Itsellä täysin samat oireet omassa 528i kuin aloitusviestin kirjoittajalla.
Kylmäkäynnistyksessä kiekat nousee tuonne 2000-2500rpm väliin ja laskee hitaasti sieltä alas tyhjäkäynnille, joskus jää hieman vielä leijumaan n.1000-1100rpm ennenkuin täysin putoaa normaaliin tyhjäkäyntilukemaan.
Samoin vaihdetta vaihtaessa tai vauhdissa kytkintä pohjaan painaessa oli kone lämmin tai kylmä niin kierrokset hyppää n. 200-300rpm ylös.
Joskus lämpöisenäkin tyhjäkäynti jotenkin epätasaista, mutta ei kuitenkaan seilaavaa tai humppaavaa vaan sellaista "rytkytystä", jonka huomaa kun kuuntelee pakoputken ulostulojen luona.
Inpalla ei ole löytynyt mitään vikailmoituksia. Lambdojen jännitteet seilaa niinkuin kuuluukin sekä imulämpöanturi antaa oikeita lämpöarvoja.
Imuvuodot tarkistettu (haitarikumi, tyhjäkäyntimoottori, niiden letkut yms.) sekä imusarjan tiivisteet vaihdettu uusiin.
Kävin myös nopeasti kokeilemassa jarrupoljinta ja kovaltahan se tuntui heti ensimmäisellä polkaisulla, toisella polkaisulla kuitenkin oli kovempi. Käytin auton pari kertaa käynnissä ja sama tulos polkimessa joka kerta.
Pitäisikö jarrutehostimen pitää painetta kuin lasipullon jos kokeilee puhaltaa tai imeä sitä? Kokeilin nimittäin puhaltaa ja imeä suoraan tehostimen letkusta ja teki kummin tahansa niin jonkin verran kesti "painetta" mutta sitten tuntui alkavan vuotaa.
Kylmäkäynnistyksessä kiekat nousee tuonne 2000-2500rpm väliin ja laskee hitaasti sieltä alas tyhjäkäynnille, joskus jää hieman vielä leijumaan n.1000-1100rpm ennenkuin täysin putoaa normaaliin tyhjäkäyntilukemaan.
Samoin vaihdetta vaihtaessa tai vauhdissa kytkintä pohjaan painaessa oli kone lämmin tai kylmä niin kierrokset hyppää n. 200-300rpm ylös.
Joskus lämpöisenäkin tyhjäkäynti jotenkin epätasaista, mutta ei kuitenkaan seilaavaa tai humppaavaa vaan sellaista "rytkytystä", jonka huomaa kun kuuntelee pakoputken ulostulojen luona.
Inpalla ei ole löytynyt mitään vikailmoituksia. Lambdojen jännitteet seilaa niinkuin kuuluukin sekä imulämpöanturi antaa oikeita lämpöarvoja.
Imuvuodot tarkistettu (haitarikumi, tyhjäkäyntimoottori, niiden letkut yms.) sekä imusarjan tiivisteet vaihdettu uusiin.
Kävin myös nopeasti kokeilemassa jarrupoljinta ja kovaltahan se tuntui heti ensimmäisellä polkaisulla, toisella polkaisulla kuitenkin oli kovempi. Käytin auton pari kertaa käynnissä ja sama tulos polkimessa joka kerta.
Pitäisikö jarrutehostimen pitää painetta kuin lasipullon jos kokeilee puhaltaa tai imeä sitä? Kokeilin nimittäin puhaltaa ja imeä suoraan tehostimen letkusta ja teki kummin tahansa niin jonkin verran kesti "painetta" mutta sitten tuntui alkavan vuotaa.
Comment