memebuy23buy

525dA automaattilaatikon toiminnasta kylmänä? (GM-loota), Rengaskoon vaikutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by Dimmu!! View Post
    Ainakaan mitään läikkiä ei ole auto koko vuoden omistusaikanani maahan jättänyt. Mikäli vuoto ei ole niin pieni että ei paikallaan ollessa maahan jätä huomattavaa jälkeä.
    Lauhduttimen yms vuoto kusee pohjapanssarin päälle
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Dimmu!!
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 49
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by veku View Post
      Lauhduttimen yms vuoto kusee pohjapanssarin päälle
      No täytynee huomenna tutkailla vähän sitäkin puolta. Onkos lauhdutin kummalla puolella keulaa vai keskellä syylärin takana?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Dimmu!! View Post
        Ennen suomeentuontia 2013-2014 Virossa vaihettu vissiin öljyt, ainakin kuitti (ATM öli) tjsp. lukee kuitissa.
        Mietin tässä vain, että onko mitään viisaita ennakkotoimenpiteitä parasta ryhtyä pian tekemään, ettei tuu kovin kallis remontti jos hajottaa jotain enemmän. Eli ei tuo nyt varmaan mikään paha vielä ole, mutta jotenkin uskoisin että laatikko ei täysin loogisesti toimi, vaikka kokemusta ei mulla muunlaisesta käytöksestä ole.
        Otan akun yöksi irti...
        Eniten tuo luistaminen mietityttää kylmällä, kun lähtee 80km/h tielle. Luistaa sinne 4000rpm tienoille ja jossei kaasua ite hieman höllää, niin saattaa ruveta hieman juilimaan (pieni lukon tai pykältämisen) on/off/on/off nykimis fiilis tuntuu , eli hieman voi joskus tehdä noin........
        Jos kuitenkaan vikavaloja ei syty tauluun, kyse ei ole mm.liiallisesta luistosta tai väärin kytkemisestä.
        Liian vähäinen öljy voi periaatteessa aiheuttaa myös kuvaillut oireet, mutta silloin pitäisi tehdä myös sitä että varsinkin kylmänä antaa ”odottaa” vaihteen kytkeytymistä ja ”kolauttaa” sen lopulta yht`äkkiä. Tätä ei ilmeisesti tapahdu?
        Viittaisi ehkä enemmänkin väärään öljylaatuun, mutta tämäkään ei ihan 100%:sti kuulosta siltä?

        Eli katsotaan nyt se akun irroitus, koska ennen sitä on turha arpoa.

        Comment

        • Dimmu!!
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 49
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Jos kuitenkaan vikavaloja ei syty tauluun, kyse ei ole mm.liiallisesta luistosta tai väärin kytkemisestä.
          Liian vähäinen öljy voi periaatteessa aiheuttaa myös kuvaillut oireet, mutta silloin pitäisi tehdä myös sitä että varsinkin kylmänä antaa ”odottaa” vaihteen kytkeytymistä ja ”kolauttaa” sen lopulta yht`äkkiä. Tätä ei ilmeisesti tapahdu?
          Viittaisi ehkä enemmänkin väärään öljylaatuun, mutta tämäkään ei ihan 100%:sti kuulosta siltä?

          Eli katsotaan nyt se akun irroitus, koska ennen sitä on turha arpoa.
          Akun irroitus yöksi ei vaikuttanut.
          Yhden ainoan kerran talvella tuli ilmoitustaululle joku trans fail safe teksti, kun käännyin risteyksessä vasemmalle ja joku auto meinasi tulla kylkeen, niin polkaisin lapun lattiaan samalla kun kaarroin tiukasti vasemmalle.
          Ja jäi vitonen tai nelonen päälle laatikkoon.
          Kauppareissun jälkeen kun auto oli levännyt toimi taas laatikko entiseen malliinsa.
          Tuota "luistoa" tapahtuu joskus myös lämpöiselläkin koneella, kun lähtee isolle tielle, niin kierrokset lähtee kolmen tonnin jälkeen nopeampaa vauhtia karkaamaan kohti 4000rpm vitosella.

          Tosiaan kylmänä paikaltaan lähtiessä kestää sekunnin D:lle tai R:lle kytkettyä ennenkuin lähtee ryömimään tyhjäkäynnillä. Ja aikalailla kuminauhamaista menoa, että kierrokset ei hirveitä heittele vaihdoissa ja vaihdot on aavistuksen töksähtäviä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Eikö tosiaan ollut minkäänlaista vaikutusta mihinkään suuntaan???

            No, jos ei, niin seuraavaksi öljyn määrä tarkastukseen ja mikäli sekin on ok, niin melkein kääntäisin katseeni öljyjen laatuun?
            Eli öljyt vaihtoon.

            Comment

            • Dimmu!!
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 49
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Eikö tosiaan ollut minkäänlaista vaikutusta mihinkään suuntaan???

              No, jos ei, niin seuraavaksi öljyn määrä tarkastukseen ja mikäli sekin on ok, niin melkein kääntäisin katseeni öljyjen laatuun?
              Eli öljyt vaihtoon.
              No ei kyllä mielestäni vaikuttanut mitenkään, ehkä ensimmäisellä pienellä ajolla oli vähän erilainen mutta luisti silti.
              Mutta sen jälkeen samanlainen, meinaa olla jo helvetin vaikea uskaltaa kerätä vauhtia aamuisin, kun pitää kaasusta pikkusen himmailla kesken kiihdytyksen ettei kierrokset karkaa.

              Tiistainan käyn tarkistuttamassa öljyn määrän, jos ok niin täytyy miettiä jos vaihtaisi sinne öljytkin. Mitähän öljyjen vaihto kustantaa suurinpiirtein, niissäkin kai aikalailla suurta hintahaarukkaa tarjolla?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Dimmu!! View Post
                No ei kyllä mielestäni vaikuttanut mitenkään, ehkä ensimmäisellä pienellä ajolla oli vähän erilainen mutta luisti silti.
                Mutta sen jälkeen samanlainen, meinaa olla jo helvetin vaikea uskaltaa kerätä vauhtia aamuisin, kun pitää kaasusta pikkusen himmailla kesken kiihdytyksen ettei kierrokset karkaa.

                Tiistainan käyn tarkistuttamassa öljyn määrän, jos ok niin täytyy miettiä jos vaihtaisi sinne öljytkin. Mitähän öljyjen vaihto kustantaa suurinpiirtein, niissäkin kai aikalailla suurta hintahaarukkaa tarjolla?
                Kysymys vain ei voi olla ylimääräisestä luistosta itsessään mikäli ratasvalo ei syty tauluun? Eli laatikko havaitsee pienenkin ylimääräisen/yli ohjearvojen olevan kuiston ja sytyttää välittömästi ratasvalon+lyö nilkutuksen päälle?

                Comment

                • Dimmu!!
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 49
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Kysymys vain ei voi olla ylimääräisestä luistosta itsessään mikäli ratasvalo ei syty tauluun? Eli laatikko havaitsee pienenkin ylimääräisen/yli ohjearvojen olevan kuiston ja sytyttää välittömästi ratasvalon+lyö nilkutuksen päälle?
                  Joo, ei ole mitään ratasvaloja näkynyt koskaan.
                  Onko ko. autossa edes semmoista, kun on vuosimallia -03 vai onko sama asia, kun ilmoittaa sen safe moden näytössä, jota on tapahtunut kerran joulukuussa?

                  Eli ilmeisestikkö ei mitään vakavempaa suurta remonttia ole tiedossa jos "oikeaa" luistoa ei tapahdu? Mitenkäs loppusuoralla oleva turbiini oireilee?

                  Toivottavasti nyt vain pelkistä vääristä tai vähistä öljyistä olisi kiinni.
                  Pari kertaa tässä kk sisällä auton sisälle tullut ajossa semmoinen imelän öljyn tapainen haju, vähän samanlainen kuin vihreissä työkoneiden hydrauliöljyissä on. Toinen niistä kerroista oli itseasiassa tänään, kun puolilämpöisellä autolla lähdin liikenteeseen, niin aavistuksen nenään tuli hetkeksi aikaa semmoinen hydrauliöljyn tuoksu, jos nyt mitenkään voi tähän edes yhdistää.

                  Comment

                  • Dimmu!!
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 49
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Noniin, öljymäärä käyty tarkistamassa. Ei mennyt kuin 2,5 litraa öljyä lisää laatikkoon 😨
                    Käytös muuttui lämpöisenä ajaessa ainakin parempaan suuntaan ja turbiinikin lukittuu nyt jo reippaassa 80km/h nopeudessa, ennen ollessa 105km/h.
                    Katsotaan kuinka kylmänä menee huomenissa...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Dimmu!! View Post
                      Noniin, öljymäärä käyty tarkistamassa. Ei mennyt kuin 2,5 litraa öljyä lisää laatikkoon 😨
                      Käytös muuttui lämpöisenä ajaessa ainakin parempaan suuntaan ja turbiinikin lukittuu nyt jo reippaassa 80km/h nopeudessa, ennen ollessa 105km/h.
                      Katsotaan kuinka kylmänä menee huomenissa...
                      Jos alkaa ”nöyrtymään” oikeaan suuntaan, niin käy nollauttamassa laatikon adaptaatiot, koska nyt pidempiaikaisen öljynvähyyden vuoksi se on aika sekaisin.
                      Tosin kannattaa nyt ajaa hetken aikaa ja katsoa mihin suuntaan käytös muuttuu ja muuttuko lopulta?

                      Comment

                      • Dimmu!!
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 49
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Jos alkaa ”nöyrtymään” oikeaan suuntaan, niin käy nollauttamassa laatikon adaptaatiot, koska nyt pidempiaikaisen öljynvähyyden vuoksi se on aika sekaisin.
                        Tosin kannattaa nyt ajaa hetken aikaa ja katsoa mihin suuntaan käytös muuttuu ja muuttuko lopulta?
                        Nollautuukos tuolla akun irroituksella yön ajaksi vai jääkö jotain rippeitä muistiin jotka täytyy koneella nollata?

                        Comment

                        • Illusmare
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 65
                          • Porvoo

                          #27
                          Originally posted by Dimmu!! View Post
                          Nollautuukos tuolla akun irroituksella yön ajaksi vai jääkö jotain rippeitä muistiin jotka täytyy koneella nollata?
                          Ei nollaudu irroittamalla akkukenkä. Joutuu jollain softalla nollaamaan.
                          Nykyinen: BMW 540i E39 '97
                          Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

                          Comment

                          • paltsu91
                            Newbiemmer
                            • Nov 2015
                            • 8
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Itsekkin pitäisi tarkastaa öljyjen määrä laatikosta. Laatikkoon Vaihdettu huoltokirjan mukaan öljyt jossain 180tkm kohdalla. Nyt autolla rullailtu nyt mukavat 480tkm ja laatikko vaihtaa muuten todella nätisti, mutta kylmänä tahtoo kierrättää kolmen tonnin tuntumaankin ennen kuin leipoo isompaa pesään pienelläkin kaasulla. Myös ruuhkassa jos ajaa todella rauhallista ajoa ja laatikko vaihtaa isompaa alle 1500 kierroksella niin autoa ikään kuin tönästäisiin kevyesti eteen päin :think

                            Ns. Normaalissa ajossa tai kovemmassa vedossa laatikko toimii todella nätisti. Kysymys kuuluukin että mitä öljyä laatikkoon tarvittaessa lisään? Dextron III VAI IV? Ja ei tietoa minkä merkkistä siellä nyt on, joten voiko eri merkkisiä öljyjä sekoittaa keskenään vai onko enemmän haittaa kuin hyötyä? Auto siis 530d ja gm askilla tottakai
                            Last edited by paltsu91; 07-04-2016, 15:42. Reason: Lisäys

                            Comment

                            Working...
                            X