Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sisäkierto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarno j
    BTCF Member
    • May 2010
    • 293
    • oulainen/ylivieska

    E39 sisäkierto ongelma

    Eli potilas wm96 540 e39

    Ongelma on sisäkierron kanssa,menee itsestään koko ajan päälle.
    Ongelma alkoi joko ulkolämpötila anturin paikoilleen laitosta tai ratin vaihdosta,tehtiin samassa rempassa.
    Ongelmaan ei vaikuta onko sisäkierto automaatilla päällä,hetken päästä se on taas ns.manuaalinen.
    Sammuu myös itsekseen jos sen päälle laittaa. Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
    Kokeilin eri rattia paikoillaan ja samanlailla tekee ja en oikein usko että tuo ulkolämpötila anturi siihen vaikuttaisi.

    Jake
    E38 740
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by jarno j View Post
    Eli potilas wm96 540 e39

    Ongelma on sisäkierron kanssa,menee itsestään koko ajan päälle.
    Ongelma alkoi joko ulkolämpötila anturin paikoilleen laitosta tai ratin vaihdosta,tehtiin samassa rempassa.
    Ongelmaan ei vaikuta onko sisäkierto automaatilla päällä,hetken päästä se on taas ns.manuaalinen.
    Sammuu myös itsekseen jos sen päälle laittaa. Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
    Kokeilin eri rattia paikoillaan ja samanlailla tekee ja en oikein usko että tuo ulkolämpötila anturi siihen vaikuttaisi.

    Jake
    Ainakin E38:ssa rateilla on saanut tuon sorttisia oireita aikaan. Onko ratissasi nappi sisäkierrolle?

    Voihan se olla toki myös slipring vikakin tms.

    Comment

    • jarno j
      BTCF Member
      • May 2010
      • 293
      • oulainen/ylivieska

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Ainakin E38:ssa rateilla on saanut tuon sorttisia oireita aikaan. Onko ratissasi nappi sisäkierrolle?

      Voihan se olla toki myös slipring vikakin tms.
      Ei ole,toki se kyllä sammuu samasta mistä vakkarin saa sammutettua,pitäis melekeen hommia semmoinen ratti mis olis se sisäkierto nappi,
      E38 740

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by jarno j View Post
        Ei ole,toki se kyllä sammuu samasta mistä vakkarin saa sammutettua,pitäis melekeen hommia semmoinen ratti mis olis se sisäkierto nappi,
        Noinhan sen ei kuulu toimia joten jotain epäyhteensopivaa tuosta nyt löytyy.

        E38:ssa näin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=322604
        Kenties E39:ssä jotain saman suuntaista? En ole näiden ratteja pahemmin vaihdellut.

        Comment

        • jarno j
          BTCF Member
          • May 2010
          • 293
          • oulainen/ylivieska

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Noinhan sen ei kuulu toimia joten jotain epäyhteensopivaa tuosta nyt löytyy.

          E38:ssa näin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=322604
          Kenties E39:ssä jotain saman suuntaista? En ole näiden ratteja pahemmin vaihdellut.
          Kyllä,vika n.99,5%varmuudella ratissa.
          Eli ratin metsästys hommiin
          E38 740

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1836
            • Kotona/Poissa

            #6
            Luulis että jos uusii ratin jossa täysin erilaiset napit kuin alkuperäisessä ratissa, joutuisi myös ohjauspyörän johtosarjan kanssa tekemään muutostöitä. Ei kai ne noin vaan heittämällä ole vaihtokelpoisia.
            Last edited by Havis; 23-04-2016, 15:47.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • jarno j
              BTCF Member
              • May 2010
              • 293
              • oulainen/ylivieska

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Luulis että jos uusii ratin jossa täysin erilaiset napit kuin alkuperäisessä ratissa, joutuisi myös ohjauspyörän johtosarjan kanssa tekemään muutostöitä. Ei kai ne noin vaan heittämällä ole vaihtokelpoisia.
              Kylläpä se ihan heittämällä meni,kaikki liittimet yms.passaa heittämällä paikoilleen.
              Toki kun ne ei pelaa sit kunnolla,nii siinäpä se mehtään menee
              E38 740

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎