Se mitään leikkaa! Männä viikonloppuna Sipoon LeMansissa ajeltiin ilman vesiä siihen asti että kone hyytyi (Xsara), kun "pienen" pintakosketuksen jäljiltä ohjaustehostimen siimapyörä tunki paisarista läpi. Öljykorkki suli puhki, öljytikun muoviosista katosi puolet, venttiilikopan tiiviste varisi pitkin konehuonetta. Mutta. Kone käy edelleen kolisematta (jäähdyttyään), tosin tyhjäkäynti päälle neljäntuhannen, kun ilmeisesti imusarjan tiivisteet vähintään yhtä huonossa hapessa kuin tuo venttiilikoppa.
Kannattaako -98 528i kansivikaa enää korjata?
Collapse
X
-
Joskus taannoin kaveri paahto melkein 30km lämmöt aivan tapissa E39 520i:llä, Oulusta auto haettiin niin vähän Muhoksen jälkeen lämmöt tappiin ja melkein Vaalaan ajo edellä..Ajoin takana omalla kolmiysillä koko matkan niin ikkuna oli niin sumea kaikesta jäähytysnesteestä ettei nähny mitään loppumatkasta enään
Ehdin soittaa muutaman kerran tuona välinä mutta lopetti vasta kun akku alko loppua autostaVesipumppu leikkas ja siinä samalla hihna meni palasiks. Uus pumppu paikalleen ja nesteet sisälle niin kovaa ajua vaan.
Comment
-
-
Kohta topic pystyyn "kuinka pitkälle olet ajanut bemarilla ilman vesiä" :think
Näköjään porukalla kestäny, ite en ajais metriäkään.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Juu, siitä vaan. Ei kait bemari sen huonompi ole kuin takatuuppari Skoda? Parikymmentä kilsaa toikin tuli maatiellä sitä satasta, ilman mitään ongelmia. Kuka teistä on edes kuullut, miltä tuollaisen rääkin jälkeen kannullinen vettä syylarissa kuullostaa? Ensin sihinää, sitten porinaa, ja sen jälkeen jysähdys ja kolmen metrin geysir. Ja ajo jatkuu...E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Kannen tiivisteen vuodon pystyy tarkistamaan myös puristuksista aika helposti. Näin siis ainakin S62 koneessa, josta oli kansipahvi palanut 3 ja 4 sylinterin välistä. Auto siis toimi ja kävi, lämmöt eivät nouseet ja vedet kadonneet, mutta kone ravisti ja vääntö kateissa. Vuoti kolmosesta neloseen ja vice versa.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postitse taas tavannut kymmeniä bmw:n kuutosia ja omiakin 3kpl mistä kansi halkee/kieroontuu siitä että lämmöt käynyt punarajalla
Eli nyt oli kyse vain ja ainoastaan niistä tapauksista joissa paikallaan orggis kansipahvi.
Näistä nimittäin se kansi ei vain yksinkertaisesti ”kieroonnu” keittämisestä, eikä edes lähes sulamispisteessä käynnistä, mutta hiemankin väärin avattuna se kyllä kieroontuu....ja oikeinkin avattuna aika usein.
Ehdottomasti ainakin sen jälkeen kun kierteet on nousseet lohkosta avaiksen yhteydessä ja näennäisen ”ehjä” kone niputetaan ilman helicoileja.
Comment
-
-
Niin kyseessähän on alublokikone(M52) ja alumiinin ominaisuuksiin kuuluu että sen vahvuus laskee lämpötilan mukana kuin lehmän häntä. Eli jos ajat blokin kuumaksi ilman jäähdytinnesteitä kierteet nousee blokista ylös, kansi avaamalla miten tahansa niin ei käy kun pultit jokatapauksessa kiristetään tiukattaessa myötörajansa yli ts. niin tiukalle kuin pultin pystyy vetämään.
BMW:n omassa korjausmanuaalissa on ohje blokin kierteiden kunnon testaamiseen ylikuumenemisen jälkeen mutta uskokoon ken sitten mitä haluaa.
Comment
-
-
Hain auton korjaamolta pihaan ja pikaisen tsekkauksen jälkeen melkein voi jo varmuudella sanoa että kyse oli paskasta ilmauksesta. Tämän toki ajattelin varmistaa vielä tutulla ja luotettavalla korjaamolla päästömittarilla. Pikaisesti kokeilin lisätä nestettä tuossa talon vieressä olevassa jyrkässä mäessä, niin takaloosterissa ollut litran jämä meni koneeseen niin että humahti ja korina/pulputus vaan kuului.
Pitää ilmata tuo huomenna kunnolla ajan kanssa. Ihme että tuo BMW ilmaus tuottaa noinkin paljon ongelmaa korjaamoissa. Vanhan E34 V8 bemmin kanssa sai myös melkein aina tuntemattoman korjaamon jäljiltä ilmata koneen itse uudestaan kun haki auton pois. Youtube kuitenkin täynnä nykyään jo hyviä ohjeita kuinka tuon voi hoitaa.
Termostaatin ja kotelon sekä vesipumpun vaihto kustansi tylyt 485 egee eikä edes tullut valmista. Tosin oli siinä samalla vaihdettu moniurahihnat, mutta kuitenkin.
Samalla harmittaa kun korjaamo tunki noi osat jotka piti vaihtaa tonne niin mukaan kun kuulemma ei muuten saa menemään niitä mihinkään. Kertoo korjaamosta paljon että hyvän laatuiset (pyysin Lemförderiä) takapään puslat ja tukivarret joista oli ollut puhe olivat muuttuneet Topran "merkkiosiksi". Menipä näihinkin vielä pitkä penni.
Mikäli tuolta jäähdyttimestä ei päästömittarilla tule pakokaasua lähtee melkein varmasti reklamaatio kyseiselle korjaamolle.
Comment
-
-
Originally posted by egumies View Post
Termostaatin ja kotelon sekä vesipumpun vaihto kustansi tylyt 485 egee eikä edes tullut valmista. Tosin oli siinä samalla vaihdettu moniurahihnat, mutta kuitenkin.osat ei ole ollut kuin satasen pintaan kuitenkaan..
Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Kyllähän sinne koneeseen meni se 4 l vielä tota jäähdytysnestettä. Alko yllättäen samalla kabiiniinkin puhaltaan lämmintä.
Käyttelin tota autoa nyt sen reilu kaksi tuntia ja ajelin sillä koelenkkiä, eikä lämmöt noussut normia ylemmäs eikä pulauttanut tippaakaan nestettä pihalle korkin välistä. Käyn nyt vielä varmuuden vuoksi mittaamas noi pakokaasut päästömittarilla tuolta jäähdyttimestä. Onneksi se homma hoituu tutulla korjaamolla samalla ku vaihdetaan öljyt ja suodattimet.
Comment
-
-
Originally posted by egumies View PostKyllähän sinne koneeseen meni se 4 l vielä tota jäähdytysnestettä. Alko yllättäen samalla kabiiniinkin puhaltaan lämmintä.
Käyttelin tota autoa nyt sen reilu kaksi tuntia ja ajelin sillä koelenkkiä, eikä lämmöt noussut normia ylemmäs eikä pulauttanut tippaakaan nestettä pihalle korkin välistä. Käyn nyt vielä varmuuden vuoksi mittaamas noi pakokaasut päästömittarilla tuolta jäähdyttimestä. Onneksi se homma hoituu tutulla korjaamolla samalla ku vaihdetaan öljyt ja suodattimet.
Näissä tuo ilmaus ei aina mene kuin oppikirjassa sen jälkeen kun vesipumppu on korkannut ja korjaamoilla ”neropatit” päättelee aina kansipahvin palaneen.
Jo omien kokemusten perusteella väitän että 90% näihin tehdyistä pahviremonteista on oikeasti turhia.
Tämä väite peristuu mm.siihen että olen itse ostanut ja ottanut vaihdossa todella paljon ”ammatti ihmisten tuomitsemia kansivikaisia” bemareita, joista hyvin harva on loppujen lopuksi ollut kansivikainen.
Ne joista kantta ei ole irroitettu koskaan, ei ikinä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJo omien kokemusten perusteella väitän että 90% näihin tehdyistä pahviremonteista on oikeasti turhia.
Tämä väite peristuu mm.siihen että olen itse ostanut ja ottanut vaihdossa todella paljon ”ammatti ihmisten tuomitsemia kansivikaisia” bemareita, joista hyvin harva on loppujen lopuksi ollut kansivikainen.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTästä olen täysin samaa mieltä. En todellakaan ymmärrä mikä siinä on että heti lähdetään maalailemaan mahdolisimman isoa korjausta ensin, tutkimatta asioita tarpeeksi.
Tietenkin aina kannattaa tutkia ennenkuin alkaa hutkiaMutta tämähän ei koske tietenkään kristallipallon omistavaa ylijumalaa joka jo sadan kilometrin päästä tietää ongelman syyn
Last edited by Havis; 06-03-2016, 19:54."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment