Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tukivarsi vai tukivarrenpusla e39 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wessu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 88
    • Vantaa

    Tukivarsi vai tukivarrenpusla e39 ?

    Eli leimamies sanoi väljää olevan tuossa osassa 4.
    Mimmonen homma on vaihtaa ja kannaattako vaihtaa koko tanko vai pelkkä pusla?
    Oli muuten koominen näky konttorilla 3 inssiä tutki ja mietti tuleeko hylky vai leima-> leima tuli kun eivät tienneet pitääkö tuon tangon 4 antaa periksi ravistuksessa.
    Attached Files
  • nkk523iA
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 48

    #2
    Originally posted by Wessu
    Eli leimamies sanoi väljää olevan tuossa osassa 4.
    Mimmonen homma on vaihtaa ja kannaattako vaihtaa koko tanko vai pelkkä pusla?
    Oli muuten koominen näky konttorilla 3 inssiä tutki ja mietti tuleeko hylky vai leima-> leima tuli kun eivät tienneet pitääkö tuon tangon 4 antaa periksi ravistuksessa.
    Omasta vaihdettiin ensin pelkkä pusla mutta kolahdus ei poistunut joten sen jälkeen koko tanko meni vaihtoon. nyt toimii, oli virhe vaihtaa ensin pusla koska toinenpää on kiinteä ja jos siellä väljää niin vaihtoon vaan. Parani muuten etupää huomattavasti.(vaihdatin molemmat puolet) mikäli ymmärsin oikein joutuu iskarin löysäämään alhalta koska tappi ei mahdu muuten pois...

    Comment

    • z3
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 273
      • Tre

      #3
      Taitaa olla helpompi vaihtaa koko tanko. Motonetissa kait joku 52e??

      Helppo vaihtaa. Tuo on juuri se helpompi noista tukivarsista. Ainut että kannattaa toivoa että kuula ei ala pyöriä kun väännät mutteria auki renkaan päästä. Siitäkin tosin selviää kikkailulla.
      - Parin Bemarin kokemuksella -

      Comment

      • Wessu
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 88
        • Vantaa

        #4
        Ok,eli vaihetaan sit kummallekin puolelle koko varsi.
        Ajattelin itsekin,että pelkkä puslan vaihto tuskin jeesaa.
        Saattaisi vaikuttaa pyörien ravistukseen tuo vaihto?

        Comment

        • anttij
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 56

          #5
          Originally posted by z3
          Taitaa olla helpompi vaihtaa koko tanko. Motonetissa kait joku 52e??

          Helppo vaihtaa. Tuo on juuri se helpompi noista tukivarsista. Ainut että kannattaa toivoa että kuula ei ala pyöriä kun väännät mutteria auki renkaan päästä. Siitäkin tosin selviää kikkailulla.
          Etummainen eli kyseessä oleva on "työläämpi" vaihdettava, koska etutolpan joutuu päästämään alapäästä löysälle, jotta vaihto onnistuu. Takemman tukivarren vaihtamisen tieltä ei tarvitse irroittaa kuin rengas. Molempien tukivarsien sisäpään kiristys kannattaa tehdä vasta sitten kun auton paino painattaa tukivarren "normaaliasentoon", näin kumihelat kestävät todennäköisesti pidempään, koska eivät joudu kiertymään yhtä paljon samaan suuntaan jousituksen toimiessa ajossa.
          - E70 X5 3.0d Sport 2009
          - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
          - ex. E60 530dA 2004 -
          - ex. E46 318i 2002 -
          - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
          - ex. E39 525dA 2002 -

          Comment

          • Wessu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 88
            • Vantaa

            #6
            Mites tuon vaihdon suhteen meneekö pyöränkulmat uudestaan säätöihin?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎