Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä hajottaa kampiakselin asentoantureita? M52B28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8259
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by janke View Post
    Taasko? Voi helvata. Nesteitäkö ei ole päässyt nyt valumaan tuon viimesimmän päälle?
    Jep, tämä viimeisin on pysynyt varmasti kuivana.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8259
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Ilmeisesti nämä USA malleihin tarkoitetut osat?

      12514592703


      12141709616
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11095
        • Oulu

        #18
        Originally posted by peto2 View Post
        Ilmeisesti nämä USA malleihin tarkoitetut osat?

        12514592703


        12141709616
        Joo. Mut noita on ollu käytössä ihan viimeisissä euroversioissakin. Tota kampuran takapäähän tulevaa anturia ei ihan helposti saa modattua käyttöön (pitäs vaihtaa kampura jos on triggeri kehä takapäässä ja lohkossa pitös olla paikka anturille), mut ton johtosarjan voi toki soveltaa etupäässä olevaan anturiinkin. En kyllä itse ole kokeillut miten hyvin onnistuu.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8259
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Joo. Mut noita on ollu käytössä ihan viimeisissä euroversioissakin. Tota kampuran takapäähän tulevaa anturia ei ihan helposti saa modattua käyttöön (pitäs vaihtaa kampura jos on triggeri kehä takapäässä ja lohkossa pitös olla paikka anturille), mut ton johtosarjan voi toki soveltaa etupäässä olevaan anturiinkin. En kyllä itse ole kokeillut miten hyvin onnistuu.
          Onko USA mallin koneissa erilainen jakopäänkoppa? Tuo 12141709616 numeroinen anturi on tullut niihin takaisinkutsun myötä ja pitäisi sopia -95 alkaen?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11095
            • Oulu

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            Onko USA mallin koneissa erilainen jakopäänkoppa? Tuo 12141709616 numeroinen anturi on tullut niihin takaisinkutsun myötä ja pitäisi sopia -95 alkaen?
            Samanlainen jakopään koppa. Mut USA mallissa anturi ei ole siinä jakopään kopassa, vaan lohkon kyljessä koneen takapäässä. Tuon anturin toimivuus jakopään kopassa on kysymysmerkki.

            Last edited by Pazi88; 16-01-2017, 07:25.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8259
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Samanlainen jakopään koppa. Mut USA mallissa anturi ei ole siinä jakopään kopassa, vaan lohkon kyljessä koneen takapäässä. Tuon anturin toimivuus jakopään kopassa on kysymysmerkki.
              Niinpä niin, eli ainakin anturille menevän johdon joutuu jatkamaan. Anturin saa kyllä toimimaan kunhan ei jää liian lyhyeksi. Mutta tämähän selviää lähiaikoina.. tilasin osat jo
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                Niinpä niin, eli ainakin anturille menevän johdon joutuu jatkamaan. Anturin saa kyllä toimimaan kunhan ei jää liian lyhyeksi. Mutta tämähän selviää lähiaikoina.. tilasin osat jo
                Samanlainen Hall-anturihan siellä on oli se koneen kummassa päässä vain. Ja varmasti riittää johdot koneen etupäähän jos takapäähänkin kun liitos on koneen etupäässä.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8259
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Ensimmäinen ongelma ratkaistu, M54 anturi on n. 8,5mm pidempi kuin M52:n anturi, halkaisija ja kiinnitys on sama. Laitoin tuohon 3kpl 3mm spacereita. Jos jää liian kauas niin noita voi hioa ohuemmaksi. Johtosarja on vielä matkalla niin ei pysty asentamaan.

                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8259
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Yllättävän pitkään se tavara kulkee amerikan mantereelta. Liikkeelle lähti vasta kun aloin parin viikon jälkeen kyselemään. mutta saapui sitten lopulta.

                    Tämä homma ei todellakaan ole plug & play.. Vielä on jäljellä pray osuus, en ehtinyt tänään koittamaan käyntiin.

                    Tämmönen osa sieltä saapui, kirjoittelin tuohon että mihin kaikki menee.



                    Heti tuli ongelmia eteen, johtosarja on auttamatta liian lyhyt. Laitoin vanhan anturin tuohon rinnalle malliksi.



                    Lyhyeksi jäänyt johtosarja korjaantui yhden vanhan anturin johdolla, tinalla ja kutistesukalla. Laitoin myös tuon vanhan anturin johdossa olleen kumisuojan paikalleen. Ei helpota jatkoa yhtään mutta näissä euromalleissa anturi on sellaisessa paikassa että jos ja kun termostaattikoppa vuotaa, vesi valuu suoraan anturin sisään ilman tuota kumisuojaa.



                    Tästä päästäänkin seuraavaan ongelmaan. Se kumisuoja ottaa vesipumpun siivapyörään kiinni eikä anturin liitintä saa irti anturin ollessa paikallaan. Tämä jälkimmäinen nyt on aika mitätön ongelma.



                    Tämä saadaan "ratkaistua" taittamalla johtosarja tiukasti liittimen yli ja sitomalla nippusiteellä. Siivapyörän ja kumisuojan väliin jää ehkä 0,5mm tilaa, toivottavasti siivapyörä on 100% suora. :think



                    Huomenna nähdään sitten että toimiiko tämä ylipäätään.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8259
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      Ensimmäisellä yrityksellä ei tullut kuin yksittäisiä yskähdyksiä. Hioin spacereita yhteensä n. 0,5mm ohuemmaksi ja kävi jo tyhjää ihan hyvin mutta kuormittaessa röpeltää. Hioin spacereita vieläkin ohuemmaksi, triggerin ja anturin väli reilusti alle 1mm tässä kohtaa ja vaikuttaisi toimivan... pray.. :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Ensimmäisellä yrityksellä ei tullut kuin yksittäisiä yskähdyksiä. Hioin spacereita yhteensä n. 0,5mm ohuemmaksi ja kävi jo tyhjää ihan hyvin mutta kuormittaessa röpeltää. Hioin spacereita vieläkin ohuemmaksi, triggerin ja anturin väli reilusti alle 1mm tässä kohtaa ja vaikuttaisi toimivan... pray.. :think
                        Vilkaisin pikaisesti, niin m52 väli kampuran anturin ja hampaan välissä pitäisi olla 1mm +-0.3mm eli nyt aletaan olla raon osalta oikealla alueella. Yksi vaihtoehto saada tuo johtosarja kauemmaksi siivapyörästä olisi hitsata ne spacerit sopivaan kulmaan ja sitten pultata uudestaan kiinni. Ellei hitsauslaitteita löydy, niin yhden tai useamman spacerin voisi korvata sopivalla adapterilevyllä, jolla saa anturin käännettyä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8259
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Vilkaisin pikaisesti, niin m52 väli kampuran anturin ja hampaan välissä pitäisi olla 1mm +-0.3mm eli nyt aletaan olla raon osalta oikealla alueella. Yksi vaihtoehto saada tuo johtosarja kauemmaksi siivapyörästä olisi hitsata ne spacerit sopivaan kulmaan ja sitten pultata uudestaan kiinni. Ellei hitsauslaitteita löydy, niin yhden tai useamman spacerin voisi korvata sopivalla adapterilevyllä, jolla saa anturin käännettyä.
                          Tommonen anturin kääntävä adapteri olisi kyllä hyvä ja helppo toteuttaa.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by peto2 View Post
                            Tommonen anturin kääntävä adapteri olisi kyllä hyvä ja helppo toteuttaa.
                            Jos se auto alkaa tuolla anturilla kunnolla toimimaan, niin kannattaa vakavasti harkita, että tekee sen adapterin, on nimittäin himppasen turhan lähellä nyt ne johdot. Toki eihän sen damperin pitäisi päästä ottamaan siihen kiinni, mutta..
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8259
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Jos se auto alkaa tuolla anturilla kunnolla toimimaan, niin kannattaa vakavasti harkita, että tekee sen adapterin, on nimittäin himppasen turhan lähellä nyt ne johdot. Toki eihän sen damperin pitäisi päästä ottamaan siihen kiinni, mutta..
                              Jep. Jos hihna hajoaa niin vie melko varmasti anturin mennessään. :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8259
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                Nyt on vajaa pari viikkoa ajettu ongelmitta. Anturin ja trikkerin etäisyys 0,8mm
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎