Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 M5 mystinen ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Siim
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 41
    • Helsinki

    #31
    "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #32
      Ehdin nyt vasta tsekkaamaan tosta sen ennakon, ja kyllähän se on reilusti myöhäisellä, johon tahmea käynti viittasikin. Ei mene ennakon puolelle edes 2000 rpm kohdilla, vaan silloin vasta muutaman asteen päässä 0 asteesta...

      Pitää nyt mitata ja laskea tuo tarkkaan, että sattuuko se kohdalleen vetolevyä kääntämällä yhden pulttivälin verran, vai pitääkö toi Clutchmastersin vp:stä irroitettu kehä parittaa tuohon Blingfactoryn vauhtipyörään jollain konstilla.

      Eli älkää laittako M62-koneen automaatin vetolevyä S62:een, niissä on erilainen triggerikulma.

      Laitan vielä myöhemmin infoa, että miten homma ratkeaa.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #33
        Hyvä kun selvisi. Voisi hyvinkin osua kohdalleen kääntämällä yhden pulttivälin verran. M5boardilla löytyy ainakin yksi samantyyppinen tapaus, jossa vauhtipyörän vaihdon jälkeen kävi huonosti ja vauhtipyörä oli yhden pulttivälin verran väärässä kohdassa: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...-problems.html.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #34
          Nytpäs se pelaa. M62-triggerikiekko oli 4,5 hammasta, eli 27 astetta liian myöhäisellä. Koneistettiin tohon Blingfactoryn vauhtipyörään yhteen pultinreikään kampuran ohjuriholkille sopiva reikä ja rei'itys takapuolelle, johon siirrettiin edellisestä Clutchmastersin alumiinivauhtipyörästä siihen kiinni ruuvattu teräksinen starttikehä-/triggerikiekko ja väliin 6 mm teräskiekko spaceriksi, että kehä tulee tarpeeksi lähelle lohkoa ja oikeaan asentoon Clutchmastersin pyörään verrattuna. Vauhtipyörän keskiöön tein sorvissa soviteholkin, että se keskittää ittensä kampuran päähän, kun toi M62-vetolevyn kanssa käytettävä limppu on keskireiältään suurempi ja keskittää ittensä vetolevyssä olevaan olakkeeseen.

          Ei ollu ihan bolt-on -prokkis ja persnettoa tuli meikäläiselle reilusti. Noh, joskus se vaan alkaa vastustaa ihan huolella. Pitää muut hyvitykset vielä sopia m5fromhell:in kanssa erikseen, kun joutui autotta olemaan ja meni niin säätämiseksi.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎