Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako -98 528i kansivikaa enää korjata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #61
    Originally posted by Pulliaine_ View Post
    Onkos porukalla tietoo että onko 528 -96 bemarissa pientä kansivikaa?
    Kansiremontti tehty 5tkm sitten entisen omistajan toimesta luultavasti auton keltettyä tai kannen hajottua. Paisuntasäiliön korkin kun avaa niin hörppää jostai ilmaa ja sit joutuu ilmaamaan. Sama toistuu aina kun avaa korkin. Ja ssitten autosta häviää jäähytys nestettä pikku hiljaa parissa viikossa vaikka ei oo vuotoja. Mitä mieltä onko kansivikaa? Kiitos jo etukäteen vastauksista
    Tämä on näissä se ongelma, eli kun on avattu kerran niin 80-90%:n varmuudella saa avata useamman kerran lisää.
    Tässäkin suurella todennäköisyydellä se eka avaus on ollut täysin turha ja nythän peli on siltä osin pelattu.
    Ok, onhan tässäkin nuo kaikki perinteiset vikamahdollisuudet jotka kannattaa huolella tsekata ennen kannen uudelleen irroitusta.
    Erityisesti siksi että se edellinen ”kansivika” voi olla edelleen olemassa eli vuotava korkki tms.
    Katso nyt ainakin ihan ensimmäisenä että jäähdytysjärjestelmä/korkki ei vuoda paineisena.
    Eli pidemmän lenkin jälkeen sammuta auto ja anna seistä 3-5min, jonka jälkeen avaat/raotat varovasti paisarin korkkia, eli katso pitääkö paineensa ja onko järjestelmässä yleensäkkin oikea paine kuumana?

    Kun olet läpikäynyt kaikki mahdolliset muut vikapaikat, mittata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä.
    Jos pakokaasuja ei ole, mitään ei vuoda selkeästi ulos(yleensä kannen takaa), eikä öljyt ja vedet mene sekaisin, kansipahvivauriota ei ole olemassakaan vaan ongelma on muualla.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #62
      Originally posted by egumies View Post
      Oma case on nyt siis saatu loppuunkäsiteltyä

      Siitä voi silti korjaamolle antaa propsit että myönsivät heti virheensä ja suostuivat ehdottamaani reklmaatioon. Nyt homma on paketissa ja rahat tilillä. Kannattaa siis olla tarkkana jatkossa korjaamoiden lausuntojen kanssa.

      Vielä kerran kiitos kaikille apua antaneille.
      Ok, hyvä että vältyttiin taas kerran yhdeltä täysin turhalta kannen avaukselta ja sitä kautta ko.moottorin pilaamiselta.
      Harvinaista että korjaamo myöntää epäpätevyytensä, mutta hyvä näin.

      Comment

      • Pulliaine_
        Bimmer Rookie
        • Feb 2016
        • 100
        • varkaus

        #63
        Sen verran tiiän että jos on kansivikaa niin todella pientä, ei sekoita nesteitä tai öljyä taikka savuta valkosta. Ainoat oireet on että 1-3viikon sisällä jäähytys nestettä häviää lähes ala rajaan asti. paisuntasäiliön korkki on uusittu vika ei ollut siinä joten sen voi pois sulkea. Mistähän kannattaisi lähteä ensimmäisenä vikaa ehtimään ennenkun kantta rupeaisi avaamaan?
        Kiitokset jo etukäteen vastauksista

        Comment

        • Pulliaine_
          Bimmer Rookie
          • Feb 2016
          • 100
          • varkaus

          #64
          Sen verran tiiän että jos on kansivikaa niin todella pientä, ei sekoita nesteitä tai öljyä taikka savuta valkosta. Ainoat oireet on että 1-3viikon sisällä jäähytys nestettä häviää lähes ala rajaan asti. paisuntasäiliön korkki on uusittu vika ei ollut siinä joten sen voi pois sulkea. Mistähän kannattaisi lähteä ensimmäisenä vikaa ehtimään ennenkun kantta rupeaisi avaamaan?
          Jotkut puhunu että voisi olla vikana sisäkierron venttiili niin mistäs semmonen löytyy että vois tarkistaa onko kunnossa?
          Kiitokset jo etukäteen vastauksista

          Comment

          • andhu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 535
            • vihti

            #65
            Jäähyjärjestelmän painetestiä tekemään, niin näkee ainakin mahdolliset ulkoiset vuodot.
            E30 316 Turbo

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #66
              Kompataan vielä muita että painetesti. Noi on välillä vittumaisia etsiä jos vuoto on esim jossain sopivassa kohtaa niin koneen lämpö haihduttaa nesteet alta aikayksikön.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #67
                Originally posted by Pulliaine_ View Post
                Sen verran tiiän että jos on kansivikaa niin todella pientä, ei sekoita nesteitä tai öljyä taikka savuta valkosta. Ainoat oireet on että 1-3viikon sisällä jäähytys nestettä häviää lähes ala rajaan asti. paisuntasäiliön korkki on uusittu vika ei ollut siinä joten sen voi pois sulkea. Mistähän kannattaisi lähteä ensimmäisenä vikaa ehtimään ennenkun kantta rupeaisi avaamaan?
                Jotkut puhunu että voisi olla vikana sisäkierron venttiili niin mistäs semmonen löytyy että vois tarkistaa onko kunnossa?
                Kiitokset jo etukäteen vastauksista
                Jostain se vuotaa jos kerran ei poistu valkoisena savuna.
                Eli kuten tuossa jo tulikin niin ensin painetesti ja heti perään pakokaasujen mittaus järjestelmästä.
                Voi olla hankalassa paikassa vuoto, koska mitä todennäköisimmin jo se edellinen kannen irroitus on tehty ko.vuodon vuoksi.
                Haiseeko kabiinissa glygoli? Eli voiko vuotaa sisälämmityskennosta?

                Sisäkierron venttiili vikaantuessaan aiheuttaa ilmauksen vaikeudet ja keittämiset, ei itsessään nesteiden pikkuhiljaa katoamista.

                Tässä kohtaa voisi kokeilla myös järjestelmän paikkausnestettä(ja ei, ei tuki oikein käytettynä mitään).
                Eli jos tällä on vaikutusta ja korkki on 100% varmuudella kunnossa, vuoto on jossakin paineisena ulospäin.

                Comment

                • Pulliaine_
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2016
                  • 100
                  • varkaus

                  #68
                  Kylmällä koneella seisseenä tietenkin tulee valkosta savua mutta sehän on ihan normaali lämpimällä ei savuta mitään. Pitää harkita painetestiä ja pakokaasujen mittausta. Ei haise kabiinissa glygoli joten en usko että vuotaa sisälämmitys kennosta. Ja ilmaus onnistuu todella nopeasti mutta aina hörppäsee ilmaa järjestelmään kun korkin avaa ja joo tuota paikkausainetta täytyy kokeilla. Onkos näissä mahdollista että olisi niin pieni kansivika, esim hiusmurtuma lohkossa tai vastaava että ei edes tulisi pakokaasua jäähytys järjestelmään tai keräisi yli määräistä painetta.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎