Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 540i jakopään remontin hinta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makek87
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 101
    • Helsinki

    Bmw e39 540i jakopään remontin hinta.

    Eli missä hintahaarukassa pyöritään, jos aletaan liikkeessä laittamaan rohisevaa jakopäätä kuntoon? Laahaimet, kiristimet ja varmasti kaikkea muutakin sälää pitänee vaihtaa samalla... Tajuan että tarkan hinta-arvion kertominen on mahdotonta, näkemättä kohdetta mutta jos sais jotain suuntaa. 1500? 2500?

    Kysymys on siis pk-seudun liikkeistä, ja auto ei ole minun vaan näin sellaisen myynnissä ja mietin että paljon mahtanee remontti kustantaa.. Vuosimalli on -98, ajettu 260tkm, ja auto on ilmeisesti muuten kunnossa, mutta tällä hetkellä sillä ei omistaja uskalla ajaa..
  • ts18056
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 276
    • Joroinen

    #2
    98-mallisella autolla, jolla omistaja ei uskalla ajaa, ei ole enää mitään arvoa (vaikka myyjä näin voi vielä kuvitella). Eli tuo pitäisi saada ilmaiseksi, ja silti voi vielä olla kannattamatonta laitattaa pajalla, jos ei itse osaa tehdä.
    E39 525i -01
    ex 750iL -96

    Comment

    • makek87
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 101
      • Helsinki

      #3
      Ei uskalla ajaa sen laahaimien? rohinan takia juurikaan kuulemma.

      Comment

      • ts18056
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 276
        • Joroinen

        #4
        No miksei korjaa/korjauta itse? Siksi, että "ehjänä" myydystä tuskin saa sen enempää, kuin mitä tuo remppa pajalla teetettynä maksaa. Eli auton arvo on kohtuu lähellä nollaa.
        E39 525i -01
        ex 750iL -96

        Comment

        • Purni
          BTCF Member
          • May 2007
          • 915
          • Vantaa

          #5
          4-5k jossain pajalla teetettynä?
          Kesämiina: E39 M5 S/C
          Talvimiina: E70 X5 530sd

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3596
            • Raisio

            #6
            Originally posted by Purni View Post
            4-5k jossain pajalla teetettynä?
            Aika kova veikkaus... Kuka tunnustaa maksaneen rempasta näin paljon?
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • ts18056
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 276
              • Joroinen

              #7


              "Remppa maksoi itellä about 3500 euroa", tämä vuonna 2010!
              Eli auto pitäisi tuossa kunnossa lähteä tonniin (muihinkin vikoihin kannattaa varautua).
              E39 525i -01
              ex 750iL -96

              Comment

              • ea_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 205
                • Finland - Espoo/Turku

                #8
                Osat lukitustyökaluineen vähintään 1ke ja varmaan 1.5k saa helposti menemään jos vaihdetaan vesipumpusta&termostaatista lähtien "kerran ja kunnolla" tyyliin kaikki oleellinen. Oliko niin että nokka-akselien välisten ketjujen kiristimien liukupintoja myytiin erillisenä M62-koneessa? Siinä säästää sitten muutaman satasen.

                DIY-meiningillä tuo kannattaa ehdottomasti hoitaa jos on puhtaat tilat ja momenttiavain pysyy vähänkin kädessä. M62:n jakopäärempasta on kirjoitettu nettiin kaikki mahdollinen moneen kertaan. Se on toisin sanoen DIY-luonteen omaavalle erittäin hyvin opiskeltavissa oleva projekti
                2001 Le Mans Blue ///M5
                Black/Blue sport interior
                Titanium Trim
                Supersprint X-pipe

                Comment

                • makek87
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 101
                  • Helsinki

                  #9
                  Ei mulla ole tiloja missä rempata. Avaimet kyllä pysyis kädessä. Tuskimpa tuota ostan, myyköön jollekkin muulle tai korjauttakoon itse. Hintapyyntö on sen verran kova, ja liikkeessä korjauttaminen kallista.

                  Ostan sitten ajovalmiin auton jostain, jos ostan.
                  Kiitokset vastauksista.
                  Last edited by makek87; 10-03-2016, 13:13.

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Laahaimet kiristin ja tarvittavat tiivisteet yms plus kaverille vähän vaivanpalkkaa niin tonnilla tuli kuntoon. Eli edullisimmillaan noin tonni, jos menee vesipumppua ja muuta niin hinta nousee.. :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • mrrk
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 515
                      • Satakunta.

                      #11
                      Pitää ottaa myös huomioon että sitä alumiinipurua voi olla joka puolella,laakerit,nokat, öljyruiskut tukossa eli pahimmassa tapauksessa teet remontin jonka jälkeen joudut ostamaan toisen moottorin.
                      + Kun autolla ei voi ajaa niin mitä vikoja jää huomaamatta.

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        #12
                        Monella täällä tuntuu olevan erikoinen lähestymistapa näihin remontteihin täällä. Enkä nyt sano, etteikö tässä voisi olla kallis remontti edessä, juurikin kulkeutuneen purun ym takia.

                        Mutta monesti törmää siihen, että parin tonnin autoon ollaan vaihtamassa kaikki mahdollinen uutta. Miksei voi korjata vikaa eli laahainta ja ajella tyytyväisenä ? Ei sinne tarvitse "kunnolla" tehdäkseen vaihtaa välttämättä ketjua, vesipumppua ja rattaita, vaan rikkoutuneet osat ja tiivisteet. Vähän sama kun monet on täällä aina vaihtamassa jokaisen nivelen alustaan, jos hiukan kolisee. Ei se ole mitään kunnolla tekemistä, jos vaihtaa ehjiä osia uusiin vaan tyhmyyttä.
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Tomson
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 251
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Monella täällä tuntuu olevan erikoinen lähestymistapa näihin remontteihin täällä. Enkä nyt sano, etteikö tässä voisi olla kallis remontti edessä, juurikin kulkeutuneen purun ym takia.

                          Mutta monesti törmää siihen, että parin tonnin autoon ollaan vaihtamassa kaikki mahdollinen uutta. Miksei voi korjata vikaa eli laahainta ja ajella tyytyväisenä ? Ei sinne tarvitse "kunnolla" tehdäkseen vaihtaa välttämättä ketjua, vesipumppua ja rattaita, vaan rikkoutuneet osat ja tiivisteet. Vähän sama kun monet on täällä aina vaihtamassa jokaisen nivelen alustaan, jos hiukan kolisee. Ei se ole mitään kunnolla tekemistä, jos vaihtaa ehjiä osia uusiin vaan tyhmyyttä.
                          Tähän voisin yhtyä kanssa :think

                          Comment

                          • ea_M5
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2013
                            • 205
                            • Finland - Espoo/Turku

                            #14
                            Tietysti tässä puhutaan M62:n tunnetusti heikosta kohdasta ja työläästä prosessista. Laahaimia vaihdettaessa alempi jakopään kansi pitää kuitenkin aina irroittaa ja ei 200...300 euron lisäkustannuksen (ketjut+laahaimet) pitäisi paljoa painaa jos on tarkoitus V8-koneella rullata pitkälle tulevaisuuteen. Käytännössä tuolla lisäkustannuksella varmistat että alempaa jakopään kantta ei tarvitse enää irroittaa tulevaisuudessa.

                            Näin ainakin DIY-tyylillä tehden ajattelisin :think
                            2001 Le Mans Blue ///M5
                            Black/Blue sport interior
                            Titanium Trim
                            Supersprint X-pipe

                            Comment

                            • Scitso
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 2816
                              • Kuusankoski

                              #15
                              Pakko kysästä et minkälaisia kilometrejä on ollu ku remonttia on tehty. Itellä 313tkm lasissa ja täysin hiljainen jakopää siksi epäilen tehdyksi mutta mistä sitä ikinä tietää.
                              E34 525i Touring -96 "Iris"
                              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                              E61 530d Touring -04

                              ex. E39 520ia Touring -98
                              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                              ex. E28 520i -82

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎