Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lukko ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pikkumuna
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 14
    • finland

    E39 lukko ongelmia

    Morjensta kaikille foorumin jäsenille - en tiedä liikkuuko täällä enää asiantuntijoita mutta kokeillaan silti.

    E39 vm.1997

    ONGELMA: Kuskin oven lukkopesä on jumissa - eikä tässä karvalakki mallissa ole kaukosäätöä. Eli en saa siis ovia lukkoon taikka auki.

    RATKAISU 1: Voisin asentaa tähän jälkiasennus kaukosäädön, mutta en tiedä missä sijaitsee "keskuslukituksenohjausboxi". Jossakin väitetään sen olevan hanskalokerossa, kuskin ovessa tai peräkontissa. Tarvitsisin hieman tarkempia ohjeita ja mielellään boxista kuvakin. En laittaisi pahakseni jos joku tietäisi oikeat johdotkin.

    RATKAISU 2. Ostaisin jostain uuden lukkosylinterin. Mistä näitä saa ja miten ne asennetaan? Hinta-arviota.

    Ja ei, en ole viemässä autoa merkkihuoltoon koska auto ei ole sen arvoinen.
    Last edited by pikkumuna; 10-05-2016, 22:01.
  • jaska120
    Newbiemmer
    • Dec 2014
    • 28
    • Kittilä

    #2
    Kaukolukituksen ohjaus hoidetaan korimoduulilla, mutta signaalin vastaanotin on oikeassa takapilarissa antennivahvistimessa. Jos autossa ei koskaan ole ollut kaukolukitusta, pitää tilalle hommata uusi antennivahvistin, jossa kyseinen mahdollisuus on. Tämä pätee vain, jos meinasit alkuperäisen kaukolukituksen asentaa.

    E: Korimoduuli sijaitsee hanskalokerossa.

    Comment

    • pikkumuna
      Newbiemmer
      • May 2016
      • 14
      • finland

      #3
      Hei Jaska!

      minkänäköinen tämä korimoduuli on ja onko sille tieteellisempää tai englanninkielistä nimeä, jotta voisin googlailla?

      ajattelin siis ihan tarvike jälkiasennus kaukosäädön asentaa eli myöskin erillisen lähetin/vahvistin boxin. Tarvitsen vain tietää mistä E39 ohjaa keskulukituksen oven aukaisemiset. Yleensä on joku boxi josta lähtee johtoja ja joku näistä johdoista avaa keskuslukon ja joku sulkee.

      Päämääränäni on löytää ks. oleva boxi ja mahdollisesti nämä johdot.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          #5
          Esim. tämä käy siihen. http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=65258380685

          Tuon voi vaihtaa entisen tilalle oikeaan C-pilariin. Tuolta modulilta tarvitsee vetää yksi johto korimoduulille, joka on hanskalaatikon takana. Lisäksi tarvii hankkia kaukosäädöllinen avain.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by pikkumuna View Post
            Morjensta kaikille foorumin jäsenille - en tiedä liikkuuko täällä enää asiantuntijoita mutta kokeillaan silti.

            E39 vm.1997

            ONGELMA: Kuskin oven lukkopesä on jumissa - eikä tässä karvalakki mallissa ole kaukosäätöä. Eli en saa siis ovia lukkoon taikka auki.

            RATKAISU 1: Voisin asentaa tähän jälkiasennus kaukosäädön, mutta en tiedä missä sijaitsee "keskuslukituksenohjausboxi". Jossakin väitetään sen olevan hanskalokerossa, kuskin ovessa tai peräkontissa. Tarvitsisin hieman tarkempia ohjeita ja mielellään boxista kuvakin. En laittaisi pahakseni jos joku tietäisi oikeat johdotkin.

            RATKAISU 2. Ostaisin jostain uuden lukkosylinterin. Mistä näitä saa ja miten ne asennetaan? Hinta-arviota.

            Ja ei, en ole viemässä autoa merkkihuoltoon koska auto ei ole sen arvoinen.
            RATKAISU 3: Voitele ja herkistele lukko toimintakuntoon. Aseöljyä ja kärsivällisyyttä.

            P.S.
            Eikös kaikissa E39:eissä ole kaukosäätöinen keskuslukko? Mut sulla vaan ei ole sitä oikeaa avainta, vain napiton huoltoavain? Onko lukkopesä myös apukuskin ovessa?
            Last edited by Havis; 07-05-2016, 18:19.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Temax
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 79
              • Nummela

              #7
              Omalla kohdalla Ratkaisu 3 toimi loistavasti. Alkoi jäämään jo avainkin kiinni lukkopesään ovia luukkoon laittaessa. ( etuovissa ei toimi keskuslukitus..)
              Rasvailusta kannattanee aloittaa.
              F11 535d M-sport
              EX: E36 m50b30, E39 530d M-sport individual, E39 M5, E61 535d M-sport, E39 530i M-sport, E46 320i M-sport, E60 530iA M-Sport, E39 525i M-sport, E36 M3, E36 328, E36 320 M-sport

              Comment

              • pikkumuna
                Newbiemmer
                • May 2016
                • 14
                • finland

                #8
                hetkinen, mihin tämä oletus perustuu että kaikissa olisi kaukosäätö? Mistä pystyn tarkistamaan onko vai eikö ole? Auton mukana tuli vain kaksi avainta yksi oli litteä harmaalla päällä ja toinen melkein salmiakin muotoinen jossa vain keskellä "bmw" logo josta painamalla syttyy avaimeen punainen valo. Ilmeisesti sitä varten että ei tarvi pimeessä sohia väärään reikään.

                Kuskin oven lukosta voi muuten lukita auton, muttei avata. Eikö mielenkiintoista?

                Ratkaisu 3. kuulostaa huonolta koska mitä jos pakkasella lukko jäätyy, avain katkeaa tai jotain muuta paskaa. Jostain luin, että noita lukkoja ei olis tarkoituskaan rämpyttää auki ja kiinni kokoajan vaan hätätapauksissa silloin kun kaukosäätö ei toimi.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1835
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by pikkumuna View Post
                  ...Jostain luin, että noita lukkoja ei olis tarkoituskaan rämpyttää auki ja kiinni kokoajan vaan hätätapauksissa silloin kun kaukosäätö ei toimi.
                  Höpö höpö. Just se käytön puute jumittaa ne lukot. Oli kaukosäätöinen keskuslukko tai ei, mekaanisia lukkoja ja avaimia saa ja pitää käyttää säännöllisesti just ettei tule kuvaamasi kaltaisia kusi sukassa tilanteita eteen. Lukko kyllä toimii mekaanisesti kesät talvet kun sen pitää kunnossa.

                  Eikä sitä avainta tartte koko ajan edes takas käyttää, riittänee kunhan silloin tällöin, esim jokaisen pesun jälkeen, pari kertaa kuussa tms.
                  Last edited by Havis; 07-05-2016, 23:35.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • pikkumuna
                    Newbiemmer
                    • May 2016
                    • 14
                    • finland

                    #10
                    tosiaan mulla on alkupään karvalakki e39 jossa ei ole kaukosäätöä.

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1835
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by pikkumuna View Post
                      tosiaan mulla on alkupään karvalakki e39 jossa ei ole kaukosäätöä.
                      Edelleen rohkenen väittää että joka E39:ssä sellainen on vakiovarusteena.
                      Esim jos otan oman ex. E39:n VIN koodin ja laitan sen hakukoeeseen, varustelista ei tunne remote central lock varustetta => se siis on vakiona, sen takia ei listalla.

                      Tietty jos jollain on osoittaa faktaa että asia on toisin niin mielelläni muutan kantaani.

                      Mikä on sun auton valmistus pvm? Suomiauto? Jos on, niissä on aina vähintään suomen lain vaatimat varusteet (ajovalopesurit & sadetunnistin esimerkkinä)



                      Vakiovarusteena oli mm. vetoluistonesto, kauko-ohjattava keskuslukitus, radiokasettisoitin, sähkölasit (edessä) ja lämmitettävät sähköpeilit. Suomessa osa varusteista oli 520i:ssä sisällytetty Comfort-pakettiin, joka on käytännössä kaikissa autoissa. Vuosimallin 1997 autoissa on sivuairbagit ja vuosimallin 1998 autoissa lisäksi pääairbagit edessä ja ajotietokone. Lisävarusteet olivat erittäin kalliita, esim. ilmastointiautomatiikka 26 400 mk, kääntyvät takapenkit 6100 mk ja nahkaverhoilu 25 000 mk. Sisustus oli perinteistä BMW:tä. Kuljettaja oli kaiken keskipiste ja perusverhoilu oli varsin yksinkertainen.
                      Last edited by Havis; 08-05-2016, 10:04.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • pikkumuna
                        Newbiemmer
                        • May 2016
                        • 14
                        • finland

                        #12


                        kyseisestä linkistä voi katsoa että alkupään malleilla ei ollut kaukosäätöä. Täällä foorumeilla ei näköjään kukaan ajele alkupään karvalakki malleilla, joten ei täältä varmaan "kaukosäätökeskuslukko" probleemaani vastausta saa.

                        Elikkäs seuraavaan murheeseen - Onko kukaan irroittanut e39 oven kahvaa? siis ulkopuolelta olevaa. Jos sen saisi irti ja pöydälle niin voisi tarkistella tarkemmin mikä on vikana.

                        http://bimmer.work tonne sivuille kun laittaa meikäläisen vinin loppuosan -" BH57881". Niin voit vielä itse tarkistaa lisävarusteet. Ei löydy keskuslukkoa.

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          #13
                          Ei ole ensimmäisissä vakiona kaukosäätöä!

                          Eikö tässä ketjussa ole jo annettu linkki oikeaan osaan ja kytkentäkaavioon, joten pitäisi tuon kohta alkaa selvetä noiden perusteella.

                          Last edited by BMW_Harrastaja; 08-05-2016, 12:15.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • pikkumuna
                            Newbiemmer
                            • May 2016
                            • 14
                            • finland

                            #14
                            En joko osaa käyttää sitä kytkentäkaavio sivua tai sitten se ei toimi. Tulee vain tyhjä valkoinen ruutu ja oikealla sitten ohjeet miten se kytkentäkaavio pelaa. Eli ohjeet näkyy mutta itse E39 kytkentäkaaviota ei näy.

                            Ja BMW harrastajan linkkaama kuva on ilmeisesti tämä C-pilarissa oleva lähetin? Minulla ei taida kyseistä osaa olla, koska ei ole kaukosäätöä, joten sinänsä turha tieto. Toisaalta kiinnostaa tietää siitä laitteesta mihin toi lähetin on kytketty. Siihen ns. ohjausboxiin. En tiedä millä nimellä kulkee, mutta joka tapauksessa se pääkiho boxi joka päättää siitä keskuslukon toiminnasta ja sen kytkentäkaaviot.

                            Comment

                            • BMW_Harrastaja
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 819
                              • Oulu area

                              #15
                              Tarvitset javan oikeilla asetuksilla.

                              Update your JAVA security settings!

                              WDS is getting old and with regular Java/Browser updates it is hard to access old sites

                              All you need to do is change your Java security settings. I use the latest version of Firefox and it works just fine. Make sure your Java is up to date too.

                              Java has blocked WDS...No problem!

                              1. Click ok, then from the start/search button in Windows type in "Configure Java"

                              2. Once Configure Java interface is opened, click on the security tab, then click the Edit Site List button. Enter bmw-planet.net and www.bmw-planet.net

                              3. Go back to the site, you are now prompted to access the content. Click Run

                              4. The diagrams are accessible again.

                              Ei se kuva turha ollut, koska mikään ei estä sinua laittamasta sitä sinne jälkikäteen, ja on siellä huonompi malli nytkin.
                              Jokatapauksessa otat hanskalaatikon pois, niin näet tämän näköisen modulin:


                              Liittimen X332 nasta 13 ohjaa keskuslukkoa.
                              Last edited by BMW_Harrastaja; 08-05-2016, 14:40.
                              BMW driver and owner since 2000.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎