Eli kyseessä xenovaloilla varustettu E39 . Käytin auton katsastuksessa ja siellä huomattiin ettei kuskin puoleinen valojen säätö toimi. Onko siellä moottori vai millä systeemillä säätö toimii. Osaisi tehdä asialle jotain.
Eli kyseessä xenovaloilla varustettu E39 . Käytin auton katsastuksessa ja siellä huomattiin ettei kuskin puoleinen valojen säätö toimi. Onko siellä moottori vai millä systeemillä säätö toimii. Osaisi tehdä asialle jotain.
siellä on moottori joka säätää automaattisesti sen korkeuden, mutta näissä menee yleensä poikki ne manuaaliset säätötangot josta johtuen valo näyttää liian ales eikä rullien pyörittely vaikuta millään tavalla.
Moi, sieltä on varmaan säätöpalikat rikki. Heiluuko valon sisukset vapaasti, jos otat kiinni valoista konehuoneen puolelta. Orkkikset ovat suht. heikkoa muovia, tilalle saa parempiakin. Ovat vähän hankalia vaihtaa, mutta näppärältä onnistuu.
Moi, sieltä on varmaan säätöpalikat rikki. Heiluuko valon sisukset vapaasti, jos otat kiinni valoista konehuoneen puolelta. Orkkikset ovat suht. heikkoa muovia, tilalle saa parempiakin. Ovat vähän hankalia vaihtaa, mutta näppärältä onnistuu.
Valot heiluu kun kokeilin mut herkemmin tuntuu heiluvan apukuskin puoli joka siis toimii. Kuskin puoleinenkin heiluu mut on jotenkin ehkä vähän jäykempi. Kerroit et orkkikset heikompaa muovia. Mistä saisi tilalle parempia ?
siellä on moottori joka säätää automaattisesti sen korkeuden, mutta näissä menee yleensä poikki ne manuaaliset säätötangot josta johtuen valo näyttää liian ales eikä rullien pyörittely vaikuta millään tavalla.
Olen huomannut että säätö toimii automaattisesti kun käynnistää auton eli valot nousee mutta sisältä rullasta kääntämällä toinen valo ei toimi. Eli riittääkö säätötangon vaihtaminen että asia korjaantuu ?
Olen huomannut että säätö toimii automaattisesti kun käynnistää auton eli valot nousee mutta sisältä rullasta kääntämällä toinen valo ei toimi. Eli riittääkö säätötangon vaihtaminen että asia korjaantuu ?
Jos on valon vieressä, niin kuulee myös toimiiko se moottori. Mutta useinmiten juuri nuo muovitapit on rikki ja niitä vaihtamalla asia korjaantuu.
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Olen huomannut että säätö toimii automaattisesti kun käynnistää auton eli valot nousee mutta sisältä rullasta kääntämällä toinen valo ei toimi. Eli riittääkö säätötangon vaihtaminen että asia korjaantuu ?
yleensä joo, kato noi linkit läpi mitä laitoin niin saat selvyyden
Moottori on keskellä alapuolella, yläpuolella on säätötapit, toinen ylös/alas ja toinen sivuille, näitä kahta voi säätää käsin.
Jatketaas tätä jos vielä joku lukis. Eli kokeiltu valojen säädön toimimista ja apukuskin puoleinen valojen säätö toimii kun säätörullaa kääntää auton sisältä. Kuuluu myös moottorin ääni selvästi. Kuskin puolelta tätä ääntä ei kuulu eikä myös valo liiku. Pitääkö koko valomoduuli ottaa irti että tuon moottorin saa vaihdettua. Osaisi tilata oikeanlaisen osan tilalle ?
Jatketaas tätä jos vielä joku lukis. Eli kokeiltu valojen säädön toimimista ja apukuskin puoleinen valojen säätö toimii kun säätörullaa kääntää auton sisältä. Kuuluu myös moottorin ääni selvästi. Kuskin puolelta tätä ääntä ei kuulu eikä myös valo liiku. Pitääkö koko valomoduuli ottaa irti että tuon moottorin saa vaihdettua. Osaisi tilata oikeanlaisen osan tilalle ?
Moottori on umpion sisällä, joten umpio pitää irroittaa ja avata. Valomoduulin ei tarvitse koskea. Samalla kannattaa ne muovitapit vaihtaa. Näihin kyselyihin kannattaisi vielä auton tiedot laittaa, niin osaa oikeat osat linkata. Arvoin nyt pre facelift auton xenoneilla.
Moottori on umpion sisällä, joten umpio pitää irroittaa ja avata. Valomoduulin ei tarvitse koskea. Samalla kannattaa ne muovitapit vaihtaa. Näihin kyselyihin kannattaisi vielä auton tiedot laittaa, niin osaa oikeat osat linkata. Arvoin nyt pre facelift auton xenoneilla.
Kiitos paljon kuvasta. Kyllä näyttää juurikin samanlaiselta valo kuin omassa autossa. Voikohan moottorin tilata suoraan autontiedoilla että tulee oikea? Purkaisi sitten vasta kun on uusi vaihtaa tilalle. Menee noi muoviset ulkokuoret samalla vaihtoon.
Kiitos paljon kuvasta. Kyllä näyttää juurikin samanlaiselta valo kuin omassa autossa. Voikohan moottorin tilata suoraan autontiedoilla että tulee oikea? Purkaisi sitten vasta kun on uusi vaihtaa tilalle. Menee noi muoviset ulkokuoret samalla vaihtoon.
Kyllä voi, laitat vin 7 viimeistä tuonne, niin näyttää sinun autoosi sopivat osat.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Voikohan moottorin tilata suoraan autontiedoilla että tulee oikea? Purkaisi sitten vasta kun on uusi vaihtaa tilalle. Menee noi muoviset ulkokuoret samalla vaihtoon.
Voisi olla halvempaa (ja järkevämpää?) etsiä vastaava umpio kokonaisena jostain käytettynä.
Moottori maksaa 31€ saako käytettyä umpiota tohon hintaan ?
Ennen kuin ostaa mitään, kannattaa suorittaa pari mittausta. Säätömoottorin liittimestä löytyy 4 pinniä. Vinosti vierekkäin olevien nastojen välistä pitää löytyä 8-8.5 ohmin vastus. Näitä pareja on 2 (A-B ja C-D).
---A---C--
-B---D--
Mitataan siis valosta, ei johdosta. Säätömoottori on askelmoottori, ei ne juuri hajoa. Toki mahdollista....
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment