Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528i ja laiska kaasun palautuminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce1
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 26
    • Kaarina

    e39 528i ja laiska kaasun palautuminen.

    Moro kaikki gurut!! ongelma olis tällainen: kiihdytyksen jälkeen kun painat kytkimen pohjaan, kierrokset jäävät vielä paikoilleen tai jopa nousevat "piikkimäisesti". Tiedetään.. kuulostaa imuvuodolta, mutta kun ei niitä ole. kaikki vaihdettu/tarkistettu live datalla mitä täällä cellin topicissakin on mainittu. Tyhjäkäynti moottorikin putsattu ja liikkuvuus testattu. Separaattori uusi ym ym. Tyhjäkäynti on tasainen ja hyvä. Joskus harvoin kierrokset laskee heti. esim kolmosella kyyhdyttäessä, ja kytkin pohjaan.. kiekat laskee heti ja nelonen silmään,kiihdytys ja kytkin pohjaan ja kas kummaa.. taas kierrokset jää roikkumaan hetkeksi...en ymmärrä..auttakaa!! onhan se hienoa kuunnella kutosta, mutta ei ihan tuolla tavalla.:think
    voitte myös soittaa.. kun ei tänne ihan kunnolla ossaa kirjottaa kaikkea.. Puh:0408309201
    Last edited by Micce1; 22-05-2016, 10:44.
    Nykyinen e38 730iA
    Turbo projekti: Z3 1.9iS
    ex E39 530d touring man.
    ex E39 528i sedan man.
    ex E34 520i sedan man.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10055
    • KVLA

    #2
    Minkä ikäinen vessa kyseessä? Onko vakkarisäädintä? Vaijerilla? Jumittaa...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Pitääkö jarrutehostin alipaineensa auto sammutettuna?

      Comment

      • Micce1
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 26
        • Kaarina

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Minkä ikäinen vessa kyseessä? Onko vakkarisäädintä? Vaijerilla? Jumittaa...
        Marraskuussa -96 on tullut uunista ulos. Vakkari löytyy.. vaijerilla, ja on tarkistettu jouset. Ne palauttaa napakasti, ei jumita. Kylmäkäynnistyksessä kiekat nousee aina 2000-2500 asti, ja palautuu laiskasti.. lämpimänä ei niinkään. Miten tuon jarrutehostimen alipaineen saa tarkistettua? Tänään kaupungilla ajaessa ikkunat auki, moottorista kuului selvä "säksätys" joka nopeutui kierrosten mukaan..(moottori lämmin liikkeelle lähdettäessä).15-20 min ajon jälkeen ei kuulunut mitään ääniä enää.. Oire tulee ja menee.. Mistähän tällainen johtuu?? Tässä näitä epäselviä vian määrityksiä..koittakaa kestää
        Nykyinen e38 730iA
        Turbo projekti: Z3 1.9iS
        ex E39 530d touring man.
        ex E39 528i sedan man.
        ex E34 520i sedan man.

        Comment

        • Micce1
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 26
          • Kaarina

          #5
          Ei tule enempää apuja...??
          Nykyinen e38 730iA
          Turbo projekti: Z3 1.9iS
          ex E39 530d touring man.
          ex E39 528i sedan man.
          ex E34 520i sedan man.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Micce1 View Post
            Miten tuon jarrutehostimen alipaineen saa tarkistettua?
            Sammuta auto, odota pari minuuttia ja katso onko jarrupoljin muuttunut ”kiveksi” vain kestääkö muutaman polkaisun ennen kuin alipaineet karkaa?

            Comment

            • Micce1
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 26
              • Kaarina

              #7
              Aika kovalta tuntui... ei paljoa pystynyt painamaan ensimmäisellä kerralla..toisella kertaa oli jo miltei liikkumaton. Jos se olisi kunnossa, menisikö se pohjaan asti ja siitä sitten parilla painalluksella kovenisi?? Ja jos tämä on nyt rikki, niin mitä vaihdetaan?
              Nykyinen e38 730iA
              Turbo projekti: Z3 1.9iS
              ex E39 530d touring man.
              ex E39 528i sedan man.
              ex E34 520i sedan man.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Micce1 View Post
                Aika kovalta tuntui... ei paljoa pystynyt painamaan ensimmäisellä kerralla..toisella kertaa oli jo miltei liikkumaton. Jos se olisi kunnossa, menisikö se pohjaan asti ja siitä sitten parilla painalluksella kovenisi?? Ja jos tämä on nyt rikki, niin mitä vaihdetaan?
                Tehostin siis vuotaa ja sehän se olisi vaihdettavien listalla.

                Ehjä toimisi juuri noin kun sanot.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Eikös tuossa osassa Nr.11 ole yksisuuntaisventtiili. Eikö vika voisi olla myös siinä?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Eikös tuossa osassa Nr.11 ole yksisuuntaisventtiili. Eikö vika voisi olla myös siinä?
                    Kyllä.
                    Vika on joko siinä tai itse tehostimessa, eli nyt on tutkittava letkusta ”imien” pitääkö alipaineen?
                    Vika tehostimessa ollessaan kyseessä siis imuvuoto(kalvo tai venttiili).

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Vuotaako takaisku rikki ollessaan ulkoilmaan vai vaan tehostimen suuntaan?

                      Eikö se vaan veisi tehostuksesta tehon jos imusarjassa ei ole alipainetta? Ei kuitenkaan aiheuttaisi käyntihäiriöitä?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Vuotaako takaisku rikki ollessaan ulkoilmaan vai vaan tehostimen suuntaan?

                        Eikö se vaan veisi tehostuksesta tehon jos imusarjassa ei ole alipainetta? Ei kuitenkaan aiheuttaisi käyntihäiriöitä?
                        Juu. Mietin tuota itsekin tovin postauksen jälkeen. Viallinen takaisku voisi selittää tehostimen alipaineen katoamisen sammuttamisen jälkeen, mutta ei ilmavuotoa moottoriin, koska suunta on joka tapauksessa sinne. Tehostimen tai tehostimen alipaineletkun vuoto eri tilanne.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Micce1
                          Newbiemmer
                          • Nov 2011
                          • 26
                          • Kaarina

                          #13
                          Tuossa pihalla ollessani kävin polkaisemassa myös farmarin poljinta, ja siinä oli selvä ero! siinä nimittäin oli poljin kova kuin kivi. Eli saa luvan vaihtaa ainakin toisesta ventiilin tai kalvon. Joten kyllä se toimii joten kuten tässä bensassa.. En ole kyllä huomannut mitään käyntihäiriötä tuossa dieselissä.. ainut vaan että se suhauttelee ahtopaineita ulos kiihdyttäessä.( mulla onkin 1 thready siihen liittyen..) Mutta joo takaisin tähän murheeseen nro.1 eli selvityksen alle menee se venttiili ja sen jälkeen kalvo.:think
                          Olisiko tarkempia ohjeita antaa "tee se itse miehelle, joka haluaisi osata tehdä kaikkea mutta ei vaan tiedä"??
                          Nykyinen e38 730iA
                          Turbo projekti: Z3 1.9iS
                          ex E39 530d touring man.
                          ex E39 528i sedan man.
                          ex E34 520i sedan man.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Micce1 View Post
                            Tuossa pihalla ollessani kävin polkaisemassa myös farmarin poljinta, ja siinä oli selvä ero! siinä nimittäin oli poljin kova kuin kivi. Eli saa luvan vaihtaa ainakin toisesta ventiilin tai kalvon. Joten kyllä se toimii joten kuten tässä bensassa.. En ole kyllä huomannut mitään käyntihäiriötä tuossa dieselissä.. ainut vaan että se suhauttelee ahtopaineita ulos kiihdyttäessä.( mulla onkin 1 thready siihen liittyen..) Mutta joo takaisin tähän murheeseen nro.1 eli selvityksen alle menee se venttiili ja sen jälkeen kalvo.:think
                            Olisiko tarkempia ohjeita antaa "tee se itse miehelle, joka haluaisi osata tehdä kaikkea mutta ei vaan tiedä"??
                            Dieselissä tehostimen kalvon tai sisäisen venttiilin vuodolla ei ole merkitystä jos jarrut kuitenkin kutakuinkin toimivat(toimii myös erilailla).
                            Takaiskun viallisuudella ei ole merkitystä moottorin suhteen(ei imuvuotoa, mutta tehostin ei pidä varapaineita moottorin sammuessa).
                            Bensakoneisessa tehostimen sisäinen vuoto tarkoittaa imuvuotoa, joka taas selittäisi kovasti imuvuodolta kuulostavat oireesi...siis jos imuvuodot muualta ovat 100% varmuudella laskettu pois?
                            Eli tämä vianetsintä kun on luonteeltaan pois sulkevaa, niin tuo jarrutehostimen vuotomahdollisuus pitää varmistaa ensin pois päiväjärjestyksestä ennen muualle siirtymistä(ei maksa mitään ja sopii kuitenkin vikakuvaukseen).
                            Last edited by Hemi; 22-05-2016, 13:53.

                            Comment

                            • Micce1
                              Newbiemmer
                              • Nov 2011
                              • 26
                              • Kaarina

                              #15
                              Nyt on vähän kiireitä, mutta yritän piakkoin kokeilla imuvuotoa vettiilistä ja kalvosta.. palaan asiaan! Kiitos neuvoista ja vastauksista!!
                              Nykyinen e38 730iA
                              Turbo projekti: Z3 1.9iS
                              ex E39 530d touring man.
                              ex E39 528i sedan man.
                              ex E34 520i sedan man.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎