Kannattaako -98 528i kansivikaa enää korjata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ts18056
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 276
    • Joroinen

    #16
    Se mitään leikkaa! Männä viikonloppuna Sipoon LeMansissa ajeltiin ilman vesiä siihen asti että kone hyytyi (Xsara), kun "pienen" pintakosketuksen jäljiltä ohjaustehostimen siimapyörä tunki paisarista läpi. Öljykorkki suli puhki, öljytikun muoviosista katosi puolet, venttiilikopan tiiviste varisi pitkin konehuonetta. Mutta. Kone käy edelleen kolisematta (jäähdyttyään), tosin tyhjäkäynti päälle neljäntuhannen, kun ilmeisesti imusarjan tiivisteet vähintään yhtä huonossa hapessa kuin tuo venttiilikoppa.
    E39 525i -01
    ex 750iL -96

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      #17
      Joskus taannoin kaveri paahto melkein 30km lämmöt aivan tapissa E39 520i:llä, Oulusta auto haettiin niin vähän Muhoksen jälkeen lämmöt tappiin ja melkein Vaalaan ajo edellä.. Ajoin takana omalla kolmiysillä koko matkan niin ikkuna oli niin sumea kaikesta jäähytysnesteestä ettei nähny mitään loppumatkasta enään

      Ehdin soittaa muutaman kerran tuona välinä mutta lopetti vasta kun akku alko loppua autosta Vesipumppu leikkas ja siinä samalla hihna meni palasiks. Uus pumppu paikalleen ja nesteet sisälle niin kovaa ajua vaan.

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        #18
        itse taas tavannut kymmeniä bmw:n kuutosia ja omiakin 3kpl mistä kansi halkee/kieroontuu siitä että lämmöt käynyt punarajalla
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • Roito
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 3921
          • Tavastila/Kotka

          #19
          Kohta topic pystyyn "kuinka pitkälle olet ajanut bemarilla ilman vesiä" :think

          Näköjään porukalla kestäny, ite en ajais metriäkään.
          BMW E70 X5 käyttismöhkö
          MB W639 Kummisetä

          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

          Comment

          • ts18056
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 276
            • Joroinen

            #20
            Juu, siitä vaan. Ei kait bemari sen huonompi ole kuin takatuuppari Skoda? Parikymmentä kilsaa toikin tuli maatiellä sitä satasta, ilman mitään ongelmia. Kuka teistä on edes kuullut, miltä tuollaisen rääkin jälkeen kannullinen vettä syylarissa kuullostaa? Ensin sihinää, sitten porinaa, ja sen jälkeen jysähdys ja kolmen metrin geysir. Ja ajo jatkuu...
            E39 525i -01
            ex 750iL -96

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3438
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #21
              Kannen tiivisteen vuodon pystyy tarkistamaan myös puristuksista aika helposti. Näin siis ainakin S62 koneessa, josta oli kansipahvi palanut 3 ja 4 sylinterin välistä. Auto siis toimi ja kävi, lämmöt eivät nouseet ja vedet kadonneet, mutta kone ravisti ja vääntö kateissa. Vuoti kolmosesta neloseen ja vice versa.
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by grab_ View Post
                itse taas tavannut kymmeniä bmw:n kuutosia ja omiakin 3kpl mistä kansi halkee/kieroontuu siitä että lämmöt käynyt punarajalla
                Kuinka moni näistä on tapauksia joista kansi on aiemmin turhaan avattu?
                Eli nyt oli kyse vain ja ainoastaan niistä tapauksista joissa paikallaan orggis kansipahvi.
                Näistä nimittäin se kansi ei vain yksinkertaisesti ”kieroonnu” keittämisestä, eikä edes lähes sulamispisteessä käynnistä, mutta hiemankin väärin avattuna se kyllä kieroontuu....ja oikeinkin avattuna aika usein.
                Ehdottomasti ainakin sen jälkeen kun kierteet on nousseet lohkosta avaiksen yhteydessä ja näennäisen ”ehjä” kone niputetaan ilman helicoileja.

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Niin kyseessähän on alublokikone(M52) ja alumiinin ominaisuuksiin kuuluu että sen vahvuus laskee lämpötilan mukana kuin lehmän häntä. Eli jos ajat blokin kuumaksi ilman jäähdytinnesteitä kierteet nousee blokista ylös, kansi avaamalla miten tahansa niin ei käy kun pultit jokatapauksessa kiristetään tiukattaessa myötörajansa yli ts. niin tiukalle kuin pultin pystyy vetämään.

                  BMW:n omassa korjausmanuaalissa on ohje blokin kierteiden kunnon testaamiseen ylikuumenemisen jälkeen mutta uskokoon ken sitten mitä haluaa.

                  Comment

                  • egumies
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 17
                    • Kankaanpää

                    #24
                    Hain auton korjaamolta pihaan ja pikaisen tsekkauksen jälkeen melkein voi jo varmuudella sanoa että kyse oli paskasta ilmauksesta. Tämän toki ajattelin varmistaa vielä tutulla ja luotettavalla korjaamolla päästömittarilla. Pikaisesti kokeilin lisätä nestettä tuossa talon vieressä olevassa jyrkässä mäessä, niin takaloosterissa ollut litran jämä meni koneeseen niin että humahti ja korina/pulputus vaan kuului.

                    Pitää ilmata tuo huomenna kunnolla ajan kanssa. Ihme että tuo BMW ilmaus tuottaa noinkin paljon ongelmaa korjaamoissa. Vanhan E34 V8 bemmin kanssa sai myös melkein aina tuntemattoman korjaamon jäljiltä ilmata koneen itse uudestaan kun haki auton pois. Youtube kuitenkin täynnä nykyään jo hyviä ohjeita kuinka tuon voi hoitaa.

                    Termostaatin ja kotelon sekä vesipumpun vaihto kustansi tylyt 485 egee eikä edes tullut valmista. Tosin oli siinä samalla vaihdettu moniurahihnat, mutta kuitenkin.

                    Samalla harmittaa kun korjaamo tunki noi osat jotka piti vaihtaa tonne niin mukaan kun kuulemma ei muuten saa menemään niitä mihinkään. Kertoo korjaamosta paljon että hyvän laatuiset (pyysin Lemförderiä) takapään puslat ja tukivarret joista oli ollut puhe olivat muuttuneet Topran "merkkiosiksi". Menipä näihinkin vielä pitkä penni.

                    Mikäli tuolta jäähdyttimestä ei päästömittarilla tule pakokaasua lähtee melkein varmasti reklamaatio kyseiselle korjaamolle.

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by egumies View Post

                      Termostaatin ja kotelon sekä vesipumpun vaihto kustansi tylyt 485 egee eikä edes tullut valmista. Tosin oli siinä samalla vaihdettu moniurahihnat, mutta kuitenkin.
                      Hyi saatana osat ei ole ollut kuin satasen pintaan kuitenkaan..
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • egumies
                        Newbiemmer
                        • Jun 2007
                        • 17
                        • Kankaanpää

                        #26
                        Kyllähän sinne koneeseen meni se 4 l vielä tota jäähdytysnestettä. Alko yllättäen samalla kabiiniinkin puhaltaan lämmintä.

                        Käyttelin tota autoa nyt sen reilu kaksi tuntia ja ajelin sillä koelenkkiä, eikä lämmöt noussut normia ylemmäs eikä pulauttanut tippaakaan nestettä pihalle korkin välistä. Käyn nyt vielä varmuuden vuoksi mittaamas noi pakokaasut päästömittarilla tuolta jäähdyttimestä. Onneksi se homma hoituu tutulla korjaamolla samalla ku vaihdetaan öljyt ja suodattimet.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by egumies View Post
                          Kyllähän sinne koneeseen meni se 4 l vielä tota jäähdytysnestettä. Alko yllättäen samalla kabiiniinkin puhaltaan lämmintä.

                          Käyttelin tota autoa nyt sen reilu kaksi tuntia ja ajelin sillä koelenkkiä, eikä lämmöt noussut normia ylemmäs eikä pulauttanut tippaakaan nestettä pihalle korkin välistä. Käyn nyt vielä varmuuden vuoksi mittaamas noi pakokaasut päästömittarilla tuolta jäähdyttimestä. Onneksi se homma hoituu tutulla korjaamolla samalla ku vaihdetaan öljyt ja suodattimet.
                          Eiköhän se ehjä ole, kuten vähän epäiltiinkin.
                          Näissä tuo ilmaus ei aina mene kuin oppikirjassa sen jälkeen kun vesipumppu on korkannut ja korjaamoilla ”neropatit” päättelee aina kansipahvin palaneen.
                          Jo omien kokemusten perusteella väitän että 90% näihin tehdyistä pahviremonteista on oikeasti turhia.
                          Tämä väite peristuu mm.siihen että olen itse ostanut ja ottanut vaihdossa todella paljon ”ammatti ihmisten tuomitsemia kansivikaisia” bemareita, joista hyvin harva on loppujen lopuksi ollut kansivikainen.
                          Ne joista kantta ei ole irroitettu koskaan, ei ikinä.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Jo omien kokemusten perusteella väitän että 90% näihin tehdyistä pahviremonteista on oikeasti turhia.
                            Tämä väite peristuu mm.siihen että olen itse ostanut ja ottanut vaihdossa todella paljon ”ammatti ihmisten tuomitsemia kansivikaisia” bemareita, joista hyvin harva on loppujen lopuksi ollut kansivikainen.
                            Tästä olen täysin samaa mieltä. En todellakaan ymmärrä mikä siinä on että heti lähdetään maalailemaan mahdolisimman isoa korjausta ensin, tutkimatta asioita tarpeeksi.

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1845
                              • Kotona/Poissa

                              #29
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Tästä olen täysin samaa mieltä. En todellakaan ymmärrä mikä siinä on että heti lähdetään maalailemaan mahdolisimman isoa korjausta ensin, tutkimatta asioita tarpeeksi.
                              Kyllä. Paitsi että kaikkein yleisin syy lämpöjen nousuun ei suinkaan taida kaikkitietävän väittämästä huolimatta olla vesipumppu ja sen ns. "korkkaaminen", vaan hitaan nestevuodon aiheuttama nestevajaus. Jolloin korjaus ei aina välttämättä olekaan vesipumpun uusiminen vaan vuotojen paikannus ja korjaus.

                              Tietenkin aina kannattaa tutkia ennenkuin alkaa hutkia Mutta tämähän ei koske tietenkään kristallipallon omistavaa ylijumalaa joka jo sadan kilometrin päästä tietää ongelman syyn
                              Last edited by Havis; 06-03-2016, 19:54.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                #30
                                Toisaalta täällä foorumilla heitetyt diagnoosit tuntuu osuvan suuremmalla prosentilla kuin korjaamojen diagnoosit, ja suurin osa näistä vinkeistä ei edes maksa mitään.. Toisin kuin
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X