Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abs valot ketttuiee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    Abs valot ketttuiee

    Elikkäs abs valo palaa ja herjaa kuskin etuanturia, open circuit inpalla katsottuna.

    Anturi vaihdettu bosch merkkiseen 2 kertaan ja ei vaikutusta, myös pyöränlaakeri on tarkastettu ja ei vålystå

    Välill vikavalo syttyy autoa käynnistyessä ja välillä jonkin ajan ajon jälkeen ja välillä pysyy hieman kauemmin pois

    Voisiko tuo olla sitä kuuluisaa boxivikaa vai mikä tuota voisi vielä vaivata?

    Onkos kellään mitään vinkkejä antaa?
    Kiitoksia


    ]
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Jaa auto on 525

    Ja vuosimalli 12/2000
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Oxtar_
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 314
      • Hämeenlinna

      #3
      Minkä vuoden auto. Eli uudempi boksi joka voi hajota vai vanhempi jossa ei yleensä vikaa ole?
      Itsellä oli 528 touring -99 johon vaihdon viallisen boksin uuteen ja vika selvisi sillä.
      Tarkista nyt johdot vaikka ensihätään.

      edittiä koska hidas. Eli siis ääni boksille minulta..
      E39 540iA Oxfordgrün

      ex:
      E39 528iA
      E53 3.0dA
      E34 530iA
      E34 525i

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        #4
        Kätevä tapa todeta olisi kokeilla jonkun toisen avuliaan foorumilaisen toimivaa boksia. Jos on sama moottori/vaihdelaatikkokombo ja luistonestojärjestelmä (asc/dsc), niin ei tarvitse edes koodausta, muutama torxi irti ja boksi vaihtoon.
        Hyvin todennäköisesti löytyy vika sieltä.
        Last edited by Jii_Koo; 04-05-2016, 17:17. Reason: puuttuvaa faktaa lisäilty
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • Oxtar_
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 314
          • Hämeenlinna

          #5
          Johdotuksen kunnon boksilta anturille testasin syöttämällä virtaa boksin liittimeltä (pinnit 28&12 vasen etu kuten vikakoodisi) anturin liittimelle. Anturin päähän irtoledi ja boksin päästä virtaa(tai toisinpäin), jos ledi palaa on linja ehjä.

          Ja tällähän se boksivikakin varmistui kun itsellä oli sama tilanne sillon että vikakoodia pukkaa uudellakin anturilla.

          Mutta tuskinpa sinunkaan tapauksessa johdotuksessa on vikaa..

          E39 540iA Oxfordgrün

          ex:
          E39 528iA
          E53 3.0dA
          E34 530iA
          E34 525i

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10001
            • KVLA

            #6
            Originally posted by jaykayarel View Post
            Kätevä tapa todeta olisi kokeilla jonkun toisen avuliaan foorumilaisen toimivaa boksia. Jos on sama moottori/vaihdelaatikkokombo, niin ei tarvitse edes koodausta, muutama torxi irti ja boksi vaihtoon.
            Hyvin todennäköisesti löytyy vika sieltä.
            Riippuu vielä mikä luistonesto systeemi autoissa on.

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Itse kans justiin painin tuon abs valon kanssa, tosin mulla palo myös luistoneston valo ja nopeusmittari ei toiminut. Vaihoin kans 2kpl antureita ja ei hyötyä. Vaihdoin loppujenlopuks uuden abs yksikön ja putsasin sen kehän josta takavasen anturi ottaa tiedot ja avot.

              Mulla nimittäin tuo vanha abs boksi ei päästänyt inpalla edes sisälle vanhalla boksilla. Oon lukenut että abs boksin sisältä menee jokin maadoitusjohto myös ajanmittaan poikki, joten kannattaa avata boksi ja tarkistaa sekin?
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • Jii_Koo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 785
                • Jkl

                #8
                Originally posted by djs^ View Post
                Itse kans justiin painin tuon abs valon kanssa, tosin mulla palo myös luistoneston valo ja nopeusmittari ei toiminut. Vaihoin kans 2kpl antureita ja ei hyötyä. Vaihdoin loppujenlopuks uuden abs yksikön ja putsasin sen kehän josta takavasen anturi ottaa tiedot ja avot.

                Mulla nimittäin tuo vanha abs boksi ei päästänyt inpalla edes sisälle vanhalla boksilla. Oon lukenut että abs boksin sisältä menee jokin maadoitusjohto myös ajanmittaan poikki, joten kannattaa avata boksi ja tarkistaa sekin?
                Kyllä noita saa useimmissa tapauksissa korjattu/korjautettua. Alkavat olla "katoavaa kansanperinnettä" koko purkit, joten ei kannata nakata roskiin ainakaan.
                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  #9
                  Vikakoodi 32 wheel speed sensor front right open circuit. Keltaiset DSC-, ABS- ja jarrujen varoitusvalo syttyvät palamaan. Auto allekirjoituksessa. Voiko olla kuitenkin boksivika? Onko nyt paras tapa edetä hakea uusi anturi ja toivoa, että se riittää?
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2171
                    • Himas

                    #10
                    Ilmeisesti uutta anturia vaan ja sitten jatkotoimenpiteitä jos tarvis...
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by mikron View Post
                      Vikakoodi 32 wheel speed sensor front right open circuit. Keltaiset DSC-, ABS- ja jarrujen varoitusvalo syttyvät palamaan. Auto allekirjoituksessa. Voiko olla kuitenkin boksivika? Onko nyt paras tapa edetä hakea uusi anturi ja toivoa, että se riittää?
                      Mittaa se anturi ensin. Tuo voi olla boksi vika tai anturi vika. Anturin kunnon saat selvitettyä yleismittarilla.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2171
                        • Himas

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Mittaa se anturi ensin. Tuo voi olla boksi vika tai anturi vika. Anturin kunnon saat selvitettyä yleismittarilla.
                        Juu kiitos infosta. Löysin intternetin ihmeellisestä maailmasta rautalankaohjeetkin. Jospa noilla pääsisi alkuun.
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2171
                          • Himas

                          #13
                          Jaahas. Emäntä ajeli autolla ja vikavaloista ei ollut enää tietoakaan.

                          Saas nähdä koska syttyvät uudelleen, jos syttyvät.
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • lepis
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2010
                            • 81
                            • Tampere

                            #14
                            Moro,

                            Omassa autossa samaa vikaa. Selkeesti nämä vikavalot syttyy ainoastaan koneen ollessa kuumana ja esimerkiksi jonotellessa liikennevaloissa tai jos auton jättää parkiin esimerkiksi puoleksi tunniksi. Tällöin moottoritila ei jäähdy ja pakosarjan vieressä oleva boksi ottaa itteensä => valot tauluun! Kylmällä koneella/pari tuntia jäähdyteltyä ei mitään onkelmaa...

                            Mittasin tuon ohjeen mukaan ABS-liittimeltä kaikki anturit ja kaikkiin antoi 1.87V, eli ne pitäisi olla kunnossa kuten arvelinkin. Boksi lähtee ensi viikolla huoltoon => Autoelektro. Katotaan kuinka käy.

                            -Jarkko
                            E39 530iA -02

                            Comment

                            • lepis
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 81
                              • Tampere

                              #15
                              Moro,

                              Boksi oli tosiaan huollossa ja nyt takasin kiinni autossa. Kaikki toimii nyt niinkuin kuuluukin! Toivottavasti korjaukset boksissa kestää...

                              -Jarkko
                              E39 530iA -02

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎