Originally posted by ritariässä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
automaattilaatikko ei vaihda
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostTuossa taas edellinen ehti ensin, mutta se on fakta että laatikkosi ei vieläkään toimi niin kuin sen pitäisi toimia, koska alla oleva rengaskoko on selvästi alikokoinen.
Todennäköisesti laatikko jättää mm.lukittumatta ja muutenkin sen toiminta ei ole niin jouheaa/ajatuksenomaista kuin miten ZF:n kuuluu parhaimmillaan toimia.
Erityisesti nyt kun alla olevien renkaiden ulkohalkaisija on speksiä pienempi(isompaa halkaisijaa kestää paremmin).
Eli katso mitä kierroslukumittari näyttää kun mittari näyttää tasan 100kmh?
Jos turbiini lukittuu, pitäisi kierrosluvun olla 1750-1800rpm välissä ja mikäli ei, alkaa kierrosluku kakkosella.
Oli miten oli, niin hommaa pikaisesti oikean halkaisijaltaan kokoiset renkaat alle, mikäli haluat auton muutenkin toimivan niin kuin tehdas on sen suunnitellut toimivan(+että saat ”optiikan” oikeaksi).
Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?
Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,Last edited by realbmwx; 17-05-2016, 16:32.
Comment
-
-
Originally posted by realbmwx View PostLähin ajaa takasipäin, ja katoin taas että, kuluttaa liikaa. 100km/H kierros mittari näyttää 3 kohalla. normi pitäs olla 2 (Ainaki enne mulla ollu.. noh vaihoin takas manualiii ja katoin että automaatti ei vaiha nelosest ylös päin. sen takii kierros mittari näyttää 3, kun automaati ei vaihda 4-> 5
Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?
Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Originally posted by realbmwx View PostLähin ajaa takasipäin, ja katoin taas että, kuluttaa liikaa. 100km/H kierros mittari näyttää 3 kohalla. normi pitäs olla 2 (Ainaki enne mulla ollu.. noh vaihoin takas manualiii ja katoin että automaatti ei vaiha nelosest ylös päin. sen takii kierros mittari näyttää 3, kun automaati ei vaihda 4-> 5
Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?
Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,
Nyt viimeistään rengaskaupoille...Mars!
Comment
-
-
Originally posted by realbmwx View PostLähin ajaa takasipäin, ja katoin taas että, kuluttaa liikaa. 100km/H kierros mittari näyttää 3 kohalla. normi pitäs olla 2 (Ainaki enne mulla ollu.. noh vaihoin takas manualiii ja katoin että automaatti ei vaiha nelosest ylös päin. sen takii kierros mittari näyttää 3, kun automaati ei vaihda 4-> 5
Joudun manualisesti vaihtaa vitoseen, onkoha tää enää viel renkaaista?
Ja tottaha se nää koot ei oo kyl omat, kaikki toimii mainiosti kun oli talvi renkaat alla, eli ne oli sen oikea koko 205/65/15 ja nämä kesää renkaat on sitten 205/60/15,
Comment
-
-
Originally posted by ilpopi View PostOliko mittariston vaihdenäytössä DS vai pelkkä D tuolloin kun ei vitosta vaihtanut?
Katoin tos et vaihtoehtona tähän malliin käy myös 235/45/17, pelittäisköhä jos tilaan tälläset setit vai kannattaisko mennä original koolla eli se 205/65/15 , oisko neuvoja enne ku tilaan?15 vai 17 vanteella, kuluttaakohan se 17 sit enemmän?
Last edited by realbmwx; 18-05-2016, 03:12.
Comment
-
-
Originally posted by realbmwx View PostD:lla ei vaihda 5, mut joo kaikki viittaa taas näihin renkaisiin, oon varannu merkkiliikestä ajan, vikakoodi testi varten, pitäskö perua? ja tilata vaa suora uuet renkaat?
Katoin tos et vaihtoehtona tähän malliin käy myös 235/45/17, pelittäisköhä jos tilaan tälläset setit vai kannattaisko mennä original koolla eli se 205/65/15 , oisko neuvoja enne ku tilaan?15 vai 17 vanteella, kuluttaakohan se 17 sit enemmän?
15" -> 17" kokomuutos ei varsinaisesti selvää kulutuseroa tuo näissä vakioleveyksissä, enemmän siihen vaikuttaa renkaan ominaisuudet suuntaan tai toiseen.
Comment
-
-
Originally posted by realbmwx View PostD:lla ei vaihda 5, mut joo kaikki viittaa taas näihin renkaisiin, oon varannu merkkiliikestä ajan, vikakoodi testi varten, pitäskö perua? ja tilata vaa suora uuet renkaat?
Katoin tos et vaihtoehtona tähän malliin käy myös 235/45/17, pelittäisköhä jos tilaan tälläset setit vai kannattaisko mennä original koolla eli se 205/65/15 , oisko neuvoja enne ku tilaan?15 vai 17 vanteella, kuluttaakohan se 17 sit enemmän?
Niin, eli tuo renkaan ulkohalkaisija/vierintäkehäasia tuntuu olevan vieläkin vähän hakusessa, noin niin kuin lievästi sanottuna.
Vannekoolla ei ole mitään merkitystä tähän ongelmaan, vaan renkaan ulkohalkaisijalla.
Aina kun vaihdetaan isompaa vannekokoa alle, renkaan profiili madaltuu samassa suhteessa ja näin ollen renkaan ulkohalkaisija on aina sama oli alla sitten 15” tai 19” vanne...tai jotain siltä väliltä.
Nämä bensastepit sallivat=sietävät yleensä hieman isomman ulkohalkaisijan kuin yhtään pienemmän.
Tuossa oikeat e39:n perusrengaskoot eri vannekokoluokista(eli millä tahansa näistä laatikkosi toimii taas ok):
205/65-15”
225/55-16” (+205/60-16”)
235/45-17”
235/40-18”
235/35-19"
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJoo, eli peruuta nyt samantien se ”merkkiliikkeen” vikaluku, se on täysin turhaan tuuleen revittyjä euroja, jonka pääoman voit mielummin sijoittaa uuteen rengassettiin(sieltä merkkiliikkeestä saat vain vaihdelaatikon vaihtotuomion).
Niin, eli tuo renkaan ulkohalkaisija/vierintäkehäasia tuntuu olevan vieläkin vähän hakusessa, noin niin kuin lievästi sanottuna.
Vannekoolla ei ole mitään merkitystä tähän ongelmaan, vaan renkaan ulkohalkaisijalla.
Aina kun vaihdetaan isompaa vannekokoa alle, renkaan profiili madaltuu samassa suhteessa ja näin ollen renkaan ulkohalkaisija on aina sama oli alla sitten 15” tai 19” vanne...tai jotain siltä väliltä.
Nämä bensastepit sallivat=sietävät yleensä hieman isomman ulkohalkaisijan kuin yhtään pienemmän.
Tuossa oikeat e39:n perusrengaskoot eri vannekokoluokista(eli millä tahansa näistä laatikkosi toimii taas ok):
205/65-15”
225/55-16” (+205/60-16”)
235/45-17”
235/40-18”
235/35-19"
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNiin, eli laatikko ei lukitse, eikä pahimmillaan heitä edes vitosta sisään,koska vierintäkehä renkaissasi on liian pieni.
Sen ymmärrän jos etu- ja taka-akselilla on aivan eriävä rengastus, niin tietokone saa ristiriitaista informaatiota, mutta jos kaikki nurkat on tasaisesti yli- tai alikokoisia, niin mitä se muuttaa? Koneen kuormitus muuttuu lievästi, koska rengaskoko toimii kuin perävälitys, mutta sama ero on jos auto on tyhjä tai lastattu täyteen.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Tämä kiinnostaa minuakin. Itellä on 540:ssä jotkut helvetin tuninkirenkaat (215-35-18), joilla turbiini lukittuu ja vaihtaminen on jouhevaa. Laatikon toiminnassa ei siis mitään valittamista, vaikka rengaskoko on täysin pielessä.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by öpel View PostMistä ihmeestä se laatikko keksii ne väärät vierintäkehät?
Sen ymmärrän jos etu- ja taka-akselilla on aivan eriävä rengastus, niin tietokone saa ristiriitaista informaatiota, mutta jos kaikki nurkat on tasaisesti yli- tai alikokoisia, niin mitä se muuttaa? Koneen kuormitus muuttuu lievästi, koska rengaskoko toimii kuin perävälitys, mutta sama ero on jos auto on tyhjä tai lastattu täyteen.Originally posted by hander View PostTämä kiinnostaa minuakin. Itellä on 540:ssä jotkut helvetin tuninkirenkaat (215-35-18), joilla turbiini lukittuu ja vaihtaminen on jouhevaa. Laatikon toiminnassa ei siis mitään valittamista, vaikka rengaskoko on täysin pielessä.
Eli rautalanka tässä kohtaa tästä aiheesta on jo ajat sitten loppunut.
Vastaukset löytyy Searchilla.Last edited by Hemi; 18-05-2016, 17:58.
Comment
-
-
Originally posted by hander View PostTämä kiinnostaa minuakin. Itellä on 540:ssä jotkut helvetin tuninkirenkaat (215-35-18), joilla turbiini lukittuu ja vaihtaminen on jouhevaa. Laatikon toiminnassa ei siis mitään valittamista, vaikka rengaskoko on täysin pielessä.
Comment
-
Comment