Elikkäs, tänä aamuna ajelin töihin ja n.15km ajettuani nousi lämmöt ykskaks punaselle niin että valo sytty palamaan. Melkein heti sain ajettua auton bussipysäkille ja nestettä valuu pihalle. Kun pääsin avamaan paisari korkkia niin säiliö ei ollut tyhjentynyt kuitenkaan kokonaan. Lisäsin nestettä ja hetken päästä kokeilin ajamista niin sama juttu. Mistähän johtui ? Onko suurtakin / kallista vikaa tiedossa ????
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 yhtäkkinen moottorin lämpötilan nousu
Collapse
X
-
Originally posted by beggy View PostElikkäs, tänä aamuna ajelin töihin ja n.15km ajettuani nousi lämmöt ykskaks punaselle niin että valo sytty palamaan. Melkein heti sain ajettua auton bussipysäkille ja nestettä valuu pihalle. Kun pääsin avamaan paisari korkkia niin säiliö ei ollut tyhjentynyt kuitenkaan kokonaan. Lisäsin nestettä ja hetken päästä kokeilin ajamista niin sama juttu. Mistähän johtui ? Onko suurtakin / kallista vikaa tiedossa ????
Vuotaa siis luultavammin jostain mutta näillä tiedoilla mahdotonta sanoa että mistä.
Jos vika ei poistu kun nesteet on saatu ojennukseen seuraavaksi syyniin vesipumppu.
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTulee äkkiseltään pari juttua mieleen. Vesipumpun (muoviset?) siivet paskana tai irti. Termari jumissa. Mikä moottori kyseessä ja mistä ne nesteet tuli pihalle?
Nesteet tuli paisarin korkin välistä mielestäni kun sen juuri oli märkä. Hokasin tässä että kun jäähdytin vaihdettiin niin ei uusittu korkkia. Valskaisko paineita välistä et lämmöt nousee ?
Entä voisko olla viskokytkin mennyt. Ei meinaa ole pyörinyt ropellit ?
Comment
-
-
Originally posted by beggy View PostMoottori on M52. Autoon on just vaihdettu vesipumppu+termari + kotelo + jäähdytin korjaamolla eikä mitää diipadaapa kamaa.
Originally posted by beggy View PostNesteet tuli paisarin korkin välistä mielestäni kun sen juuri oli märkä. Hokasin tässä että kun jäähdytin vaihdettiin niin ei uusittu korkkia. Valskaisko paineita välistä et lämmöt nousee ?
Entä voisko olla viskokytkin mennyt. Ei meinaa ole pyörinyt ropellit ?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTämä olisi ollut kiva tieto jo aloitus postauksessa. Tulikohan se nyt sitten kunnolla ilmattua siellä pajalla?
Sorry kun ei heti kaikkee hoksaa
Luotin siihen että ilmaus olis tehty kunnolla.
Viallinen korkki voi kyllä falskata paineet pois ja tällöin lämmöt pääsee nousemaan. Tarkoitatko nyt moottorin viskon päässä olevaa mekaanista tuuletinta vai sähköistä ilmastoinnin tuuletinta sieltä etupäästä? Vai eikö pyöri kumpikaan "ropelli"?Last edited by beggy; 23-05-2016, 22:42.
Comment
-
-
Onhan se mahdollista,että visko on tosiaan rikki ja flekti ei pyöri. Ainakaan kunnolla. Ei tuo ensimmäinen risa visko olisi.
Jos ilmastoinnin sähköflektikään ei toimi kunnolla tai ei ollenkaan,niin kyllähän se voi kone ylikuumentua. Mutta jos sähköflekti toimii oikein,niin koneen ei pitäisi ylikuumeta ollenkaan,vaikka visko ei toimisikaan. Oletan siis että autossasi on ilmastointi ja siten myös sähköflekti siellä keulassa. Mutta kuten tuossa jo mainittiin,niin se visko kannattaa testata mekaanisesti.Last edited by Heguli 31; 24-05-2016, 07:57.
Comment
-
-
Viskokytkin tuo juuri mistä korjaaja puhui, saavuttaessa tietyn lämpötilan, tarraa se kiinni ja flekti lähtee pyörimään kovemmin, tämä flekti eli ropelli pitäisi pyöriä aina koneen käydessä ja kuumalla koneella kovemmin.. pyöriikö tämä ollenkaan?
Viskon toimintaa voit kokeila niin että kylmänä jos sanomalehdellä pysähtyy mutta kuumana ei, niin visko toimii.
syylärin edessä, puskurin takana oleva ilmastoinnin sähköflekti pitäisi pyöriä kun ilmastointi on kytkettynä päälle.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOnhan se mahdollista,että visko on tosiaan rikki ja flekti ei pyöri. Ainakaan kunnolla. Ei tuo ensimmäinen risa visko olisi.
Jos ilmastoinnin sähköflektikään ei toimi kunnolla tai ei ollenkaan,niin kyllähän se voi kone ylikuumentua. Mutta jos sähköflekti toimii oikein,niin koneen ei pitäisi ylikuumeta ollenkaan,vaikka visko ei toimisikaan. Oletan siis että autossasi on ilmastointi ja siten myös sähköflekti siellä keulassa. Mutta kuten tuossa jo mainittiin,niin se visko kannattaa testata mekaanisesti.
Comment
-
-
Originally posted by Roito View PostViskokytkin tuo juuri mistä korjaaja puhui, saavuttaessa tietyn lämpötilan, tarraa se kiinni ja flekti lähtee pyörimään kovemmin, tämä flekti eli ropelli pitäisi pyöriä aina koneen käydessä ja kuumalla koneella kovemmin.. pyöriikö tämä ollenkaan?
Viskon toimintaa voit kokeila niin että kylmänä jos sanomalehdellä pysähtyy mutta kuumana ei, niin visko toimii.
syylärin edessä, puskurin takana oleva ilmastoinnin sähköflekti pitäisi pyöriä kun ilmastointi on kytkettynä päälle.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostVaikka ei flektejä ole ollenkaan ei se auto liikkeellä ollessaan noin pienellä matkalla ala keittämään.
Siellä on ilmaa jossain nyt aivan varmasti.
Comment
-
Comment