Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Lesjöforsin "M-Sport-jouset"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2310
    • Uusimaa

    E39 Lesjöforsin "M-Sport-jouset"

    Tekisi mieli saada auto putoamaan maltilliselle 360-370mm korkeudelle (etupään osalta). Tiedän että homma onnistuisi OEM-M-jousilla hieman yli 400€ hintaan. Se on tässä tapauksessa vaan aivan liian paljon kun näitä kokeiluja on taas tullut tehtyä liiankin paljon.

    Huomasin että Lesjöforsin kataloogista löytyy myös jouset M-Sport-merkinnällä. Sekä eteen että taakse. Onko kukaan koskaan hankkinut näitä jousia autoonsa OEM-sport-jousien korvaajaksi? Varmasti laadullisesti ovat ihan hyvät, kuten Lesjöllä yleensäkin, mutta mikä mahtaa olla todellinen keulan korkeus noilla?

    On liian monta kokemusta tarvikejousista, jotka nostavat keulan senttitolkulla liian korkeaksi.

    Jos jollain lojuu nurkissa alkuperäiset M-jouset 6-cyl bensa-sedaniin, saattaisin olla kiinnostunut...

    Tässä vielä ote Lesjön kataloogista:

    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    #2
    itse laitoin juuri eteen uusien sachs iskareiden kaveriksi eibach sportline -50mm jouset. Suosittelen lämpimästi, tippu mulla vakio m-sportista juuri sen kriittisen pari senttiä. 210e muistaakseni oli setillä hintaa. -30mm muistaakseni oli takajouset joita en vielä laittanut..
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2310
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by A^A View Post
      itse laitoin juuri eteen uusien sachs iskareiden kaveriksi eibach sportline -50mm jouset. Suosittelen lämpimästi, tippu mulla vakio m-sportista juuri sen kriittisen pari senttiä. 210e muistaakseni oli setillä hintaa. -30mm muistaakseni oli takajouset joita en vielä laittanut..
      Tässä tapauksessa tuo Eibachin pudotus on aivan liikaa meikäläiselle. Navasta mitattuna 350mm on yksinkertaisesti liikaa madallusta mun makuun vanhalle bemarille. Kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, joka ei lähtökohtaisesti pidä madalletuista autoista. M-alustatkin on vähän siinä ja siinä, mutta menee kun on ns. "tehdaskorkeus".

      Vakio M-Sport (365mm) olisi täsmälleen passeli tässä tapauksessa. Ja myös ehdoton maksimimadallus. Ei sulla sattunut jäämään joutilaaksi niitä vanhoja M-jousia?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Tässä tapauksessa tuo Eibachin pudotus on aivan liikaa meikäläiselle. Navasta mitattuna 350mm on yksinkertaisesti liikaa madallusta mun makuun vanhalle bemarille. Kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, joka ei lähtökohtaisesti pidä madalletuista autoista. M-alustatkin on vähän siinä ja siinä, mutta menee kun on ns. "tehdaskorkeus".

        Vakio M-Sport (365mm) olisi täsmälleen passeli tässä tapauksessa. Ja myös ehdoton maksimimadallus. Ei sulla sattunut jäämään joutilaaksi niitä vanhoja M-jousia?
        Käväsin mittaamassa ja juuri se 350mm se oli. Itselläkin vuosivuodelta noussut autojen ajokorkeus mutta eipä tuo todellakaan mikään matala ole, ihan huolettomasti saa kyllä päästellä ja näyttää nyt juuri hyvältä / tasapainoiselta.

        Vanhat alkuperäiset 250tkm ajetut jouset nakkasin kierrätykseen
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2310
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by A^A View Post
          Vanhat alkuperäiset 250tkm ajetut jouset nakkasin kierrätykseen
          No pirskutti, olisin voinut ne lunastaa sulta vaikka mäyräkoirakeissillä... Hiekkepuhaltamalla ja jauhemaalaamalla niistä olisi saanut vielä kelpo vieterit...
          Last edited by JKK; 24-02-2016, 00:29.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • oinas
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 102
            • Oulu

            #6
            Laitoin erinäisten kommellusten jälkeen E60 koriseen nuo Lesjöforssin M-jouset.
            Ajokorkeus sama kuin M-alustalla eikä muutenkaan moittimista.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2310
              • Uusimaa

              #7
              Täytyypä sitten kokeilla näitä jousia, kun saksan eBayssa joku yksityinen myyjä kauppasi käyttämättömiä E39:n M-Lesjöjä hintaan 50€/pari, ja juuri oikealla osanumerolla. Tuuttasin SofortKaufenin menemään.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • MaxSound
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 255
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by A^A View Post
                itse laitoin juuri eteen uusien sachs iskareiden kaveriksi eibach sportline -50mm jouset. Suosittelen lämpimästi, tippu mulla vakio m-sportista juuri sen kriittisen pari senttiä. 210e muistaakseni oli setillä hintaa. -30mm muistaakseni oli takajouset joita en vielä laittanut..
                Mistä näitä Eibachin -50mm saa? Löysin vain -30mm settiä Pitäisi saada tuo 525D M-sportin keula juuri sen pari senttiä alaspäin, johonkin 340mm-350mm tasolle....
                E39 525DA Touring -01, 540tkm

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by MaxSound View Post
                  Mistä näitä Eibachin -50mm saa? Löysin vain -30mm settiä Pitäisi saada tuo 525D M-sportin keula juuri sen pari senttiä alaspäin, johonkin 340mm-350mm tasolle....
                  Modificars, 210e sis toimituskulut. Nopeasti lähetti, suosittelen
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • paltsu91
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 8
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Vähän aihetta sivuten kysyn tässä. Itselläni on vakio alusta ilman m sportteja tuossa kulkineessa ja takapää on mielestäni mukavalla korkeudella. Etupää taasen on tuttuun tapaansa vähän korkeammalla suhteessa perään, eli auto näyttää keulivalta.

                    Onnistuuko eteen pelkästään vaihtamaan madallusjousiksi vaikka nämä:



                    vai tuleeko katsastussedän kanssa ongelmia? Auto siis on 530d sedan.

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2310
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by paltsu91 View Post
                      Vähän aihetta sivuten kysyn tässä. Itselläni on vakio alusta ilman m sportteja tuossa kulkineessa ja takapää on mielestäni mukavalla korkeudella. Etupää taasen on tuttuun tapaansa vähän korkeammalla suhteessa perään, eli auto näyttää keulivalta.

                      Eikös sen E39:n takapään kuulukin olla ihan tehdaslähtöisesti, ja korimallin designen puolesta 20-30mm etupäätä matalemmalla - riippuen onko M-sport vai normialusta.

                      Sivuprofiilin linjahan katsotaan jotakuinkin pohjalinjan mukaan. Joskus liikenteessä näkee näitä mauttomia teinivirityksiä, joissa etupää on laskettu kohtuuttoman alas suhteessa peräpäähän, jolloin auto etenee kuin kiila. Näyttää aivan kuin etujouset olisivat menneet poikki. Silloin käy salaa sääliksi hienoa korimallia.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • paltsu91
                        Newbiemmer
                        • Nov 2015
                        • 8
                        • Jyväskylä

                        #12
                        En itsekkään tykkää "bemmikenoista" mitä tuolla on kolmella teinillä neljästä. Mutta nyt onkin kyse pyörän ja kaaren välisestä tasapainosta. Itseä häiritsee se että edessä on renkaan ja kaaren välillä huomattavasti isompi rako kuin takana. Toki auton helma ei enää ole silloin vatupassilla mitattuna mintissä, mutta se ei itseä haittaa ollenkaan ja on vielä kaukana siitä ns. bemmikenosta

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2310
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by paltsu91 View Post
                          Itseä häiritsee se että edessä on renkaan ja kaaren välillä huomattavasti isompi rako kuin takana. Toki auton helma ei enää ole silloin vatupassilla mitattuna mintissä, mutta se ei itseä haittaa ollenkaan ja on vielä kaukana siitä ns. bemmikenosta
                          Juu se on tietysti karun näköistä jos nokka keulii kuin vanhassa audissa. Varsinkin jos pelkästään eteen vaihtaa uudet jouset ja iskarit, saattaa ero kasvaa holtittoman näköiseksi.

                          Tehtaan speksien mukaan tasaisella alustalla otetaan mitta vanteen alareunasta lokarin kaareen. Etupään ja takapään välillä pitäisi olla vakioalustalla n.30mm ero, jotta lookki on tehtaan näkemyksen mukainen.

                          Jos etupää ja takapää simmataan tuningmenetelmillä samalle korkeudelle, menee se ainakin allekirjoittaneen mielestä myös vähän teiniauton näköiseksi. Joku 15-20mm näyttää vielä ihan passelilta. Ehkä nämä on makuasioita lopulta....

                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎