Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihteiden käyttö ilman jarrunpainallusta "shift lock solenoid"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samlei
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 18
    • Raahe

    Vaihteiden käyttö ilman jarrunpainallusta "shift lock solenoid"

    Potilaana 540 -96
    Vaihteita voi käyttää ilman jarrupolkimen painamista.
    Vikakoodiksi inpa herjaa "shiftlock solenoid magnetic valve". Aina jarrua painaessa vaihteisto menee failsafe-ohjelmaan.
    Ongelmana on ettei kyseisessä autossa ole tätä solenoidia vaihdekepin yhteydessä, vaan missä??? (on jo kokeiltu vaihtaa koko vaihdekeppi kaikkineen). Sekä jarruvalot toimivat ok ja inpa tunnistaa jarrunpainamisen joten jarrupolkimen kytkin on kunnossa.
    Vika ilmaantui kun autoa siirrettiin n.20m ilman akkua.
    Mistä lähtä vikaa tutkimaan?
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Toinen samanlainen tapaus tullut myös vastaan. Tämä alkoi toimimaan ajossa normaalisti itsekseen, mutta herjaa edelleen vikakoodeissa siitä olemattomasta solenoidista. Olisin vaihtanut testiksi vaihdelaatikon ohjausboksin, mutta näitä 5HP30:lla olevia 540:siä on vain ekana vuonna ja purkkia ei löytynyt.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • samlei
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 18
      • Raahe

      #3
      Mutta kyllähän näissäkin laatikoissa tuo lukitus kuitenkin on, mutta miten toteutettu? Ja tapahtuuko vaihteenvapautus jonkun releen tms. Kautta jotta voisi tarkistetalla? Amerikan foorumeilta löysin samaa vikaa. Vaihteen vapautusta voisi tarkistaa ohjausboksin pinneistä yleismittarilla, mutta mitkä pinnat ja mitä arvoa kuuluisi näyttää..

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Niin mutta kun tuollaisessa ei ole jarrun painallusta vaativaa lukitusta. Itsellä E38:ssa myöskään ei ole tuota lukkoa.

        Minäkin olen yhden tuollaisen nähnyt muutama vuosi takaperin. Valitus inpalla sama mutta en tutkinut asiaa sen enempää.

        Comment

        • samlei
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 18
          • Raahe

          #5
          Kyllä oman muistin mukaan olen joutunut jarrua painamaan ainakun parkkivaihteelta siirtänyt keppiä, ellen nyt parin ajamattoman kuukauden jälkeen niin paljon muista väärin... Voisiko kukaan muu tätä varmaksi testata jolla ei ole tuota solenoidia kepin kyljessä?

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            540 facelift ainakin vaati P:tä D:lle vaihdettaessa jarrua
            Ja jotainhan sieltä rikki menee jos pääsis "väärin" vaihtamaan
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              540 facelift ainakin vaati P:tä D:lle vaihdettaessa jarrua
              Ja jotainhan sieltä rikki menee jos pääsis "väärin" vaihtamaan
              Eikä tarvitse olla edes facelift. -99 e39 540iA:ssa pitää painaa jarrua, kun viahdat P:ltä D:lle.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • walopower
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 294
                • Espoo

                #8
                Muistelen nähneeni että jossain mudulissa on tuo koodattavissa pitääkö olla jalka jarrulla.
                Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                Comment

                • einoleinogron
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 34
                  • Kotka

                  #9
                  http://www.e38.org/electran1.pdf

                  Tuosta löytyy hyvää infoa, sivulla 27 näytetään että mistä shift lock löytyy. Ei ainakaan mainintaa että joissain malleista se ei tuossa kohtaa olisi mutta tiedä häntä Lukemisen arvoista materiaalia
                  Perheen käyttöauto: 2012 F10 535xd M-sport
                  Entiset: 2008 BMW E61 530d M-sport, 1999 BMW E39 M5, 2006 BMW E91 320 ja 1996 E39 523iA

                  Comment

                  • samlei
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 18
                    • Raahe

                    #10
                    Eipä ole vikaa löytynyt vieläkään.
                    Mutta mieleen tuli pari vaihtoehtoa mitä Amerikanpuolen foorumeilta löysin:
                    Voisiko olla rikkinäiset taka abs-anturi? Ottaa nopeustiedon sieltä?
                    Vaihdelaatikon resetointi: avain 2. Asennossa ja kaasu pohjaan 30sek? Toimiiko?
                    Laatikon boxille ohjelma uusiksi?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎