Eli kyseessä xenovaloilla varustettu E39 . Käytin auton katsastuksessa ja siellä huomattiin ettei kuskin puoleinen valojen säätö toimi. Onko siellä moottori vai millä systeemillä säätö toimii. Osaisi tehdä asialle jotain.
E39 Ajovalojen säätö
Collapse
X
-
Moottori on keskellä alapuolella, yläpuolella on säätötapit, toinen ylös/alas ja toinen sivuille, näitä kahta voi säätää käsin.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
siellä on moottori joka säätää automaattisesti sen korkeuden, mutta näissä menee yleensä poikki ne manuaaliset säätötangot josta johtuen valo näyttää liian ales eikä rullien pyörittely vaikuta millään tavalla.Originally posted by beggy View PostEli kyseessä xenovaloilla varustettu E39 . Käytin auton katsastuksessa ja siellä huomattiin ettei kuskin puoleinen valojen säätö toimi. Onko siellä moottori vai millä systeemillä säätö toimii. Osaisi tehdä asialle jotain.
tästä
taikka tästä
noissa on kerrottu aika tarkastiF11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
Valot heiluu kun kokeilin mut herkemmin tuntuu heiluvan apukuskin puoli joka siis toimii. Kuskin puoleinenkin heiluu mut on jotenkin ehkä vähän jäykempi. Kerroit et orkkikset heikompaa muovia. Mistä saisi tilalle parempia ?Originally posted by niko-77 View PostMoi, sieltä on varmaan säätöpalikat rikki. Heiluuko valon sisukset vapaasti, jos otat kiinni valoista konehuoneen puolelta. Orkkikset ovat suht. heikkoa muovia, tilalle saa parempiakin. Ovat vähän hankalia vaihtaa, mutta näppärältä onnistuu.
Comment
-
Olen huomannut että säätö toimii automaattisesti kun käynnistää auton eli valot nousee mutta sisältä rullasta kääntämällä toinen valo ei toimi. Eli riittääkö säätötangon vaihtaminen että asia korjaantuu ?Originally posted by juha_s View Postsiellä on moottori joka säätää automaattisesti sen korkeuden, mutta näissä menee yleensä poikki ne manuaaliset säätötangot josta johtuen valo näyttää liian ales eikä rullien pyörittely vaikuta millään tavalla.
tästä
taikka tästä
noissa on kerrottu aika tarkasti
Comment
-
Jos on valon vieressä, niin kuulee myös toimiiko se moottori. Mutta useinmiten juuri nuo muovitapit on rikki ja niitä vaihtamalla asia korjaantuu.Originally posted by beggy View PostOlen huomannut että säätö toimii automaattisesti kun käynnistää auton eli valot nousee mutta sisältä rullasta kääntämällä toinen valo ei toimi. Eli riittääkö säätötangon vaihtaminen että asia korjaantuu ?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
yleensä joo, kato noi linkit läpi mitä laitoin niin saat selvyydenOriginally posted by beggy View PostOlen huomannut että säätö toimii automaattisesti kun käynnistää auton eli valot nousee mutta sisältä rullasta kääntämällä toinen valo ei toimi. Eli riittääkö säätötangon vaihtaminen että asia korjaantuu ?F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
E39 ajovalojen säätö
Jatketaas tätä jos vielä joku lukis. Eli kokeiltu valojen säädön toimimista ja apukuskin puoleinen valojen säätö toimii kun säätörullaa kääntää auton sisältä. Kuuluu myös moottorin ääni selvästi. Kuskin puolelta tätä ääntä ei kuulu eikä myös valo liiku. Pitääkö koko valomoduuli ottaa irti että tuon moottorin saa vaihdettua. Osaisi tilata oikeanlaisen osan tilalle ?Originally posted by buksin-1 View PostMoottori on keskellä alapuolella, yläpuolella on säätötapit, toinen ylös/alas ja toinen sivuille, näitä kahta voi säätää käsin.
Comment
-
Moottori on umpion sisällä, joten umpio pitää irroittaa ja avata. Valomoduulin ei tarvitse koskea. Samalla kannattaa ne muovitapit vaihtaa. Näihin kyselyihin kannattaisi vielä auton tiedot laittaa, niin osaa oikeat osat linkata. Arvoin nyt pre facelift auton xenoneilla.Originally posted by beggy View PostJatketaas tätä jos vielä joku lukis. Eli kokeiltu valojen säädön toimimista ja apukuskin puoleinen valojen säätö toimii kun säätörullaa kääntää auton sisältä. Kuuluu myös moottorin ääni selvästi. Kuskin puolelta tätä ääntä ei kuulu eikä myös valo liiku. Pitääkö koko valomoduuli ottaa irti että tuon moottorin saa vaihdettua. Osaisi tilata oikeanlaisen osan tilalle ?

Säätömoottori on kuvassa osa 2. http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ht/#8362048_13e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kiitos paljon kuvasta. Kyllä näyttää juurikin samanlaiselta valo kuin omassa autossa. Voikohan moottorin tilata suoraan autontiedoilla että tulee oikea? Purkaisi sitten vasta kun on uusi vaihtaa tilalle. Menee noi muoviset ulkokuoret samalla vaihtoon.Originally posted by HTK12 View PostMoottori on umpion sisällä, joten umpio pitää irroittaa ja avata. Valomoduulin ei tarvitse koskea. Samalla kannattaa ne muovitapit vaihtaa. Näihin kyselyihin kannattaisi vielä auton tiedot laittaa, niin osaa oikeat osat linkata. Arvoin nyt pre facelift auton xenoneilla.

Säätömoottori on kuvassa osa 2. http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ht/#8362048_13
Comment
-
Kyllä voi, laitat vin 7 viimeistä tuonne, niin näyttää sinun autoosi sopivat osat.Originally posted by beggy View PostKiitos paljon kuvasta. Kyllä näyttää juurikin samanlaiselta valo kuin omassa autossa. Voikohan moottorin tilata suoraan autontiedoilla että tulee oikea? Purkaisi sitten vasta kun on uusi vaihtaa tilalle. Menee noi muoviset ulkokuoret samalla vaihtoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Voisi olla halvempaa (ja järkevämpää?) etsiä vastaava umpio kokonaisena jostain käytettynä.Originally posted by beggy View PostVoikohan moottorin tilata suoraan autontiedoilla että tulee oikea? Purkaisi sitten vasta kun on uusi vaihtaa tilalle. Menee noi muoviset ulkokuoret samalla vaihtoon.
Comment
-
Ennen kuin ostaa mitään, kannattaa suorittaa pari mittausta. Säätömoottorin liittimestä löytyy 4 pinniä. Vinosti vierekkäin olevien nastojen välistä pitää löytyä 8-8.5 ohmin vastus. Näitä pareja on 2 (A-B ja C-D).Originally posted by beggy View PostMoottori maksaa 31€ saako käytettyä umpiota tohon hintaan ?
---A---C--
-B---D--
Mitataan siis valosta, ei johdosta. Säätömoottori on askelmoottori, ei ne juuri hajoa. Toki mahdollista....E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
Comment