Aamulla ilmeni seuraava ongelma, kun koitin auton käynnistää ulkoa:
Käynnistyi normaalisti, mutta nosti kierrokset heti 2500 tuntumaan, jonka jälkeen kierrokset laski nopeasti ja auto sammui.
Koitin uudelleen ja tällä kertaa sain pidettyä autoa kaasulla käynnissä. Kaasu kuitenkin toimi tosi epäloogisesti/kamalalla viiveellä ja kierrokset oli hankala koittaa pitää tasaisina. Kun kaasun päästi, niin kierrokset laski 500 tuntumaan ja auto tutisi ja hytkyi jonkun verran.
Vielä kolmannellakin yrityksellä sama homma, ja päätin turvautua työmatkalla toiseen kulkineeseen..
Vikakoodien luvulla olisi toki järkevin aloittaa, mutta itsellä ei ole lukijaa ja autoa ei voi nyt ajaa mihinkään, niin olisiko jotain tyypillisiä kohteita jotka kannattaisi ensin tarkistaa?
Mietin, että voisikohan viallinen nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa vastaavia ongelmia..?
Auto on loivassa mäessä keula hieman ylempänä, jos tällä nyt on jotain merkitystä. Bensaa on vain neljännestankki, mutta ei ehkä kuitenkaan vaikuta siihenkään liittyvältä..
Auto on 7/97 mallia. Pari viikkoa sitten teki myös yhtenä aamuna sen, että heti startin jälkeen kiersi korkealle (2500rpm), jonka jälkeen sammui. Silloin uudella käynnistyksellä kuitenkin toimi normaalisti. Muuta ongelmaa ei ole käytössä ilmennyt ennen tätä aamua.
Käynnistyi normaalisti, mutta nosti kierrokset heti 2500 tuntumaan, jonka jälkeen kierrokset laski nopeasti ja auto sammui.
Koitin uudelleen ja tällä kertaa sain pidettyä autoa kaasulla käynnissä. Kaasu kuitenkin toimi tosi epäloogisesti/kamalalla viiveellä ja kierrokset oli hankala koittaa pitää tasaisina. Kun kaasun päästi, niin kierrokset laski 500 tuntumaan ja auto tutisi ja hytkyi jonkun verran.
Vielä kolmannellakin yrityksellä sama homma, ja päätin turvautua työmatkalla toiseen kulkineeseen..
Vikakoodien luvulla olisi toki järkevin aloittaa, mutta itsellä ei ole lukijaa ja autoa ei voi nyt ajaa mihinkään, niin olisiko jotain tyypillisiä kohteita jotka kannattaisi ensin tarkistaa?
Mietin, että voisikohan viallinen nokka-akselin asentotunnistin aiheuttaa vastaavia ongelmia..?
Auto on loivassa mäessä keula hieman ylempänä, jos tällä nyt on jotain merkitystä. Bensaa on vain neljännestankki, mutta ei ehkä kuitenkaan vaikuta siihenkään liittyvältä..
Auto on 7/97 mallia. Pari viikkoa sitten teki myös yhtenä aamuna sen, että heti startin jälkeen kiersi korkealle (2500rpm), jonka jälkeen sammui. Silloin uudella käynnistyksellä kuitenkin toimi normaalisti. Muuta ongelmaa ei ole käytössä ilmennyt ennen tätä aamua.
Comment