutti imusarjan tuosta laitteesta nestevuotoa tukkiessa. Takasin laittaessa rupesi ihmetyttämään ahtopaineanturin liitin, koska mielestäni en irroittanut yhtään liitintä imusarjaa irrotettaessa. Mietin josko se olisi irronnut löysyyttään itekseen kun nostin imusarjan pois. Eli laitoin liittimen kiinni, ja vot! Ristusperkele mikä meteli lähti autosta kun laitoin käyntiin. Tyhjäkäynnillä sellainen pahaenteinen vihellys putkesta, ja pikkuiseen kaasun hipaisuun vastaa nostamalla ahdot kohti taivasta. Kera mielettömän metelin. Eli liitin oli jo valmiiksi irti. Rupesin tutkimaan hiukan tarkemmin, ja sieltähän löytyi toinenkin irrallaan oleva liitin. Se alipainesysteemin liitin, realoemissa egr vacuum control hässäkkä. Auto on ollut mulla nyt kolmisen kuukautta, ostaessa edellinen omistaja ilmoitti auton olevan ohjelmoitu, mikä kyllä tuntuu persdynollakin. Kysymys kuuluukin, miten toi masiina mahtaa ylipäätään nyt toimia? ahdot nousee kuitenkin kun vedättää, ihan pintakaasulla ei nosta. Sinänsä mitään vikaa ei siis ole, ihmetyttää vaan vallan jumalattomasti toi toteutus. Mitään dynolappuja ei löydy, ahdin näyttäs olevan vaihdettu johonkin napsun vakiota isompaan. Siis mittaamalla välijäähylle menevä putki on järeempi ku vakioahtimessa. Olishan se kiva tietää ton kulkineen sielunelämästä hiukan enempi..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d ahtopaineasiaa
Collapse
X
-
Voisko olla että se MAP:n johto on kuitenkin irronnut ja mennyt sekaisin sen alipaineventtiilin johdon kanssa, jonka takia se ei nyt tunnista ahtopainetta oikein eikä avaa johdinsiipiä ollenkaan?
Tuo irroitettu alipaineventtiilin johto on varmaankin EGR:n tai imusarjaläppien jotka varmaan poistettu ohjelmoitaessa.E39 530Da Touring -03
E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
E39 525Da Touring -00
E39 530D Touring -99
-
-
Originally posted by 530Da03 View PostVoisko olla että se MAP:n johto on kuitenkin irronnut ja mennyt sekaisin sen alipaineventtiilin johdon kanssa, jonka takia se ei nyt tunnista ahtopainetta oikein eikä avaa johdinsiipiä ollenkaan?
Tuo irroitettu alipaineventtiilin johto on varmaankin EGR:n tai imusarjaläppien jotka varmaan poistettu ohjelmoitaessa.
Comment
-
-
Joo se tosiaan saattakin olla että ei käy ristiin. MAP:lle menee kuitenki kolme johtoa ja noille venttiileille kaksi.
Joku ohjelman toiminnasta tietävä vois kertoa että mitä se tekee jos ei saa ahtopaine tietoa. Säätääkö se esim. siivet auki ja syöttöjä ilmamäärän mukaan vai tuleeko siitä vikatila.E39 530Da Touring -03
E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
E39 525Da Touring -00
E39 530D Touring -99
Comment
-
-
Originally posted by PeeHeikkinen View PostNonni. Kiitos tästä, pitääpä huomenna heittää tuo ehjä anturi kiinni ja katella mitä tapahtuu. Odotettavissa saattaa olla jonkinmoinen tehonlisäys.kyllä muuttui auton luonne, ahtaa ihan alhaalta ja pintakaasulla. Tähän asti saanu ahdot nousemaan sinne lähelle 1 baria aivan runttauskiihdytyksessä, nyt nostaa lähelle yhtä isommin kiusaamatta. Jahka tiet hiukan sulaa, pitää käydä oikein vedätyslenkki ajelemassa. Mitähän tuommosen pitäs pitkässä vedossa ahtaa, yli yhden mutta kuinka paljo?
Comment
-
-
Originally posted by dokki View PostJa mulla ahtaa 1.8-1.9E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ihan lisä mittarilla näyttää nuo ahdot tuolta.ei mene vika tilaan ja mustaa tulee kyllä mahottomasti polkastessa ja kunnolla vedärtäessäkin jopa.
Mitenhän tämä voi toimia jos ahtopaine anturi ymmärtää vaan 1.5bar ylipainettaBMW e39 530dA-98
BMW e38 735iAL-97
EX:BMW e39 523iA-97
BMW e36 320ci-92
BMW e36 316i -92
BMW e36 325 -91 252hv 315nm
Honda civic TIC -89 220hv 230nm
Comment
-
Comment