Announcement

Collapse
No announcement yet.

automaattilaatikko ei vaihda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by ritariässä View Post
    1800r/min satkun vauhdissa ei päde kaikkiin bensamalleihin, esim 528 on toi loikkarivälitys vrt esim 525/530i.
    Eikö nyt ollut kyse M52TU koneisesta 520i:stä?

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3654
      • Raisio

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Eikö nyt ollut kyse M52TU koneisesta 520i:stä?
      On on, mutta toi 1750-1800 kierrosta satasen vauhdissa ei ole oikea 520iA kohdalla.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 958
        • Salo

        #18
        Originally posted by ritariässä View Post
        On on, mutta toi 1750-1800 kierrosta satasen vauhdissa ei ole oikea 520iA kohdalla.
        No sanokaa nyt joku mikä se oikea kierrosluku on 520iA tapauksessa.
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • realbmwx
          Newbiemmer
          • May 2016
          • 10
          • vaasa

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Tuossa taas edellinen ehti ensin, mutta se on fakta että laatikkosi ei vieläkään toimi niin kuin sen pitäisi toimia, koska alla oleva rengaskoko on selvästi alikokoinen.
          Todennäköisesti laatikko jättää mm.lukittumatta ja muutenkin sen toiminta ei ole niin jouheaa/ajatuksenomaista kuin miten ZF:n kuuluu parhaimmillaan toimia.
          Erityisesti nyt kun alla olevien renkaiden ulkohalkaisija on speksiä pienempi(isompaa halkaisijaa kestää paremmin).
          Eli katso mitä kierroslukumittari näyttää kun mittari näyttää tasan 100kmh?
          Jos turbiini lukittuu, pitäisi kierrosluvun olla 1750-1800rpm välissä ja mikäli ei, alkaa kierrosluku kakkosella.

          Oli miten oli, niin hommaa pikaisesti oikean halkaisijaltaan kokoiset renkaat alle, mikäli haluat auton muutenkin toimivan niin kuin tehdas on sen suunnitellut toimivan(+että saat ”optiikan” oikeaksi).
          Lähin ajaa takasipäin, ja katoin taas että, kuluttaa liikaa. 100km/H kierros mittari näyttää 3 kohalla. normi pitäs olla 2 (Ainaki enne mulla ollu.. noh vaihoin takas manualiii ja katoin että automaatti ei vaiha nelosest ylös päin. sen takii kierros mittari näyttää 3, kun automaati ei vaihda 4-> 5

          Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?

          Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,
          Last edited by realbmwx; 17-05-2016, 16:32.

          Comment

          • juha_s
            Alueaktiivi
            • May 2008
            • 446
            • Lappeenranta

            #20
            Originally posted by realbmwx View Post
            Lähin ajaa takasipäin, ja katoin taas että, kuluttaa liikaa. 100km/H kierros mittari näyttää 3 kohalla. normi pitäs olla 2 (Ainaki enne mulla ollu.. noh vaihoin takas manualiii ja katoin että automaatti ei vaiha nelosest ylös päin. sen takii kierros mittari näyttää 3, kun automaati ei vaihda 4-> 5

            Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?

            Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,
            Kyllä renkaista johtuvaa. Laita sinne 205/65 r15 nii toimii kuten pitää.
            F11 535d xDrive M-Sport -13

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by realbmwx View Post
              Lähin ajaa takasipäin, ja katoin taas että, kuluttaa liikaa. 100km/H kierros mittari näyttää 3 kohalla. normi pitäs olla 2 (Ainaki enne mulla ollu.. noh vaihoin takas manualiii ja katoin että automaatti ei vaiha nelosest ylös päin. sen takii kierros mittari näyttää 3, kun automaati ei vaihda 4-> 5

              Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?

              Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,
              Niin, eli laatikko ei lukitse, eikä pahimmillaan heitä edes vitosta sisään,koska vierintäkehä renkaissasi on liian pieni.
              Nyt viimeistään rengaskaupoille...Mars!

              Comment

              • ilpopi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 139
                • Kankaanpää

                #22
                Originally posted by realbmwx View Post
                Lähin ajaa takasipäin, ja katoin taas että, kuluttaa liikaa. 100km/H kierros mittari näyttää 3 kohalla. normi pitäs olla 2 (Ainaki enne mulla ollu.. noh vaihoin takas manualiii ja katoin että automaatti ei vaiha nelosest ylös päin. sen takii kierros mittari näyttää 3, kun automaati ei vaihda 4-> 5

                Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?

                Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,
                Oliko mittariston vaihdenäytössä DS vai pelkkä D tuolloin kun ei vitosta vaihtanut?

                Comment

                • realbmwx
                  Newbiemmer
                  • May 2016
                  • 10
                  • vaasa

                  #23
                  Originally posted by ilpopi View Post
                  Oliko mittariston vaihdenäytössä DS vai pelkkä D tuolloin kun ei vitosta vaihtanut?
                  D:lla ei vaihda 5, mut joo kaikki viittaa taas näihin renkaisiin, oon varannu merkkiliikestä ajan, vikakoodi testi varten, pitäskö perua? ja tilata vaa suora uuet renkaat?

                  Katoin tos et vaihtoehtona tähän malliin käy myös 235/45/17, pelittäisköhä jos tilaan tälläset setit vai kannattaisko mennä original koolla eli se 205/65/15 , oisko neuvoja enne ku tilaan? 15 vai 17 vanteella, kuluttaakohan se 17 sit enemmän?
                  Last edited by realbmwx; 18-05-2016, 03:12.

                  Comment

                  • ilpopi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 139
                    • Kankaanpää

                    #24
                    Originally posted by realbmwx View Post
                    D:lla ei vaihda 5, mut joo kaikki viittaa taas näihin renkaisiin, oon varannu merkkiliikestä ajan, vikakoodi testi varten, pitäskö perua? ja tilata vaa suora uuet renkaat?

                    Katoin tos et vaihtoehtona tähän malliin käy myös 235/45/17, pelittäisköhä jos tilaan tälläset setit vai kannattaisko mennä original koolla eli se 205/65/15 , oisko neuvoja enne ku tilaan? 15 vai 17 vanteella, kuluttaakohan se 17 sit enemmän?
                    235/45-17 on juurikin oikea koko E39:iin, vakionakin löytyy joissain versioissa.
                    15" -> 17" kokomuutos ei varsinaisesti selvää kulutuseroa tuo näissä vakioleveyksissä, enemmän siihen vaikuttaa renkaan ominaisuudet suuntaan tai toiseen.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by realbmwx View Post
                      D:lla ei vaihda 5, mut joo kaikki viittaa taas näihin renkaisiin, oon varannu merkkiliikestä ajan, vikakoodi testi varten, pitäskö perua? ja tilata vaa suora uuet renkaat?

                      Katoin tos et vaihtoehtona tähän malliin käy myös 235/45/17, pelittäisköhä jos tilaan tälläset setit vai kannattaisko mennä original koolla eli se 205/65/15 , oisko neuvoja enne ku tilaan? 15 vai 17 vanteella, kuluttaakohan se 17 sit enemmän?
                      Joo, eli peruuta nyt samantien se ”merkkiliikkeen” vikaluku, se on täysin turhaan tuuleen revittyjä euroja, jonka pääoman voit mielummin sijoittaa uuteen rengassettiin(sieltä merkkiliikkeestä saat vain vaihdelaatikon vaihtotuomion).

                      Niin, eli tuo renkaan ulkohalkaisija/vierintäkehäasia tuntuu olevan vieläkin vähän hakusessa, noin niin kuin lievästi sanottuna.
                      Vannekoolla ei ole mitään merkitystä tähän ongelmaan, vaan renkaan ulkohalkaisijalla.
                      Aina kun vaihdetaan isompaa vannekokoa alle, renkaan profiili madaltuu samassa suhteessa ja näin ollen renkaan ulkohalkaisija on aina sama oli alla sitten 15” tai 19” vanne...tai jotain siltä väliltä.
                      Nämä bensastepit sallivat=sietävät yleensä hieman isomman ulkohalkaisijan kuin yhtään pienemmän.

                      Tuossa oikeat e39:n perusrengaskoot eri vannekokoluokista(eli millä tahansa näistä laatikkosi toimii taas ok):

                      205/65-15”
                      225/55-16” (+205/60-16”)
                      235/45-17”
                      235/40-18”
                      235/35-19"

                      Comment

                      • realbmwx
                        Newbiemmer
                        • May 2016
                        • 10
                        • vaasa

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Joo, eli peruuta nyt samantien se ”merkkiliikkeen” vikaluku, se on täysin turhaan tuuleen revittyjä euroja, jonka pääoman voit mielummin sijoittaa uuteen rengassettiin(sieltä merkkiliikkeestä saat vain vaihdelaatikon vaihtotuomion).

                        Niin, eli tuo renkaan ulkohalkaisija/vierintäkehäasia tuntuu olevan vieläkin vähän hakusessa, noin niin kuin lievästi sanottuna.
                        Vannekoolla ei ole mitään merkitystä tähän ongelmaan, vaan renkaan ulkohalkaisijalla.
                        Aina kun vaihdetaan isompaa vannekokoa alle, renkaan profiili madaltuu samassa suhteessa ja näin ollen renkaan ulkohalkaisija on aina sama oli alla sitten 15” tai 19” vanne...tai jotain siltä väliltä.
                        Nämä bensastepit sallivat=sietävät yleensä hieman isomman ulkohalkaisijan kuin yhtään pienemmän.

                        Tuossa oikeat e39:n perusrengaskoot eri vannekokoluokista(eli millä tahansa näistä laatikkosi toimii taas ok):

                        205/65-15”
                        225/55-16” (+205/60-16”)
                        235/45-17”
                        235/40-18”
                        235/35-19"
                        Yeah thanks!! tilattu on 235/45/17 koot. Ja joo taian peruuta se, vaihan ensin uuet renkaat ja jos vielkä ei vaiha viitoselle, otan sitten uusi aika. pitää kokeilla sitten ku ne renkaat peril.

                        Comment

                        • öpel
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 253
                          • ??????

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Niin, eli laatikko ei lukitse, eikä pahimmillaan heitä edes vitosta sisään,koska vierintäkehä renkaissasi on liian pieni.
                          Mistä ihmeestä se laatikko keksii ne väärät vierintäkehät?

                          Sen ymmärrän jos etu- ja taka-akselilla on aivan eriävä rengastus, niin tietokone saa ristiriitaista informaatiota, mutta jos kaikki nurkat on tasaisesti yli- tai alikokoisia, niin mitä se muuttaa? Koneen kuormitus muuttuu lievästi, koska rengaskoko toimii kuin perävälitys, mutta sama ero on jos auto on tyhjä tai lastattu täyteen.
                          BMW 523i E39 MY1999

                          Comment

                          • hander
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 152
                            • Mylly

                            #28
                            Tämä kiinnostaa minuakin. Itellä on 540:ssä jotkut helvetin tuninkirenkaat (215-35-18), joilla turbiini lukittuu ja vaihtaminen on jouhevaa. Laatikon toiminnassa ei siis mitään valittamista, vaikka rengaskoko on täysin pielessä.
                            - vw

                            Menneet:
                            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Originally posted by öpel View Post
                              Mistä ihmeestä se laatikko keksii ne väärät vierintäkehät?

                              Sen ymmärrän jos etu- ja taka-akselilla on aivan eriävä rengastus, niin tietokone saa ristiriitaista informaatiota, mutta jos kaikki nurkat on tasaisesti yli- tai alikokoisia, niin mitä se muuttaa? Koneen kuormitus muuttuu lievästi, koska rengaskoko toimii kuin perävälitys, mutta sama ero on jos auto on tyhjä tai lastattu täyteen.
                              Originally posted by hander View Post
                              Tämä kiinnostaa minuakin. Itellä on 540:ssä jotkut helvetin tuninkirenkaat (215-35-18), joilla turbiini lukittuu ja vaihtaminen on jouhevaa. Laatikon toiminnassa ei siis mitään valittamista, vaikka rengaskoko on täysin pielessä.
                              Tästä asiasta löytyy varmasti tuhat sivua kirjoitettua/keskusteltua juttua...sekä aivan kiistattomia lukemattomia kokemuksia miten varsinkin alikokorengastus vaikuttaa näin ZF bensakoneen 9/98-uudempien steptronic laatikoihin(siis TU-moottoristen jossa moottori ja laatikko on elektronisesti yhtä puuta+mitattu todellinen vääntömomentti vaikuttaa kaikkeen).
                              Eli rautalanka tässä kohtaa tästä aiheesta on jo ajat sitten loppunut.
                              Vastaukset löytyy Searchilla.
                              Last edited by Hemi; 18-05-2016, 17:58.

                              Comment

                              • realbmwx
                                Newbiemmer
                                • May 2016
                                • 10
                                • vaasa

                                #30
                                Originally posted by hander View Post
                                Tämä kiinnostaa minuakin. Itellä on 540:ssä jotkut helvetin tuninkirenkaat (215-35-18), joilla turbiini lukittuu ja vaihtaminen on jouhevaa. Laatikon toiminnassa ei siis mitään valittamista, vaikka rengaskoko on täysin pielessä.
                                Sulla taitaa olla kuitekin aika kestävät ja leveet renkaat, mun omassa siis 205/60/15 on vaan liiankin pienet jopa ku ajataessa tuntuu miten raskaasti auto liikkuu :/ ehkä sen takii sulla toimii ooko, ku ei nyt sentää niin pienet renkaat ko mul.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎