Terve,
1998 vm prefacelift 528 automaatti sedan ei suostu yhteistyöhön. Oireet viittaavat akun purkamiseen, mutta onko sitä kuitenkaan..?
Homma alkoi jo viime syksynä kun ekat pakkaset tulivat. Auto toimi moitteettomasti, mutta pakkasyön jälkeen ei muuta kuin naksunut startatessa.
--> ostin uude 74ah akun ja viikon päästä oli akku tyhjä startatessa.
NO! Koko talven menikin yhtäkkiä hienosti, mutta keväällä oireet palasivat. Ajoin autolla opiskelupaikkakunnalla aina viikot, mutta perjantaina kun piti lähteä kotiin piti laittaa apuvirralla käyntiin
Pari kuukautta on mennyt nyt ilman ongelmia, mutta toissapäivänä ei enää töistä lähtiessä startannut. Koitettiin apuvirralla ja buusterilla eikä lähtenyt??
Otin akun irti ja latasin, laitoin paikalleen ja lähti.
Seuraavana aamuna lähti käyntiin, vein ilmastointihuoltoon ja töiden jälkeen kun menin hakemaan ei sanonut taas mitään. Huolto-aseman omistaja toi akun ja kaapelit --> heti käyntiin.
Auto kävi ehkä muutaman minuutin ja starttasi heti sammuttamisen jälkeen terhakasti. Testerillä katsottiin niin akun varaus 80% ja kunto hyvä? Mitattiin myös lataus.
Nyt aamulla jäi taas ruutuun.....
Pitänee ensiksi ottaa se akku irti ja viedä liikeeseen, jotta varmistuu onko se oikeasti tyhjä?
Miten tästä vaivasta pääsisi eroon? Tosi kiusallinen kun muuten ihan täyden kympin auto.
1998 vm prefacelift 528 automaatti sedan ei suostu yhteistyöhön. Oireet viittaavat akun purkamiseen, mutta onko sitä kuitenkaan..?
Homma alkoi jo viime syksynä kun ekat pakkaset tulivat. Auto toimi moitteettomasti, mutta pakkasyön jälkeen ei muuta kuin naksunut startatessa.
--> ostin uude 74ah akun ja viikon päästä oli akku tyhjä startatessa.
NO! Koko talven menikin yhtäkkiä hienosti, mutta keväällä oireet palasivat. Ajoin autolla opiskelupaikkakunnalla aina viikot, mutta perjantaina kun piti lähteä kotiin piti laittaa apuvirralla käyntiin
Pari kuukautta on mennyt nyt ilman ongelmia, mutta toissapäivänä ei enää töistä lähtiessä startannut. Koitettiin apuvirralla ja buusterilla eikä lähtenyt??
Otin akun irti ja latasin, laitoin paikalleen ja lähti.
Seuraavana aamuna lähti käyntiin, vein ilmastointihuoltoon ja töiden jälkeen kun menin hakemaan ei sanonut taas mitään. Huolto-aseman omistaja toi akun ja kaapelit --> heti käyntiin.
Auto kävi ehkä muutaman minuutin ja starttasi heti sammuttamisen jälkeen terhakasti. Testerillä katsottiin niin akun varaus 80% ja kunto hyvä? Mitattiin myös lataus.
Nyt aamulla jäi taas ruutuun.....
Pitänee ensiksi ottaa se akku irti ja viedä liikeeseen, jotta varmistuu onko se oikeasti tyhjä?
Miten tästä vaivasta pääsisi eroon? Tosi kiusallinen kun muuten ihan täyden kympin auto.
Comment