Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Alpina D10 alavääntö hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ripe89
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 10
    • savonlinna

    BMW Alpina D10 alavääntö hukassa

    Moi ois työn alla moinen bemari josta alavääntö täysin kadoksissa.

    3000rpm ylöspäin vetää jotenkin mut ei sillonkaan niinkuin kuiluisi?

    nyt tarkistitte ilmamäärä nousee täys vedossa 900mg

    rail paine ihan ok.

    startuttaa välillä pitkään?

    ahdot nousee täys vedossa 1.5bar

    ei vikakoodeja mistään?

    oisko kellään ideoita?
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2324
    • Uusimaa

    #2
    Eiköhän sieltä kannata ensimmäisenä käydä läpi (=uusia) ne kaikki alipaineletkut, jotka ruokkii mm. turbojen säätimiä. Konehan on 535d "esiversio", joten olettaisin että samat sudenkuopat siellä on.

    Nuo alakierrosten veto-ongelmat on ainakin 535d-koneiden tapauksessa johtuneet liki poikkeuksetta ahtimen toimintaa ohjaavista alipaineletkuista, jotka hapertuu uusimiskuntoon n.100.000km välein. Yksi kerrallaan vaan käy kaikki läpi. Jos/kun siellä on kaikki kunnossa, jää vaihtoehdoksi ahtimen säätösolenoidit ja alipainekellot.

    Jossain tapauksissa on tainnut olla ongelmia myös isomman ahtimen ohjainläpässä, jolla säädellään kummanko puhaltimen kautta kulkuasiaa hoidellaan. Ainakin yhden sitkeän tapauksen muistan täältä foorumilta, jossa lopullinen syyllinen oli tuon läpän mekanismin murtuminen ahtimen rungosta. Nämä taitaa olla kuitenkin harvinaisia tapauksia ja sinällään epätodennäköinen tässä tapauksessa....

    Originally posted by ripe89 View Post
    Moi ois työn alla moinen bemari josta alavääntö täysin kadoksissa.

    3000rpm ylöspäin vetää jotenkin mut ei sillonkaan niinkuin kuiluisi?

    nyt tarkistitte ilmamäärä nousee täys vedossa 900mg

    rail paine ihan ok.

    startuttaa välillä pitkään?

    ahdot nousee täys vedossa 1.5bar

    ei vikakoodeja mistään?

    oisko kellään ideoita?
    Last edited by JKK; 30-03-2016, 10:27.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Boiga
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 1773
      • Ylöjärvi

      #3
      ei auta välttämättä kysyjää mutta alpinassahan on kaksi samanlaista ahdinta yhtäaikaa puhaltamassa. eli ei ole e6x tapaan seqventaalinen. hukkaportti ja sen ohjaus? pitääkö motään erikoista suhinaa tai vihellystä?
      Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

      Comment

      • ripe89
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 10
        • savonlinna

        #4
        Moi turbosta kuuluu kyllä vihellystä.
        Mut ilmeisesti kuulunut jo pitkään?
        Ja turbon on tosiaan saman kokoisia ja on sähkö ohjattuja.
        Kun auton laittaa käyntiin säätimet liikkuu.

        Nyt tilattiin maf saa nähdä onko mitään apua?

        Comment

        • ripe89
          Newbiemmer
          • Dec 2009
          • 10
          • savonlinna

          #5
          Moi turbosta kuuluu kyllä vihellystä.
          Mut ilmeisesti kuulunut jo pitkään?
          Ja turbot on tosiaan saman kokoisia ja on sähkö ohjattuja.
          Kun auton laittaa käyntiin säätimet liikkuu.

          Nyt tilattiin maf saa nähdä onko mitään apua?

          Comment

          • ripe89
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 10
            • savonlinna

            #6
            ja kaikki alipaine letkut on vaihdettu mitä löytyi?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎