vm -96 M52B28
Auto kusee kaikkialle, pitäisi saada loppumaan.
Alunperin vuotoa teki viime vuoden puolella termostaatin kotelo, ja myöhemmin loppuvuodesta huomattiin myös jäähdyttimen turvonneen alalaidasta siihen malliin että sekin meni vaihtoon ilmeisesti viallisen korkin hajottamana, koska sen jälkeen eivät letkut ole enää lähellekään niin kovat. Nyt se kuitenkin vuotaa taas jostain, pohjapanssarin päällä on välillä enemmän ja välillä vähemmän vihreää nestettä ja sitä myös vastaavasti katoaa säiliöstä noin 3-5 desiä muutamassa viikossa, vaikea arvioida.
Autoon on siis viime vuonna vaihdettu vesipumppu, termostaatti ja sen kotelo tiivisteineen, sekä jäähdytin ja uusi 1.4 bar korkki. Nämä olivat kaikki tänä aamuna nosturilla tutkailtuna täysin kuivia vailla vuotojälkiä, varmaa vuotokohtaa ei siis löytynyt mistään. Moottorin kylki ja pohja on öljyinen, mutta näytti niin kuin pakosarjan vieressä koneen etupuolella olisi vihreää nestettäkin siinä kyljessä. Mikähän lienee todennäköisyys että olisi kansi tai lohko halki tms? Lämpöjä auto ei ole kertaakaan monen vuoden omistusaikani kuluessa nostanut, eli palanut se kansipahvi ei kai ainakaan voi olla.
Suoraan kansivikaan liittyviä oireita ei ole, neste on puhdasta, siihen ei tule kuplia eikä pakokaasukaan haise makealle ym. Päästöjä toki ei viime kesän katsastuksen jälkeen ole mittailtu.
Auto kusee kaikkialle, pitäisi saada loppumaan.
Alunperin vuotoa teki viime vuoden puolella termostaatin kotelo, ja myöhemmin loppuvuodesta huomattiin myös jäähdyttimen turvonneen alalaidasta siihen malliin että sekin meni vaihtoon ilmeisesti viallisen korkin hajottamana, koska sen jälkeen eivät letkut ole enää lähellekään niin kovat. Nyt se kuitenkin vuotaa taas jostain, pohjapanssarin päällä on välillä enemmän ja välillä vähemmän vihreää nestettä ja sitä myös vastaavasti katoaa säiliöstä noin 3-5 desiä muutamassa viikossa, vaikea arvioida.
Autoon on siis viime vuonna vaihdettu vesipumppu, termostaatti ja sen kotelo tiivisteineen, sekä jäähdytin ja uusi 1.4 bar korkki. Nämä olivat kaikki tänä aamuna nosturilla tutkailtuna täysin kuivia vailla vuotojälkiä, varmaa vuotokohtaa ei siis löytynyt mistään. Moottorin kylki ja pohja on öljyinen, mutta näytti niin kuin pakosarjan vieressä koneen etupuolella olisi vihreää nestettäkin siinä kyljessä. Mikähän lienee todennäköisyys että olisi kansi tai lohko halki tms? Lämpöjä auto ei ole kertaakaan monen vuoden omistusaikani kuluessa nostanut, eli palanut se kansipahvi ei kai ainakaan voi olla.
Suoraan kansivikaan liittyviä oireita ei ole, neste on puhdasta, siihen ei tule kuplia eikä pakokaasukaan haise makealle ym. Päästöjä toki ei viime kesän katsastuksen jälkeen ole mittailtu.
Comment