Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d tärisee tyhjäkäynnillä ja kierrokset pätkivät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thabandit^
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 62
    • Keski-Suomi

    #16
    Originally posted by Hezman View Post
    Mitä luulet, paljonkohan sen sit pitäs kiertää?
    Varmaan artikuloin hieman huonosti.
    Ei juuri enempää, mutta ennen tässä autossa ei ole ollut samanlaista kierrostenrajoitinta" kuin bensiiniautossa. Nyt pätkii kuin huudattaisi bensakonetta rajoitinta vasten.
    2001 530d Touring

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Onko tässä virityksiä?

      Comment

      • thabandit^
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 62
        • Keski-Suomi

        #18
        EMJ Power ohjelmointi pitäisi olla, itse en ole sitä ottanut.
        2001 530d Touring

        Comment

        • Jungar
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 60
          • Kolari

          #19
          Noniin. Tänään kerkesin häärimään vähän auton kimpussa.
          Kylmänä pelasi moitteettomasti ja korjausarvot näyttivät seuraavaa:

          1. -1,79
          2. 1,00
          3. 0,55
          4. -0,09
          5. -0,10
          6. 0,08

          Pienen lämmittely lenkin jälkeen, moottorilämmöt normaalissa ja kone tärisi taas aivan hillittömästi, tärinä tuntui myös kopissa.
          Moottorilämmöt kun nousivat normaaliin, niin pukkasi vikakoodin taas päälle 5651
          Korjausarvot lämpimällä moottorilla:

          1. 5,90
          2. -1,22
          3. -2,67
          4. -2,68
          5. -1,37
          6. -3,19

          Kokeilin liikutella liittimiä ja ruiskautin vähän elektroniikka spraytä liittimiin. Ei merkittävää muutosta korjausarvoihin..

          Taidan ekaksi lähteä liikkeelle tuosta 1. suuttimen uusimisesta, vika kun tuntuisi olevan siinä.
          Infoan lisää kun suutin vaihdettu.

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #20
            Originally posted by Jungar View Post
            Noniin. Tänään kerkesin häärimään vähän auton kimpussa.
            Kylmänä pelasi moitteettomasti ja korjausarvot näyttivät seuraavaa:

            1. -1,79
            2. 1,00
            3. 0,55
            4. -0,09
            5. -0,10
            6. 0,08

            Pienen lämmittely lenkin jälkeen, moottorilämmöt normaalissa ja kone tärisi taas aivan hillittömästi, tärinä tuntui myös kopissa.
            Moottorilämmöt kun nousivat normaaliin, niin pukkasi vikakoodin taas päälle 5651
            Korjausarvot lämpimällä moottorilla:

            1. 5,90
            2. -1,22
            3. -2,67
            4. -2,68
            5. -1,37
            6. -3,19

            Kokeilin liikutella liittimiä ja ruiskautin vähän elektroniikka spraytä liittimiin. Ei merkittävää muutosta korjausarvoihin..

            Taidan ekaksi lähteä liikkeelle tuosta 1. suuttimen uusimisesta, vika kun tuntuisi olevan siinä.
            Infoan lisää kun suutin vaihdettu.

            Kätevä, että nuo korj. arvot pahenee lämpöisellä koneella...
            Ykkösen suuttimen saa onneks vaihdettua ilman imusarjan yms irroitusta.
            En tiedä menikö ohi, mutta mitä sulla näyttää rail paineet tyhjäkäynnillä...lähinnä, että seilaako ne?

            Omassa lintassa tyhjäkäynti soutaa/humppaa ja korj arvot kaikki 2:n yksikön sisällä, ykösen ohivuotoa oli liikaa...uusittu/huollettu suutin ei kuitenkaan korjannu asiaa...rail paineet seilaa ja mitään muuta "vikaa ei löydy"

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Saarikoski View Post
              Kätevä, että nuo korj. arvot pahenee lämpöisellä koneella...
              Ykkösen suuttimen saa onneks vaihdettua ilman imusarjan yms irroitusta.
              En tiedä menikö ohi, mutta mitä sulla näyttää rail paineet tyhjäkäynnillä...lähinnä, että seilaako ne?

              Omassa lintassa tyhjäkäynti soutaa/humppaa ja korj arvot kaikki 2:n yksikön sisällä, ykösen ohivuotoa oli liikaa...uusittu/huollettu suutin ei kuitenkaan korjannu asiaa...rail paineet seilaa ja mitään muuta "vikaa ei löydy"
              Onko rail-painesäätimen tiivisteet vaihdettu? Yleinen vikakohde ja ovat edulliset vaihtaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #22
                Kätevä, että nuo korj. arvot pahenee lämpöisellä koneella...
                Ykkösen suuttimen saa onneks vaihdettua ilman imusarjan yms irroitusta.
                En tiedä menikö ohi, mutta mitä sulla näyttää rail paineet tyhjäkäynnillä...lähinnä, että seilaako ne?

                Omassa lintassa tyhjäkäynti soutaa/humppaa ja korj arvot kaikki 2:n yksikön sisällä, ykösen ohivuotoa oli liikaa...uusittu/huollettu suutin ei kuitenkaan korjannu asiaa...rail paineet seilaa ja mitään muuta "vikaa ei löydy"
                Paineanturin huonot liitin kontaktit voi tuota humpaamista aiheuttaa. Tai sit jos anturitieto on varmasti virheetön, eli paineet seilaa oikeesti, niin KP-pumpun takaiskuista jokin saattaa vuotaa.

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #23
                  Varastan palan nyt ehkä toisen topiccia, mutta joo siis tuon paineanturin ajattelin katsoa/putsaa liittimen/vaihtaa o-renkaat seuraavaks..

                  Heitän vähän omaa sekavaa spekulointia tuosta, jos joku viitsii ottaa kantaa niin kiitos jo etukäteen.

                  Vähän mietityttää tuo pumpun kunto, mutta (lähinnä siis JOS 1 mäntä vuotais pumpusta tms. niin tekeekö se tyhjäkäynnillä tuota rail paineen humppausta vai tasaako paineensäädin paineen optimiks vaikka paine hakattais vaan kahdella ehjällä männällä?)

                  Aiemmin yks suutin vuosi tosi reilusti ohi ja käyntiin lähti todella hyvin jo ennen ohivuodon korjausta..JOS pumpussa olis häikkää niin riittäiskö tuotto yhden sylinterin reiluun ohivuotoon ja hyvään käyntiin lähtemiseen...nyt kun ohivuoto on korjattu niin tuotto pitäs oman päättelyn mukaan riittää on pumpun kunto mikä hyvänsä...näin tulin tulokseen, että pumppu on ok ja tuo vika on periaatteessa PAKKO olla tuolla paineensäätimessä...kai
                  Last edited by Saarikoski; 26-04-2016, 18:27.

                  Comment

                  • thabandit^
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 62
                    • Keski-Suomi

                    #24
                    Mistä noita paineensäätimen O-renkaita saa tilattua? Paikallisella KL:llä pyörittelivät päätään.
                    2001 530d Touring

                    Comment

                    • MaxSound
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 255
                      • Kajaani

                      #25
                      Kyllä ne KL:stä saa.
                      E39 525DA Touring -01, 540tkm

                      Comment

                      • Jungar
                        BTCF Member
                        • Jun 2014
                        • 60
                        • Kolari

                        #26
                        Noniin. Tänään sitten tuli suutin saksanmaalta.

                        Eli ykkösen suutin vaihtoon ja tyhjäkäynnillä tärinä hävisi. En kerinny vielä korjausarvoja katteleen, mutta kumminki lämpimäksi ajelin ja tyhjäkäynnillä kävi niin nätisti, eikä tärissyt.

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          #27
                          Originally posted by Jungar View Post
                          Noniin. Tänään sitten tuli suutin saksanmaalta.
                          Mistä tilasit suuttimen ja paljonka tuli kustantamaan?
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • Jungar
                            BTCF Member
                            • Jun 2014
                            • 60
                            • Kolari

                            #28
                            Originally posted by jaykayarel View Post
                            Mistä tilasit suuttimen ja paljonka tuli kustantamaan?

                            Diesel technik biberach. Suutin makso rahteineen ja panttimaksun kans 204,99€. Sieltähän saa sen 50€ panttimaksun takasin jos lähettää vanhan takasin.. Yllättävän nopeaa tuli, viikko vain meni..

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              #29
                              Originally posted by Jungar View Post
                              Diesel technik biberach. Suutin makso rahteineen ja panttimaksun kans 204,99€. Sieltähän saa sen 50€ panttimaksun takasin jos lähettää vanhan takasin.. Yllättävän nopeaa tuli, viikko vain meni..
                              Halpa oli. Ei kannata enää tuohon rahaan alkaa korjauttaan ellei oo 100% varma, että vika on vaan ohivuodossa ja suutinpäähän ei tarvi koskea.

                              Comment

                              • thabandit^
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 62
                                • Keski-Suomi

                                #30
                                Juu, taas saatu yksi vikapaikka suljettua pois.
                                Paineensäätöventtiilin o-rengas ja tukirengas uusittu, ei vaikutusta. Vanhat olivatkin ihan hyvän näköiset, mitä nyt o-renkaasta oli vähän väriä haalistunut pois.

                                Alkaa syyn aiheuttajat kohta loppua, kai se pitää katse kääntää kohti KP-pumppua. Suutinten johtosarjan voisi vielä koettaa ennen tuota.

                                Varmaan eBay.de kustannustehokkain suunta alkaa etsiä KP-pumppua?
                                2001 530d Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎