Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sisätilan puhallin pimeenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pleomax
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 121
    • Lempäälä

    E39 sisätilan puhallin pimeenä

    Eli en löytänyt suoraa vastausta ainakaan pikaisesti joten kysyn. Potilaana e39 touring vm97.

    Aamulla puhalsi auton sisään normaalisti ilmaa mutta ei enään illalla. Ei ole väliä missä asennossa pyörivä valitsin on. Heikosti ilmaa kumminkkin tulee sekä tuulilasille kuin muistakin suuttimista. Siiliä vähän jo ehdin miettii mutta onko muita vaihtoehtoja? Joku hihna vähän kylmällä kone huoneessa vinkuu joten voiko sillä olla vaikutusta?
    Last edited by Pleomax; 20-02-2016, 12:33.
    E61 530D, xDrive 2007
    Octavia RS, 2.0tdi, 2018
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Pleomax View Post
    Eli en löytänyt suoraa vastausta ainakaan pikaisesti joten kysyn. Potilaana e39 touring vm97.

    Aamulla puhalsi auton sisään normaalisti ilmaa mutta ei enään illalla. Ei ole väliä missä asennossa pyörivä valitsin on. Heikosti ilmaa kumminkkin tulee sekä tuulilasille kuin muistakin suuttimista. Siiliä vähän jo ehdin miettii mutta onko muita vaihtoehtoja? Joku hihna vähän kylmällä kone huoneessa vinkuu joten voiko sillä olla vaikutusta?
    Puhaltaa se heikosti vaikka puhallin ei pyörisikään, jos läpät on auki. Ajon aikainen ilmavirta saa sen aikaan ja toki lämmin pyrkii nouseemaan ihan itsekin ylöspäin. Ei vaikuta mikään hihna sisätilanpuhaltimeen, jos autossa vaan virta riittää. Ensimmäisenä tutkimaan siili, sitten puhallin ja ja viimeisenä sitten IHKA. Aloita siitä siilistä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • MaxSound
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 255
      • Kajaani

      #3
      Jos ei siilillä tokene, niin käytä vänkärinpuoleinen raitisilmakanava irti konehuoneesta.

      Siitä yltää käsin antamaan puhaltimelle alkuvauhtia, jos lähtee pyörimään niin moottorista on hiilet loppu ja puhallin vaihtoon.
      E39 525DA Touring -01, 540tkm

      Comment

      • Pleomax
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 121
        • Lempäälä

        #4
        Juu no noilla täytyy liikkeelle lähtee. Ensin tarvii sulakkeet tarkastaa. Nyt aamulla kun lähin töihin niin ei lähtenyt takalasin lämmitin tai penkin lämmittimetkään päälle. Meneeköhän saman sulakkeen kautta vai onko oire jostain muusta?
        Kiitoksia jo tähän astisista neuvoista. Ja pahoittelut otsikosta, puhelin vähän muokannut sitä vielä itse 😂
        E61 530D, xDrive 2007
        Octavia RS, 2.0tdi, 2018

        Comment

        • Pleomax
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 121
          • Lempäälä

          #5
          Jeps eli nyt on sulakkeet tarkastettu luultavasti.. Mitään rasia kaaviota ei ole mulla niin googlailin ja luulin löytäväni. Ei ollut sulakkeita palanut mitään joten vika luultavasti muualla. Siiliä olen toista nyt metsästänyt ja yhden löysinkin mutta luulempa että se oli väärä, toki samalla liittimellä mutta pitkillä ja harvoilla piikeillä. Omassa siis lyhyt ja tiheä.. liitin meni yksiin kumminkin ja sillä kokeilin niin ei ollut vaikutusta. Huomenna täytyy yrittää tuota puhallinta pyöräyttää ja katsoa mitä tapahtuu.. pystyykö tuosta siilistä mittaamaan tuleeko sinne virtaa? Ja mikähän olisi oikea sulake 523i touring 97 mallissa..? Ja se takalasin lämppäri edelleen kanssa pimeä mutta siitä en niin väliä pidä, tulis nyt edes autoon lämmintä... niin ja mikä vittu on IHKA? En haulla löytänyt tarpeeksi maallikko vastausta 😂 niin juu ja hei jos lukis vika koodit niin pitäiskö sen näyttää missä vika. .?
          E61 530D, xDrive 2007
          Octavia RS, 2.0tdi, 2018

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            IHKA on se rasia mistä säädetään lämpöjä ja puhallusta.

            Comment

            • Pleomax
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 121
              • Lempäälä

              #7
              Jotain sulake ohjeita kattelin netistä. Tuolle "heaterille" on vielä oma sulakkeensa numero 76.. ja on 40 ampeerinen
              Ongelma nyt onkin että mistä tuo sulake löytyy? Ei ainakaan samassa rivissä ollut muiden kanssa hanskalokerossa. Pitääkö kaivella syvemmältä?
              E61 530D, xDrive 2007
              Octavia RS, 2.0tdi, 2018

              Comment

              • ts18056
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 276
                • Joroinen

                #8
                Originally posted by Pleomax View Post
                Jotain sulake ohjeita kattelin netistä. Tuolle "heaterille" on vielä oma sulakkeensa numero 76.. ja on 40 ampeerinen
                Ongelma nyt onkin että mistä tuo sulake löytyy? Ei ainakaan samassa rivissä ollut muiden kanssa hanskalokerossa. Pitääkö kaivella syvemmältä?
                Kuukkeli, eka hitti: https://www.youtube.com/watch?v=xWPGHyoyyLk

                Ja pari etiäpäin: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=544194
                Last edited by ts18056; 17-02-2016, 19:52.
                E39 525i -01
                ex 750iL -96

                Comment

                • Pleomax
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 121
                  • Lempäälä

                  #9
                  Ai perkele ne on noin syvällä ja syvältä :/ no Kaippa se on huomenna koitettava nuo könytä irti ja tarkastaa. Eipä paskempaan paikkaan ole voitu laittaa 😂
                  E61 530D, xDrive 2007
                  Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                  Comment

                  • MaxSound
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 255
                    • Kajaani

                    #10
                    Vm 96-00 puhaltimen sulake taisi olla 28. Uudemmissa tuo 76.

                    Se pyöräytys on helppo ja nopea tapa tarkistaa hiilien tilanne, kannattaa kokeilla ennen isompia purkamisia.
                    E39 525DA Touring -01, 540tkm

                    Comment

                    • Pleomax
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 121
                      • Lempäälä

                      #11
                      Jees eli nyt olen tarkastanut nuo sulakkeet sekä pyöräyttänyt puhaltimen moottoria. Mitää apua ei siitä ollut. Yleis mittarin kanssa mittailtuani tulin siihen tulokseen että moottorille ei tule virtaa. Myöskään penkin lämppäreille kummallekaan puolelle ei tule virtaa eikä takalasin lämppärille. Sulakkeet on ehjät. Mistähän sitä vikaa sitten hakee? Olisko tämä aiemmin mainittu IHKA? Jos näin niin mitä sille tehdä pitäisi ja miten se avataan? Onko korjattavissa vai pitääkö uusia? Mitä sieltä pitäisi katsoa? Voiko soitin vaikuttaa toimintaan? Tähän joku vaihtanut BMW:n 2-din soittimen ja varmaan sekin räpeltelyä vaatinut?
                      E61 530D, xDrive 2007
                      Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                      Comment

                      • Purni
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 915
                        • Vantaa

                        #12
                        Voisko olla legendaarinen virtalukon pohja, sehän sekoittaa sähköt aivan mystisesti.
                        Kesämiina: E39 M5 S/C
                        Talvimiina: E70 X5 530sd

                        Comment

                        • Pleomax
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 121
                          • Lempäälä

                          #13
                          Täytyy sekin vaihtoehto katsoa. Puhutaanko IHKAsta aina kun puhutaan siitä säätö paneelista? Vai sillon kun puhutaan siitä missä on näyttö? Itsellä siis säätö toimii niiden Vääntimien tms pyöritettävien härpäkkeiden mukaan. Mut nyt ei siis toimi.. Tuliko tarpeeksi hankalasti? Onko tuossa 97 vuoden autossa sielä hanskalokeron takana vielä 2kpl 40 Ampeerin sulaketta vai ei? Kävin katsomassa mallia yhdestä purku autosta joka oli saman vuoden malli mutta kaikilla mausteilla ja sieltä löytyi nuo kaksi sulaketta. Voisiko siis vika olla vain niissä?
                          E61 530D, xDrive 2007
                          Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by Pleomax View Post
                            Täytyy sekin vaihtoehto katsoa. Puhutaanko IHKAsta aina kun puhutaan siitä säätö paneelista? Vai sillon kun puhutaan siitä missä on näyttö? Itsellä siis säätö toimii niiden Vääntimien tms pyöritettävien härpäkkeiden mukaan. Mut nyt ei siis toimi.. Tuliko tarpeeksi hankalasti? Onko tuossa 97 vuoden autossa sielä hanskalokeron takana vielä 2kpl 40 Ampeerin sulaketta vai ei? Kävin katsomassa mallia yhdestä purku autosta joka oli saman vuoden malli mutta kaikilla mausteilla ja sieltä löytyi nuo kaksi sulaketta. Voisiko siis vika olla vain niissä?
                            Siis manuaali ilmastointi. Se on sitten IHKR

                            Comment

                            • Pleomax
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 121
                              • Lempäälä

                              #15
                              Nyt taas vähän edistytty.. kai? Mutta joo olis se puhaltimen vaihto huomenna edessä.. Onkohan kuinka paskamainen jobi? Miten sen tekee helpoiten.?
                              E61 530D, xDrive 2007
                              Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎