Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39, 530da 1999 - teknisesti parantaminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    #16
    Kiitos!

    Tosta luinkin jo jostakin.. Siis että alkuperäinen on näissä korvattu vortexilla. Ilmeisesti alkuperäinen ei ole se luotettavin, tai että parempiakin ratkaisua on syytä harkita..

    En ole tutkinut yhtään tuota webastoa.. Onko se tämän vuotissa ollut vakiona? Sisätiloihin ei tule omaa kelloa, On kasettisoitin, mutta siihen kai vaikuttaa onko IRIS vai MID ohjausyksikkö. Eikö se vaikuttanut tuohon voidaanko koodata esilämmittäjäksi..

    Mun pitää lukea hiukan asiasta ja tutkia omaa autoa millanen siinä on ratkaisu.. Webaston tosiaan täysin tuntematon laite vielä itselle joten vaatii perehtymistä..

    Rehellisesti sanottuna myös egr ja imusarjan läpät on jäänyt tutkimatta.. Onko näissä kahta koulukuntaa vai onko nää niitä, joita (melkein) jokainen suosittelee tehtävän? Ilmeisesti karstoittuu ja saataa murtua/irrota/hajota muuta mukavaa mukavin seurauksin..

    Hietase: mitä enemmän foorumia likee, ainakin mallikohtaisia kirjoituksia ymmärtää että on syytä tutustua niihin kohteisiin, jotka kannattaa vaihtaa ajallaan, joita kannattaa tarkkailla ja jotka tulee varmasti jossakin kohtaa vaihdettavaksi. Näitä kun ynnäilee tajuaa, että pitää vaatia lisää työtunteja :P

    Itse asiassa egrrää ei ole tulpattu, sen voin jo sanoa näin suoralta käsin.. Läpistä en tiedä, pitää kokeilla tuntuuko tanko imusarjan alla.. Eikös se nyt anna jotakin vihjettä jo?Siis se kääntömekanismi mikälie
    Last edited by MOH85; 13-04-2016, 21:34. Reason: lisätty asiaa
    e39 530dA 1999.

    Comment

    • MOH85
      Bimmer Fanatic
      • May 2009
      • 241
      • Rauma

      #17
      Tällä ohjeella varmasti selviää hommasta:


      Millä ootte tuplannut ton EGR:n? Siinä käytännössä estetään toi pakokaasun uudelleenkierrätys? Onko näin? Ilmeisesti sen kierrätyksen sulkeminen ei vaikuta tässä kohtaa yhtään mihinkään?
      e39 530dA 1999.

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2328
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by MOH85 View Post
        En lähtenyt tuohon ulkoiseen modaamiseen, koska siitä riittää juttua. Ehkä sekin on jo parempi paikka sijoittaa raskaalla työllä hankittuja varoja ja jättää tuo moottoritila koskemattomaksi näiltä osin. Huoltaa tarpeen mukaan..
        Kysyit että mitä parannuksia autoon voisi tehdä? Tässä kohti sanon pelkästään, että jätä nuo ulkoiset modaamiset pääosin tekemättä. Lukuunottamatta jotain OEM-vanteita tms...

        E39 alkaa olla sen ikäinen nestori, että se säilyttää ulkoisen arvokkuutensa ainoastaan alkuperäiskuntoisena. Autolla on lähtökohtaisesti arvokas olemus, jonka voi pilata hyvinkin pienillä "parannuksilla". Jokainen ikkunantummennus, tonttiin madallus jne... tekee E39:stä halvan teiniauton näköisen, jonka lookkia arvostaa ainoastaan teinit ja pienet poikalapset. E39:n tuunaamista voi nykyään jo kutsua kulttuuririkokseksi, joka pelkästään laskee ko. korimallin yleistä arvoa.
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • MOH85
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 241
          • Rauma

          #19
          Kauneus on aina katsojan silmissä, joten siihen en ota kantaa Oli se sitten modattu, madallettu, tummennettu tai täysin vakio. Jokaisella on oikeus rakentaa tai jättää rakentamatta sitä, mikä itseään miellyttää. Ainakin itse ajattelen niin..

          Tohon läppien poistoon. Tää taitaa nyt olla taas muna vai kana -kysymys, mutta.. Se alavääntö, vaikuttaako? Samoin, jos läpät ottaa veke, niin egr taitaa olla syytä myös poistaa käytöstä?
          Last edited by MOH85; 13-04-2016, 22:29.
          e39 530dA 1999.

          Comment

          • VeeCasi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2013
            • 327
            • Paska kaupunni

            #20
            Originally posted by MOH85 View Post
            Kauneus on aina katsojan silmissä, joten siihen en ota kantaa Oli se sitten modattu, madallettu, tummennettu tai täysin vakio. Jokaisella on oikeus rakentaa tai jättää rakentamatta sitä, mikä itseään miellyttää. Ainakin itse ajattelen niin..
            No näihän se on,jotkut tykkää äidistä,toiset tyttärestä !

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by MOH85 View Post
              Sen verran kysyn, jota pidän puutteena, on moottorin lisälämmitin. Tiedän, että haualla löytyy asiaa mutta päätin silti kysyä myös tässä. Onko joku toteuttanut sitä ja jos on niin miten? Näin kesällähän tuo ei mieltä paina mutta, koska työni on yötyö ja autolla suoritettava, on pakkasiltoina tuollainen esilämmitys varmasti suotavaa? Vai miten dieselin osalta? Kuluttaako jokaöinen kylmäkäynnistys moottoria?
              Olettaen, että autossa on tehdaswebasto, niin koodautat siitä esilämmittimen. Sitten webastolla lämmität aina ennen lähtöä. Lisäksi sitten teet letkumuutokset, jos lämmittää nyt vain matkustamoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • MOH85
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 241
                • Rauma

                #22
                Asia bueno.. Näkeekö silmämääräisesti letkutuksesta (onkohan toi edes sana) onko tehty esilämmittämään vain kabiinia.. Onko toi koodaaminen kovin kallis operaatio ja missä se kannattaa tehdä? Ja oletan, että tehdaswebasto näin äkkiseltään..
                e39 530dA 1999.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by MOH85 View Post
                  Asia bueno.. Näkeekö silmämääräisesti letkutuksesta (onkohan toi edes sana) onko tehty esilämmittämään vain kabiinia.. Onko toi koodaaminen kovin kallis operaatio ja missä se kannattaa tehdä? Ja oletan, että tehdaswebasto näin äkkiseltään..
                  Foorumilta löytyy ihan kuvalliset ohjeet noista letkumuutoksista. Koodaamisesta kannattaa sopia jonkun foorumilaisen kanssa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Jamppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 445
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by MOH85 View Post
                    Tällä ohjeella varmasti selviää hommasta:


                    Millä ootte tuplannut ton EGR:n? Siinä käytännössä estetään toi pakokaasun uudelleenkierrätys? Onko näin? Ilmeisesti sen kierrätyksen sulkeminen ei vaikuta tässä kohtaa yhtään mihinkään?
                    Itse olin tässä kohtaa laiska ja tilasin valmiin tuotteen. Tuolla estät ettei pakokaasu mene sotkemaan imusarjaa. Sen sulkemisen vaikutukset normaalissa käytössä on täysin olemattomat.

                    Comment

                    • ilpopi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 139
                      • Kankaanpää

                      #25
                      Originally posted by MOH85 View Post
                      Tuolla pärjännee, kaikki tiivisteet sitten uusiksi samalla.
                      Itse harkitsisin samalla myös hehkujen sekä imusarjan alla menevien alipaineletkujen vaihtoa.
                      Ilman mitään purkamisia pääsee tihrustamaan ainakin ykköspytyn kohdilta onko läpät jo poistettu vai ei.

                      Comment

                      • MOH85
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 241
                        • Rauma

                        #26
                        Joo, pitää varata joku viikonloppu ja tosiaan hommata nuo tiivisteet uudet.. Siis kuhan tosiaan olen varmistunut että on vielä paikallaan. En osaa siitäkään nyt heti sanoa mitään. Ebay on muuten jännä mesta, joskus totesin mitä sieltä ei löydy, ei tarvita :P

                        Sellanen, nyt kun ehdin nuolasta ennenko tipahti, niin toi airbag valo syttyi. Prkl, vanha tuttu ja VIHATTU entuudestaan ranskalaisten kanssa.. Siirsin pelkääjän paikan penkin ihan taakse. Mun mielestä sieltä oli irronnut sellanane harmaa litteä liitin. Liekö sitten se perseenpaineen tunnistaja tai tuvavyöhön liittyvä, laitoin tkaas, mutta airbag taitaa tarvita aina vikakoodin nollaamista jotta näkee oliko tää se keissi?? Toivotta prkl :P

                        Tilasin INPAN tarpeineen siis johdot sun muut.. Kuhan kiinanmaasata saapuu niin pitää kattoa että onko tavarat edes sellasessa kunnossa et auton tunnistaa ja mitä sillä sit voi tehdä. Kehuttu tuntuu olevan.. Ainoo on van et taitaa mennä se kuukausi ennenn ku tulevat ja mua ainakin ..ketuttaa.. kaikki mahdolliset vikavalot. Meinas viimeyönä mennä pikkasen hermot..

                        EDIT: Mitä muuten ne letkut ja ne hehkut mahtaa kustantaa? Tiiviste tuskin montaa euroa, entä muut ryjät. Hehkuja kanssa pohdin. Luin tuota huoltokirjaa niin suhteellisen vähän on mitään tehty viimisen 200tkm aikana. VVuosittain öljyt, suodattimia, jäähdytysneste. Siinäpä ne tuntui olevan.. Olettaen että pidetty kirjaa..
                        Last edited by MOH85; 14-04-2016, 15:11. Reason: lisäilty juttuja
                        e39 530dA 1999.

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #27
                          Imusarjan läpät tuli vasta 3/2000 jälkeen valmistuneisiin.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6326
                            • P-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Imusarjan läpät tuli vasta 3/2000 jälkeen valmistuneisiin.
                            Eikös läpät olleet kaikissa E39 530D automaateissa ?
                            Vaikka voi olla että muistan varmaan väärin mutta kirjoitin silti
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • MOH85
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 241
                              • Rauma

                              #29
                              Tälläsen tiedon löysin, tosin oikeellisuus on aina harkinnan varainen:

                              1. BMW 520d. ( 136 hp. ) mechanical gearbox, 2001 y. - 2002 y. ~ NO SWIRL FLAPS
                              2. BMW 530d. ( 184 hp. ) mechanical gearbox 2000 y. ~ NO SWIRL FLAPS
                              3. BMW 530d. ( 184 hp. ) automatic gearbox, 2000 y. ~ SWIRL FLAPS
                              4. BMW 530d. ( 193 hp. ) mechanical gearbox 2001 y. - 2003 y. ~ POSSIBLY
                              5. BMW 530d. ( 193 hp. ) automatic gearbox 2001 y. - 2003 y. ~ SWIRL FLAPS

                              e39 530dA 1999.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by veku View Post
                                Eikös läpät olleet kaikissa E39 530D automaateissa ?
                                Vaikka voi olla että muistan varmaan väärin mutta kirjoitin silti
                                Läpät E39 530d automaatti 3/2000->, vanhemmissa ei läppiä. Manuaaliversioissa ei läppiä.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎